Bir motorun etikentinde ne yaziyorsa bu deger milden (kranktan) alinan mekanik gucun degeridir. Bu genel kural. Haaa sen krank arkasina reduktor vs koyarsin onlarin verimlerinden dolayi en son noktada guc 3 Beygire ulasir. O ayri bir durum.
Mesela krank gucu 100 beygir olan bir otomobil motorunda tekerlerden alinan guc atiyorum 80 Beygir olabilir. Cunku krank ile tekerler arasinda kavrama var, sanzuman var yatklar var. Isin icine bunlarin verimleri girer.
4Beygir motor dendiginde o motor 4 Beygir guc uretir.
Mesela A firmasinin motoru 4 beygir gucu %30 verimle uretsin, B firmasi ise 4 Beygiri % 40 verimle.
Eger cikis gucunden bahsediyorsak ikisi de 4 beygirdir. Birisi bu gucu daha cok yakit yakarak uretir digeri daha az yakitla.
Yani verim hesabi vs yapilmis ve her iki motorda da geriye 4 Beygir kalmis.
Bu durumda verim hesabini ayrica senin yapmana gerek yok.