as.yıldırım
Usta Üye
- Katılım
- 14 Eki 2011
- Mesajlar
- 1,287
- Puanları
- 181
hocam devreyi ekte gönderiyorum.güç devresinde her motor için bi şalter ve bi kontaktör var.şalterlerin akım değerlerini yazdım ama kontaktörler için internette arastırma yapamadım.motor gücüne uygun kontaktör seçeceksin siemensin kataloğu mevcut internette ordan bulabilirsin.gerekli olan kablo kesitleri büyük motorlar için 10 kücük motor için 2.5 sec3bilirsin.
kontrol devresini anlatayım; f1 kontrol devresini korumak için bi Sigorta 4 amperlik secebilirsin.burdan cıkan kablo Q1 Q2 Q3 salterlerinin 13-14 nolu NO yardımcı kontaklarından gececek.böylece herhangi bir motor şalteri trip yaparsa tüm sistem komple duracak.eger 1.1 kw motorun termigi acsa da büyük motorlar calıssın dersen Q3 ün 13-14 nolu kontagını devreye bağlama.bu üç kontaktan da gecen akım her motor için koymus oldugumuz stop butonlarının ( NC kontak ) üzerinden gecip start butonlarının açık kontaklarına kadar gelecektir.bundan sonra hangi starta basarsak o motor çalısacaktır.start butonlarına paralel bağladığımız acık kontaklar sunun için gereklidir : mesela m1 motorunun start butonuna bastıgımızda K1 bobini enerjilenecek ve kontaktör çekecektir.kontaktör cektiginde kontakları konum değiştirecek acık olan kontak ( paralel bağladıgımız ) kapanacak ve akım sürekli sekilde akacaktır.yani start butonuna sürekli basmaya gerek kalmayacaktır.
devrede s1 s3 s5 stop butonu
s2 s4 s6 start butonudur.
devrenin ilk kısmında da acil stop butonu yer almaktadır eğer birden fazla acil stop butonu koyacaksan hepsini birbirine seri bağlarsın
kontrol devresini anlatayım; f1 kontrol devresini korumak için bi Sigorta 4 amperlik secebilirsin.burdan cıkan kablo Q1 Q2 Q3 salterlerinin 13-14 nolu NO yardımcı kontaklarından gececek.böylece herhangi bir motor şalteri trip yaparsa tüm sistem komple duracak.eger 1.1 kw motorun termigi acsa da büyük motorlar calıssın dersen Q3 ün 13-14 nolu kontagını devreye bağlama.bu üç kontaktan da gecen akım her motor için koymus oldugumuz stop butonlarının ( NC kontak ) üzerinden gecip start butonlarının açık kontaklarına kadar gelecektir.bundan sonra hangi starta basarsak o motor çalısacaktır.start butonlarına paralel bağladığımız acık kontaklar sunun için gereklidir : mesela m1 motorunun start butonuna bastıgımızda K1 bobini enerjilenecek ve kontaktör çekecektir.kontaktör cektiginde kontakları konum değiştirecek acık olan kontak ( paralel bağladıgımız ) kapanacak ve akım sürekli sekilde akacaktır.yani start butonuna sürekli basmaya gerek kalmayacaktır.
devrede s1 s3 s5 stop butonu
s2 s4 s6 start butonudur.
devrenin ilk kısmında da acil stop butonu yer almaktadır eğer birden fazla acil stop butonu koyacaksan hepsini birbirine seri bağlarsın