24v 100 amper alternatörü kaç hp çalıştırır?

hknhc

Üye
Katılım
17 Haz 2009
Mesajlar
88
Puanları
1
Yaş
47
24v 100 amper bir alternatörden enerji almak istiyorum. Bu alternatörü sürekli çalışabileceği maksimum yükte atıyorum 70 amperde çalıştırmak için kaç beygirlik benzinli motor kullanmak gerekir? Ve kaç devirde? Bilgisi olan var mı?
 
24*70=1680w

746w 1 B.Beygir ederse
1680 w yaklasik 2.25 Buhar Beygiri eder.
Alternatorun verimi %70 alinsa 2.25/0.7=3.2 B.Beygiri

3.5 - 4 Beygir motor kullanman gerekir.

Ancak Alternatorun 24v'u kac devirde verdigini ogrenmen gerekir. Motorla Alternator arasina kayis kasnak vs ile reduksiyon eklemen gerekecektir.
 
24*70=1680w

746w 1 B.Beygir ederse
1680 w yaklasik 2.25 Buhar Beygiri eder.
Alternatorun verimi %70 alinsa 2.25/0.7=3.2 B.Beygiri

3.5 - 4 Beygir motor kullanman gerekir.

Ancak Alternatorun 24v'u kac devirde verdigini ogrenmen gerekir. Motorla Alternator arasina kayis kasnak vs ile reduksiyon eklemen gerekecektir.
ustam yalnız küçük bir hata yapıyorsunuz. kağıt üzerindeki matematik hesabına güvenirim doğrudur ama içten yanmalı motorların verimi hp başına %30 dur. sizin + benim hesabıma göre de 4hp x en az 3 katı kayıbı hesap edersek 12 hp motor lazım. devir olayını ayarlamak ayrı konu.
 
Yok yanlis dusunuyorsun. 4 Beygir motor dendiginde milinden 4 Beygir guc ureten motor anlasilir.
 
Yok yanlis dusunuyorsun. 4 Beygir motor dendiginde milinden 4 Beygir guc ureten motor anlasilir.
ama verim olarak baktığınızda 1,2 hp tam güç alırsınız. bir araştırınız isterseniz. Elektrik motorları ise %75-80 civarı verimi vardır. yeni fırçasızlarda biraz daha yüksek.
https://www.google.com/search?clien...ların+verimi&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
zam yapmışlar yeni nesiller % 35 diyorlar
yani üretilen güç ile alınan güç eşit değildir.
bakınız burada benzinli bir motordan bahsetmiş. matematiğinden ben anlamam ama verim etiket hp gücü değilmiş. yani benim otomobilin motoru 100 hp derken 2 kere düşünmek lazım.
https://www.muhendisbeyinler.net/icten-yanmali-motorlarda-verim-kavrami/
 
Son düzenleme:
Bir motorun etikentinde ne yaziyorsa bu deger milden (kranktan) alinan mekanik gucun degeridir. Bu genel kural. Haaa sen krank arkasina reduktor vs koyarsin onlarin verimlerinden dolayi en son noktada guc 3 Beygire ulasir. O ayri bir durum.

Mesela krank gucu 100 beygir olan bir otomobil motorunda tekerlerden alinan guc atiyorum 80 Beygir olabilir. Cunku krank ile tekerler arasinda kavrama var, sanzuman var yatklar var. Isin icine bunlarin verimleri girer.

4Beygir motor dendiginde o motor 4 Beygir guc uretir.

Mesela A firmasinin motoru 4 beygir gucu %30 verimle uretsin, B firmasi ise 4 Beygiri % 40 verimle.
Eger cikis gucunden bahsediyorsak ikisi de 4 beygirdir. Birisi bu gucu daha cok yakit yakarak uretir digeri daha az yakitla.

Yani verim hesabi vs yapilmis ve her iki motorda da geriye 4 Beygir kalmis.

Bu durumda verim hesabini ayrica senin yapmana gerek yok.
 
Bu durumda verim hesabini ayrica senin yapmana gerek yok.
tam burada var işte, üretilen güç ile nominal güç güç aynı şey değildir. umarım verdiğim linkleri okumuşsunuzdur. şimdi sadece düz mantık bu amcanın 24 volt 100 amper devirde 1000 olsun. siz diyorsunuz ki 4 hp makine 1000 devirde 100 amper basar (kayıpları sıfır kabul ediyorum alternatör için) varsayalım çalıştı benim teorimde 1000 devire bile çıkamaz. ben diyorum ki en az 12 hp makine ve 1000 devirde 100 amper verir. (kayıplar sıfır alternatör için). istediğiniz yerde tartışmaya açın ben buradayım. düz liseden dehlen (eşeğe dediğimiz deh) diploma aldım. mühendis filan değilim. Elektrik motorlarında da durum aynı biz 10 kw deriz ama ürettiği güç yaklaşık 8 kw dır çünkü verimi %80dir (varsayılan) bunu da araştırabilirsiniz. gerçi yeni nesil motorlarda arttırmışlar ama kural kuraldır. yukarıda yazmıştım içten yanmalılar da %35 e çıkmış.
 
Tamam sen senin hesapla devam et.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,827
Mesajlar
930,545
Kullanıcılar
452,650
Son üye
HiAxiSeytan

Yeni konular

Geri
Üst