3 fazlı motor klemens bağlantısı

Katılım
28 Kas 2010
Mesajlar
601
Puanları
6
Yaş
36
Konum
istanbul
arkadaşlar bu işlerde yeniyim gördüklerimi hafızama kaydedip uygun yerde kullanıyorum. ama görmedıklerım de takılıyorum.... işin aslı şu ki bugun bir tane su motoru getırdıler yanmışmı bi ölç bak diye klemens kutusunu açtım 6 tane klemens ucu var ama 3ü boş u v w sırasında yan yana 3 klemensten 3 faz vermişler motora tabi bunu sağlamlığı nasıl ölçülür içinde nasıl bir sarım var bilemendim. normalde 6 uçlu olanları ölçüyordum. bunda takıldım . gerçi takılmadım sargılardan gövdeye kaçak varmış yanmış motor dedim ama ya olmasaydı o zaman bu nasıl bir motor diye bakakalırdım yardımınızı beklıyorum teşekkurler...
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
fazların giriş uçlarını kendi arasında ölçü aletinin kısa devre konumunda ölçeceksin kısa devre varmı diye (olmaması lazım)
daha sonra 2 sıra bi 3 bide karşısında 3 olarak uçlar varya bi 3 lü faz girişleri bi 3 lüde motor girişleri bunları karşılıklı ölçeceksin her bir fazın tek bi motor sargı ucuna kısa devre olması gerekir 1 faz giriişi 2 motor sargı ucuna kısa devre olmamalı yada bi faz girişi motor sargılarından hiç birisiyle açık devre olmamalı umarım anlatabilmişimdir...
 
hocam elinize sağlık güzel anlatöışsınız da sorun şu ki ben a2 c2 b1 uclarını göremoyırum klemens kutusunda 4 tane kablo ucu var 3 faz bir nötr. bu ölçümü yapamıyrm yanı
 
senin motorun klemensinde üç uç varsa büyük ihtimal motorun iç bağlantılarında yıldız ya da üçgen bağlanmış dışarı sadece faz bağlantı uçları çıkartılmıştır ; etiketine bakarak bunu anlayabilirsin ; büyük ihtimal motor yandıktan sonra tekrar sarılmış da olabilir ; senin nötr sandığın bence termistör uçları da olabilir ; onunda bir ucunun nerede olduğu ayrı bir muamma ; sen bence kofra kutusunu motorun üstünden bir sök sargılardan kaç uç geliyor bir bak.........
 
buyuk ıhtımal motorun sarılmıs ve bobınajcı da ısın kolayına kacıp motoru ıcten ucgen veya yıldızz baglamıstır asenkron motorlar ıc yapısı basıttır ıcını acıp ıncelersen arıza tespıtını daha kararlı yapabılırsın

ıyı calısmalar.
 
arkadaşlar bu işlerde yeniyim gördüklerimi hafızama kaydedip uygun yerde kullanıyorum. ama görmedıklerım de takılıyorum.... işin aslı şu ki bugun bir tane su motoru getırdıler yanmışmı bi ölç bak diye klemens kutusunu açtım 6 tane klemens ucu var ama 3ü boş u v w sırasında yan yana 3 klemensten 3 faz vermişler motora tabi bunu sağlamlığı nasıl ölçülür içinde nasıl bir sarım var bilemendim. normalde 6 uçlu olanları ölçüyordum. bunda takıldım . gerçi takılmadım sargılardan gövdeye kaçak varmış yanmış motor dedim ama ya olmasaydı o zaman bu nasıl bir motor diye bakakalırdım yardımınızı beklıyorum teşekkurler...
dostum herşeyden önce bakman gereken yer motorun etiket değerlerinin bulunduğu yer.
motor yıldız üçgen mi, çift devirlimi,dahlender mi,
klemens kutusunda 6 uç olan her motor aynı özellikte değildir.
su motoru dediğin motorda yanmış olduğundan emin misin ben genelde motorun ucundaki pervane kısmını temizlediğimde hep çalışmıştır.
sende bi dene derim parça temizleme spreyleri işini görür.
 
asenkron motorlarda çalışma prensibine göre baglantı farklılıgı olabilir.
 
arkadaşım ben senin demek istediğini anladım
diğer arkadaşlarında dediği gibi motor uçları içerde yıldız veya üçgen bağlanıp dışarıya faz uçları çıkarılmış,
bence yapabileceğin bu üç arasını ölçüp ohmajların birbirine çok yakın olduğunu gözlemlemek daha sonra gövde kaçak kontrolü yapmak.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,687
Mesajlar
929,024
Kullanıcılar
452,389
Son üye
murat0441

Yeni konular

Geri
Üst