3 Faz Neden 380 V

Katılım
4 Tem 2024
Mesajlar
7
Puanları
1
Yaş
17
Merhabalar Ustalarım Merak Ettiğim Konular Arasında 3 Fazın Neden 380 V Olduğudur Açıklayabilecek Olan Varmı Acaba?
 
Bu sorunun doğru şekli; 3 fazlı Elektrik sisteminde 2 faz arası neden 220+220=440 değil de 380 volt AC'dir. Bu düzeltmeyi yaparak söze başlamış olayım.

Yıllar sonra büyük mucit Elektrik Müh. Nikola TESLA benim icat ettiğim bu mükemmel elektrik sistemimle ilgili bu türden soruları insanlar neden bugün bile tam anlayamadan soruyor şeklinde çok üzülüp kendi mezarında bu konuda hayıflanacaktır!

Olayın tek mantıklı ve bilimsel olabilen açıklaması Elektrik Müh.'liğindeki Elektrik Müh'liği matematiği veya fazlar arasındaki 120 derecelik trigonometrik açı farkıyla bu olayın oluş nedeni tek neden olarak açıklanabilir.

Çünkü monofaze alternatörlerde; aralarında 180 derce açı farkı olan 2 karşıt 110 volt AC stator bobinindeki aritmetik toplamında bu olay 120 derece açı farkındaki stator sarımlarındaki olay gibi kesinlikle olmuyor; 110+110=220 volt AC olarak alternatör klemensinden seri veya paralel bağlantıyla 110 veya 220 volt AC' yi volt eksilmesi olmadan çok düzgün alabilmiş oluyoruz.

Burada anahtar (tek çözüm olabilen) mucize kelime; fazlar arasındaki 120 derecelik açı farkıyla 3 fazlı sarımların elektrik üretimi yapılan alternatör veya jeneratörlerde yerleştirilebilmiş olmasıdır. 180 derecede yerleştirilmiş monofaze jeneratörlerden 110+110=220 değil 180 volt alsaydık 120 derecedeki açı farkıyla sarımları yerleştirmenin bu noktadaki bu büyük farkından söz etmiş olamayacaktık. Ah şu Nikola TESLA' nın altın değerindeki kaybolmuş notları. Onlar kaybolmayıp dünyaya tüm ayrıntılarıyla açıklansaydı hiç kimsenin aklında "3 fazda 2 faz arasından neden 440 değil de 380 volt çıkıyor?" sorusu kesinlikle olamayacaktı. Kolay gelsin.
 
AC gerilimde voltaj deniz dalgasi gibi alcalir yukselir. Bunu saniyede 50 kez yaptigi icin hissetmeyiz.
Cok fazli sistemlerde her bir faz diger fazlarla ayni zamanda es dalgalanma yapmazlar. Yani hepsi birden ayni anda en tepeye cikmaz ayni zamanda en dibe inmaz. Birisi en tepeye vardiginda digeri daha yari yoldadir digeri ters yonde gibi.

Dolayisi ile iki faz arasindaki dalgalanma degeri bir fazin dalgalanma degerinin iki kati olamaz.
 
Bu kısa videoda üç fazlı motorların ilk olarak nasıl kullanılmaya başlandığını ve hatta neden ihtiyaç olunduğunu açıklıyor, mantığı çok enteresan gelmişti ilk izlediğimde, sonrasında yamahanın motosikletlerinde yaptığı piston akordunu görünce katbekat saygı duydum işin mühendisliğine 🫡

 

Forum istatistikleri

Konular
129,826
Mesajlar
930,544
Kullanıcılar
452,649
Son üye
sanlav

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst