22kva motora lokal kompanzasyon

Doğru yorum.
 
Arkadaşlar burda en uygun işlem motor yol alma anında devreye giren kontaktorun yardımcı kontagından kompanzasyon kontaktoru için takılan kontaktoru enerjileyerek kondansatore yol vermektir.kondansatore desarj bobini takılmalıdır olakı motor ucuna baglanır ise motor boşta yani çalışmadıgı zaman kondansatorde çok kısa surede olsa d.c gerilim olacagından motorumuz sankı bi generator gibi çalışabilir bundan dolayı benim kanaatimce kondansatorun güç devresi ayırmak en mantıklısı

Deşarj bobini akımı sınırlandırmak için kullanılır. deşarj direnci demek istediniz sanırım? Yanlışmıyım?
 
deşarj direnci kondansator uzerine düşen gerilimi 1 dk içinde 50 v altına indiri DEŞARJ BOBİNİ ise kondansatorun gucune gore 1-5 sn içinde kondansatoru tamamen boşaltır.
 
Direnç dendiğinde,genelde,omik direnç anlaşılmaktadır.Bu gaye için kullanılan devre elemanı
DEŞARJ BOBİNİ ( bobin sargılı olduğu için ) olarak isimlendirilmektedir.Bence de doğru ifade
budur.
 
Bu konuda bir anlaşmazlık var sanırım.
1) Kompanzasyon kontaktörünün içinde bulunan, ve kontaktör iletime geçtiğinde 3-4 ms iletimde kalıp,sonra iletimden çıkan elemanın adı nedir?
2) Kompanzasyon kontaktörünün normalde kapalı kontağından tetiklenen, kondansatör hattan çıkartıldığında içindeki gerilimi boşalten elemanın adı nedir?
 
Degerlı uyeler munferıt kompanze ıle ılgılı fıkır vermesı ıcın bır sema tarafımdan cızılıp buraya eklenmıstır.
 

Ekli dosyalar

  • munferıt kompanze.rar
    40.8 KB · Görüntüleme: 46
Bu konuda bir anlaşmazlık var sanırım.
1) Kompanzasyon kontaktörünün içinde bulunan, ve kontaktör iletime geçtiğinde 3-4 ms iletimde kalıp,sonra iletimden çıkan elemanın adı nedir?
2) Kompanzasyon kontaktörünün normalde kapalı kontağından tetiklenen, kondansatör hattan çıkartıldığında içindeki gerilimi boşalten elemanın adı nedir?

sy ali bey kompanzasyon kontaktoru uzerindeki dirençler kondansatore yol verirken kontaktorun ana kontak takımından once devreye giren dirençler kondansatore düşük gerilim ile yol vermede kullanılan dirençtirki ana kontak takımını devreye girdikten sonra bu direçlerin aktifligi kalmaz desarj ile alakası yoktur.
 
sy ali bey kompanzasyon kontaktoru uzerindeki dirençler kondansatore yol verirken kontaktorun ana kontak takımından once devreye giren dirençler kondansatore düşük gerilim ile yol vermede kullanılan dirençtirki ana kontak takımını devreye girdikten sonra bu direçlerin aktifligi kalmaz desarj ile alakası yoktur.

o zaman diğer dediğim, yani Kompanzasyon kontaktörünün normalde kapalı kontağından tetiklenen, kondansatör hattan çıkartıldığında içindeki gerilimi boşalten eleman nedir?
 
soruyu soran arkadaş acaba şu anda pişman olmuşmudur altı üstü 1tane kondanstör koycak ne işler açtık arkadaşın başına:D:D:D:D:D
 
o zaman diğer dediğim, yani Kompanzasyon kontaktörünün normalde kapalı kontağından tetiklenen, kondansatör hattan çıkartıldığında içindeki gerilimi boşalten eleman nedir?

kondansatoru boşaltmak için ister deşarj bobini kullanın ister deşarj direnci kullanın ama yukarda sorulan cevaba mutakıp benim dedigim desarj bobini mesala ENTES DU-3
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
130,064
Mesajlar
932,674
Kullanıcılar
453,046
Son üye
alicam8

Yeni konular

Geri
Üst