İLAVE BİLGİLER:Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim emeğinize sağlık. Sanırım bu çözüm fikirleriniz 2000 rms sistemlere yetmiyecektir. Ne kadar doğru ama benim demek istediğim şu. Normalde amplifier bağlantısında tek aküden 12v alıp öyle çalıştırıyorlar.
2000RMS ampliler (Teknikte BOOSTER denilir) gerçekte kanal başına 50W output civarı güç verebilen amplilerdir. Hadi diyelim ki senin amplin kaliteli ve kanal başına 100W hoparlöre güç verebiliyor.
(Yıllar önce 1500W olarak satılan booster amplinin çıkış gücünü ölçmüş ve 50W ampli gücü olduğunu görmüştük)
Önce bu amplinin aküden çekeceği akımı hesaplayalım.
2000W tam olarak bu cihazın aküden çektiği güç olarak verilmektedir. Ancak bu gücün büyük bölümü booster amplinin SMPS inverter devresinde harcanmaktadır.
Yani 12V gerilim ile yüksek güç elde edilemeyeceği için takribi 50W RMS çıkış gücüne ulaşabilmek için 2X24V gibi bir gerilim gerekmektedir. SMPS inverter bu işi yapmaktadır.
2X24V gibi gerilim elde edildikten sonra uygun çıkış katı ile mümkün olan max ampli çıkış gücüne erişilebilinir.
Aküden çekilen akım.
2000W/12=166A
Yani bu ampli aküden 166A civarı akım çekecektir. Bu akımın büyük bölümü inverter kayıplarıdır.
Öngörülen akü 100A/h olduğuna göre kabaca bu akü ile sistemini olsa olsa yarım saat, bilemedin 45dk çalıştırabileceksin demektir.
Aküyü yeniden doldurabilmek için 100A ile şarj etsen bile teoride 1 saatte şarj edebileceksin demektir ki bilimsel olarak mümkün değildir.
Yani 45 dk müzik dinleyip 1 saat akünün şarj edilmesini bekleyeceksin.
Tek akünün şarj edilme sorununu anlayamıyorsun. Senin şarj dinamon 24V luk. 24V u 12V luk aküye direk verirsen ya akü kaynama yapacak ya da şarj dinamonu yakacaktır. Aküyü yüksek voltajla şarj edebilmek için sabit akım verebilen şarj devresi kullanmak zorundasın.Anlamadığım için mazur görün. Tek akü 12 v güç üretiyor araç çalışsa da çalışmasa da tek aküde 12v güç var. Ben bu 12v olan tel aküden güç almak istiyorum. Direk amfiye bağlantı yapmak yerine araya akü koyup sadece araç çalışırken marş aküleriyle bağlantı yapıp araç çalışmadığında aradaki bağlantıyı kesmek istiyorum. Tamam alternatör 24 v ancak ben akülerin seri bağlandığı + kutbundan güç almak istiyorum.
Araç çalışmadığında bağlantıyı kesmen hiç sorun değildir. Cihazları kapattığın anda zaten aküden akım çekilmez. Ancak unutmamak için sistemi sadece araç çalışırken çalıştırabilmek istiyorsan böyle bir röle kullanabilirsin.
Zaten BOOSTER ampli kullanıyor olman iyice çıkmaza sokuyor seni.
Çünkü yukarda tek bir harici akü ile sadece standart bir oto teybinin koşullarını belirtmiştim. Bunu sağlayabilmek bile ciddi hesaplamalar gerektirir.
Eğer illa booster ampli kullanmak istiyorsan ve bu ürünün 24V ile çalışanlarını temin etmen daha mantıklı olacaktır.
Çünkü 150-200A gibi akımlarla şaka olmaz. 200A lik bir akım yolunda kullanılacak kablolar bile servet değerindedir.
200A civarı akım verebilen BUCK konverter ürünleri varsa incelemek isterdim.24 to 12v buck converter devresi alın.
Kullanacağınız güce göre step down devreler var.
HAH BULDUM
https://www.aliexpress.com/item/32848450882.html
500$ cık. Yaklaşık günümüz kuruna göre 6500TL gibi.