250 kw motor yıldızda normal üçgende fazla amp çekiyor

KORAY- Ü

Üye
Katılım
2 Tem 2008
Mesajlar
250
Puanları
1
Yaş
40
motor yeni sarıldı yıldızda normal çalışıyor üçgende iniltili ve fazla amper çekiyor voltaj normal yıldız üçgen kontaktörleri ve bağlantısı normal rotoru sağlam sebebi sizce ne olabilir arkadaşlar .
 
Yeni sarıldıysa sargıda hata olabilir yıldızda normal olabilir üçgene geçince faz açılarında sorun olabilir bobinajcıyla görüş
 
motor yeni sarıldı yıldızda normal çalışıyor üçgende iniltili ve fazla amper çekiyor voltaj normal yıldız üçgen kontaktörleri ve bağlantısı normal rotoru sağlam sebebi sizce ne olabilir arkadaşlar .

Motor klemensi üzerinden gerilimleri ölçtünüz mü? inilti iki faza kalma alametidir.
Ana kontaktörden motor klemensine giden kabloları montajda yer değiştirmişseniz motor iki faza kalır.
U-V-W
Z-X-Y

Burada ana kontaktörden R fazı U ucuna gidiyorsa Z ucun çıkışı üçgen kontaktörden yine ana kontaktörün R fazına bağlı olmalıdır. V-X ve W-Y için aynı durum söz konusudur. Aksi taktirde motor iki faza kalır inler Sigorta attırır.

Dipnot: Yıldız üçgen motorların devir yönünü klmenesten sadece 2 faz yerini değiştirmeye kalkanlar da aynı sorunu yaşar. Bu durumda 2 faz yerinin değişimi ana kontaktör girişinden yapılmalıdır.
 
saran bir arkadaşım benimde bobinajcılık bilgim var bağlantıları normal arkadaşıma yardımcı olmak istiyorum ve sizden gelen her yorum benim ve arkadaşım için çok faydalı olacaktır teşekkür ederim.
 
şuanki sisteminde yedek motoru çalışıyor motor yönünü ise girişten yani rst den değiştiriyoruz teşekkür ederim .
 
Çıkış uçları karıştırılmış olabilir.U yerine X,V yerine Y, W yerine Z çıkartılmış olabilir.Bağlan-
tıları kontrol etmenizde yarar var.
 
sayın fahri yetiş bahsettiğiniz problem yeni sarılan bir motor için en mantıklı bir problem sebebi o yüzden kontrolünü yaptığım ilk şey o oldu bağlantısını kontrol ettim normal ginede U X yerdeğiştirip çalıştırdım gine aynı arızayı verdi tekrar U X düzeltip V Y yaptım gine aynı arızayı yaptı V Y düzeltip W Z aynı işleme tabi tuttum gine aynı arızayı yaptı tekrar düzeltp arızanın ondan kaynaklanmadığını anladım teşekkür ederim.
 
sayın fahri yetiş bahsettiğiniz problem yeni sarılan bir motor için en mantıklı bir problem sebebi o yüzden kontrolünü yaptığım ilk şey o oldu bağlantısını kontrol ettim normal ginede U X yerdeğiştirip çalıştırdım gine aynı arızayı verdi tekrar U X düzeltip V Y yaptım gine aynı arızayı yaptı V Y düzeltip W Z aynı işleme tabi tuttum gine aynı arızayı yaptı tekrar düzeltp arızanın ondan kaynaklanmadığını anladım teşekkür ederim.

Sn KORAY
Kontrolü ölçü aletinin ohmaj kısmıyla yapmanızda fayda var. Faz sargılarını belirleyin.
U - V - W
Z - X - Y
Burada U-X arası birinci sargı , V-Y arası ikinci sargı , W-Z arası 3.sargı olmalı. Sargı giriş çıkış yönleri motor içinden ayrı demet halinde çıkıyordur zaten onu karıştırmazsınız(Bobinajcı karıştırmadıysa tabii).
 
Son düzenleme:
Motorun yanma sebebi,rotorun bloke olması sonucunda olmuş ise,rotor çubuklarında hasar
oluşmuş olabilir.Rotordaki bu tahribatın,gözle fark edilmesi çok zordur.Motordaki inilti bu
durumdanda kaynaklanabilir.Eğer,arızanız bu şekilde oluşmuş ve koruma devreleri geç ça-
lışmış ise,rotoru da uygun cihazlarla ( endüvi kontrol cihazına benzer bir cihaz ) kontrol et-
tirmekte yarar var.
 
sayın fahri yetiş motorun yanma sebebi içine su girmesiydi dediğiniz gibi rotor çubukları oksitlenmişti ve arızalı olup olmadığını anlamak için ginede dediğiniz gibi büyük bir endüvide kontrole tabituttuk bunu nasıl yaptık rotoru endüvinin üzerine koyup endüviyi açtıktansonra çubukların üzerine demir tozu dökerek kontrolünü yaptık ve malesef ondada bir problem görmedik teşekkür ederim.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,804
Mesajlar
930,248
Kullanıcılar
452,605
Son üye
mehmet-azaplar

Yeni konular

Geri
Üst