- Katılım
- 5 Tem 2007
- Mesajlar
- 5,950
- Puanları
- 856
Doğru yorum.
Arkadaşlar burda en uygun işlem motor yol alma anında devreye giren kontaktorun yardımcı kontagından kompanzasyon kontaktoru için takılan kontaktoru enerjileyerek kondansatore yol vermektir.kondansatore desarj bobini takılmalıdır olakı motor ucuna baglanır ise motor boşta yani çalışmadıgı zaman kondansatorde çok kısa surede olsa d.c gerilim olacagından motorumuz sankı bi generator gibi çalışabilir bundan dolayı benim kanaatimce kondansatorun güç devresi ayırmak en mantıklısı
Bu konuda bir anlaşmazlık var sanırım.
1) Kompanzasyon kontaktörünün içinde bulunan, ve kontaktör iletime geçtiğinde 3-4 ms iletimde kalıp,sonra iletimden çıkan elemanın adı nedir?
2) Kompanzasyon kontaktörünün normalde kapalı kontağından tetiklenen, kondansatör hattan çıkartıldığında içindeki gerilimi boşalten elemanın adı nedir?
sy ali bey kompanzasyon kontaktoru uzerindeki dirençler kondansatore yol verirken kontaktorun ana kontak takımından once devreye giren dirençler kondansatore düşük gerilim ile yol vermede kullanılan dirençtirki ana kontak takımını devreye girdikten sonra bu direçlerin aktifligi kalmaz desarj ile alakası yoktur.