3 Fazlı Motoru Korumak için Yardım

Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
44
Puanları
1
arkadaşlar şimdi ben size yapmış olduğum motoru korumak için kullandığım elemanları nasıl bağladığımı anlatacağım ve doğrumu yaptım yanlış mı bunu sizden cevap olarak bekliyorum.eğer yanlışsa neresi yanlış elemanların dizilişi mi kumanda fazının dolaşımımı siz söyleyin..

şimdi 3 lü grup sigortaya 3 faz girdim çıkışını motor korumaya girdim ordan kontaktöre ,kontaktör çıkışından termik e termik in çıkışını motora verdim nötr leri hiç hesaba katmıyorum onların doğru old biliyorum. şimdi ise kumanda fazını sırası ile girdiğim yerlere geleyim ilk başta,motor koruma rolesinin 3 faz girişinin birinden çıkıp 220 v luk pako şaltere girdim çıkışını koruma rolesinin 2 nolu klemensine sonra koruma rolesinin 3 nolu klemensinden çıkıp termik 95 e sonra termik 96 dan çıkıp kontaktörün a1 ucuna girdim.şimdi yaptığım bağlantı doğrumu arkadaşlar yada daha kolay olması için başka çözüm sunabilir misiniz..
 
Yaptığın bağlantı doğru.Koruma rölesinin 2 ve 3 nolu ucu kapalı kontak ise çalışır.
 
termiği kontaktörden önce bağlasan iyi olur ve koruma rölesinin 2ve 3 nolu ucu kapalı kontak(NC) ise çalışır kolay gelsin
 
panonun içinde ana sigorta yada kaçık akım rölesi (k.a.r olursa daha iyi) varsa motor sigortası yerine termik manyetik şalter kullan bunun çıkışından kontaktöre buradanda matora bağlantı yap, arıza ve çalışıyor lambaları gibi ikaz lambası kullanacaksan termiğin ve kontaktörün kontak uçlarını kullanabilirsin panu içersine birde 2 A'lik kumanda sigortası koyarsan iyi olur, bana göre hem motor koruma hemde termik kullanmak maliyeti arttırır termik şalter her ne sebeple olursa olsun motor fazla akım çektiğinde hem kumanda devresini hemde güç devresni kesecektir.
 
Egnim'in dediğine katılıyorum. Kontaktörü koruman çok önemli..
 
2a çok düşük değilmi motor devamlı durmaz mı bu sefer.devamlı şalter atmaz mı.kombimi bu

termiği kontaktörden önce bağlasan iyi olur ve koruma rölesinin 2ve 3 nolu ucu kapalı kontak(NC) ise çalışır kolay gelsin
şimdi termik i neden kontaktörden önce bağlıyoruz termik in görevi kontaktörü korumak mıdır?

sadece fazla akım olunca mı keser.2 faza düşünce kesermi acaba.eğer kesmezse işimi görmez 3 fazın biri gittimi termik kapanmazsa motor yanacak olmaz ki o zaman cevap verirseniz sevinirim.

termiği kontaktörden önce bağlasan iyi olur ve koruma rölesinin 2ve 3 nolu ucu kapalı kontak(NC) ise çalışır kolay gelsin
peki koruma rolesinin 2 ve 3 nolu ucu nc mi değil mi nasıl anlayacağım ??

Egnim'in dediğine katılıyorum. Kontaktörü koruman çok önemli..
niyeki sonra bağlansa ne olur termik boşa mı takılmış olur. termik in görevi neki
?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
motor herne sebepten dolayı (iki faza kalma dahil) fazla akım çekerse termik açar, kontaktörden önce konma sebebi termik şalterin aynı zamanda sigorta gibi kullanılması amaçlanmaktadır.

termik şalterin akım ayarını motorun etiketine göre yaparsanız motor iki faza kaldığında bu akım değeinin çok üzerinde akım çekeceğinden termik açacaktır. Ayrıca kontaktörden sonra aşırı akım rölesi yani sadece termik kullanır iseniz kontaktör kontakları herhangi bir nedenden yapıştığında genelde motor iki faza kalır. Bu olay motor karuma veya faz korumandan sonra olduğundan bunlar kumanda sistemini kesmeyecektir, termikte güç devresini kesmediğinden sadece aşırı akım anında kontakları konum değiştirdiğinden kontaktörün kumanda (yani bobin beslemesi) enerjisi kesilecektir, ancak kontaklar yapışık olduğundan güç devresindeki enerji keilmeyecektir buda motorun yanmasına sebep olacaktır, ancak kontaktöün önündeki termik manyetik şalter hem kumandayı hemde güç devresini kestiğinden motor her zaman korunmuş olur
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Sn.yguneri yazdıklarınıza katılıyorum.Ancak termik manyetik şalter motor korumasında bir işe yaramaz.Aynı şekilde otomatik sigortada bir işe yaramaz.Motor koruma şalteri kullanılması doğru olur.
 
Sn.TKNSYN
Sizin motor koruma şalteri dediğniz elamana ben termik manyetik şalter diyorum aslında aynı şeyi konuşuyoruz, ancak motora yol vermek için sigorta, motor koruma, kontaktör, termik gibi birçok elaman kullanmak yerine, benim görüşüm panonun ana sigortası yerine kaçak akım rölesi kullanılması (motor içersine su vb sıvı maddeler girdiğinde motor yanmadan K.A.R açacaktır, iş güvenliği ve motorun korunması için sigortadan daha etkili) K.A.R sonra motor sigortası yerine termik şalter bundan sonrada kontaktör ve son olarakta motora balantı yapılırsa arkadaşımızın yaptığı kumanda sisteminden, mototru korumak ve iş güvenliği adına daha etkili bir kumanda sistemi olacağına inanıyorum ve kendimde yıllardır panolarımı aynı matıkla kuruyorum ve mükemmel sonuçlar alıyorum. Otomatik sigortadan kastınız 2 A'lik kumanda sigortası ise her panoda kumanda fazı için küçük akımlı bir sigorta kullanılması benim her zaman tercihim olmuştur, konataktör bobinlerinin ve diğer kumanda elamanlarının korunması ve kontrlü için iyi oluyor.
 
Motorlarda tam koruma yapmak için;

1-Kabloları ve tesisi kısa devreye karşı korumak için sigorta
2-Motorları aşırı akımlara karşı korumak için termik röle
3-Motorları aşırı sıcaklara karşı korumak için motor içlerine termistör
4-MOtorları faz kesilmelerine karşı korumak için faz kontrol rölesi kullanmak gerekmekte.

Devrenizde motor koruma şalteri kullanmış iseniz.İlave olarak sigorta ve termik röle kullanmanıza gerek yok. Motor koruma şalterleri sigorta ve termik rölenin birleştirilerek bir ekipman içersinde toplanmasından oluşmuş olan bir üründür.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…