3 Fazlı Motoru Korumak için Yardım



Sayın Fırtına6141

Daha önceki konuları araştırırsanız bulacaksınız, Kontaktör bakımı ile ilgili olarak bir konu açmıştım. Motoru 2 Faza bırakan en büyük etkenlerden bitanesi Kontaktör dür. Büyük tesislerde en çok problem çıkartan bir ekipman olduğu için Termik manyetik şalterin Kontaktör den sonra olmasını desteklemenin sebebi Motoru 2 faza kaldığında korumasıdır.
Tabiki her yiğidin bir yoğurt yeme şekli vardır. Ben kendi tecrübemi yazarak bilgilendirmede bulunmak istedim.
Saygılarımla
 
ama k.a.r takıldığında sadece dediğiniz gibi su vs gibi temaslarda kaçaklarda sigorta elektriği kesecek ben 3 fazdan biri yada ikisi gitmesi durumunda motoru korumak istiyorum.
 
yaptığın bağlantı dğru bağlarsan korumalı olarak motorun çalışr kolay gelsin
peki bu motor korumaya girdiğim fazların sıralamsı önemli mi ters olma durumu varmı varsa nerden anlarız ters olduğunu.korumanın sağlam olduğunu öğrenmek için koruma rolesine girdiğim 1 fazı çıkarsam role elektriği keser mi ?

benim kafam karıştı. şimdi motor koruma rolesi ne faz koruma rolesi ne aradaki fark ne ikisi aynı mı? birde motorun ısısı yükselince belirli bi noktada role elektriği kesiyor .bu roledeki ptc uçlarını motorun neresine bağlamak gerekiyor acaba ?

ben sadece kontaktör ve motor koruma bağladım termik bağlamadım bağlamam gerekir mi? bu durumda (termik yokken) iki faza kalınca role elektriği keser mi teşekkürler.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Sn. Fırtına6141 Termik manyetik motor koruma şalteri taktıysan (örn. Telemecanique GV2 serisi) ve akım ayarını motor etiketine uygun seçip ayarladıysan motor iki faza kaldığından yüksek akım çekeceğinden şalter motorun enerjsini kesecektir. Ben bu uygulamayı yüzlerce kez yaptım hatta artık panolarımda faz koruma rölesi ve aşırı akım rölesi hiç kullanmıyorum ve mümkün olduğunca K.A.R rölesi kullanmaya çalışıyorum benim için K.A.R, termik manyetik motor koruma şalteri ve kontaktör otomatik kumnda ile motoru en güvenli çalıştırma yöntemi. Motora gelebilecek tüm tehlikeleri en ekonomik ve en kolay ancak bu şekilde engelleyebilirsin. kolay gelsin..

Sorunun cevabı termik bağlamana gerek yok, termik manyetik şalter direk motor enejisini kesecektir.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Sn fırtına6141 motor koruma, Sigorta ve termigin gorevini tek basına yapan bir elemandır. faz koruma ise , örneğin seyyar bir makinanız oldugunu düsünün farklı trifaze prizlerde faz siraları aynı olmaya bilir yani her prizde motorunuz farklı yone donebilir.buda sorunlara neden olabilir faz koruma rolesine de tam bu noktada ihtiyac dogar faz sıralarının degişmesinde yada fazın biri veya ikisi gelmedigindede devreyi korur tabiki uygun bir devre yapmıssanız. genelde ismi FSR yani faz sırası rolesi olarak gecer. Kolay gelsin
 

Öncelikle belirtmeliyim ki, mesleki gelişimimde önemli bir yeri olan kontrolkalemi.com, bazen üye yorumları nedeniyle bana da zor anlar yaşatıyor. Bu sorunun altındaki tüm mesajları okudum. Emin olun bazı yorumlar çok gereksiz ve (art niyetli olmasa da) yanıltıcı...

Sayın meslekdaşım; bağlantınız doğru... Ancak ben, kumanda devresini korumak için, mutlaka düşük akımlı 1 kutuplu bir Sigorta kullanırım...
"motor koruma rolesinin 3 faz girişinin birinden çıkıp 220 v luk pako şaltere girdim" demişsiniz ya, işte pakoya kumanda akımını göndermeden önce mutlaka 1 kutuplu sigorta kullanırdım...
Bunun dışında sorun yok...

Az önce buraya yazdığım uzunca paragrafı sildim. Çünkü polemiğe girmek istemiyorum. Ben de dahil olmak üzere, pek çoğumuz, mesleğimizi çok iyi bildiğimizi düşünüyoruz...
Ama hepimizin öğreneceği çok fazla konu var daha...

Anak ısrarla rica ediyorum ki; anlam karmaşalarına sebebiyet vermemek için, ürünlerin katalog isimlerini kullanalım !!!


Saygılar...
 
termık eleman kontaktorden once olunca nasıl bı koruma oluyor acıklarmısınız ?
sonucta devreyı kesme suresı her ıkısındede aynı degılmı ?
 

yani şimdi şalter ve termik, motor korumanın görevini mi yapıyor diyorsunuz..kesinlikle dediğiniz doğrumu yanlış anlamayın lütfen..sonra motor koruma taktım bunun yanına kontaktör gerekir mi ?

bi dakka şimdi sizmi yanlış yazdınız benmi yanlış okudum . siz şimdi en son yazdığınızda kontaktörden sonra termik takmanın doğru old söylediniz önce mesaj attığınızda termik önce olmalı dediniz yanılıyor muyum..

ama kaçak akım rolesi 2 faza düşünce atmaz ki motor yanacak bu sefer değil mi..

şimdi o kadar detaya girmedim bende pakodan önce tabiki tekli sigorta kullandım ..

hani diyorsunuz ya kontaktör yanar kutuplar birbirine değer değerse zaten kısa devre olmayacak mı o zamanda ya kaçak akım yada bağlanan diğer herhangi bi 3 lü grup sigorta atacak yanlış mıyım..

sn mardahan :
kontaktör den sonra termik takılmasımı daha iyi yoksa önce bağlanması mı ? neden ?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
sn mardahan :
kontaktör den sonra termik takılmasımı daha iyi yoksa önce bağlanması mı ? neden ?

Termik kontaktörden sonra takılır !!!
Olurda kontaktörün kontaklarından biri, -herhangi bir nedenden dolayı- kapanmaz ve
fazlardan birini motora göndermez ise,
"doğru ayarlı bir termik" motrun çekeceği aşırı akımı görüp,
kontaktörün enerjisini keser...
Kontaktörün bir kontağından böcek çıkarmıştım...

Buradan yola çıkarak,
Sigorta ve termiğin birleşmesi ile oluşturulmuş,
"MOTOR KORUMA ŞALTERİ" nin de kontaktörden sonraya konması
daha uygun olur düşüncesindeyim...
Hem böylece, muhtemel kısa devre akımlarından da
kontaktörü korumuş oluruz...

Ama bu durumda;
örneğin kontaktör değiştirebilmek için,
enerjiyi kesmemiz gerektiğinde,
ikinci bir sigortaya ihtiyaç duyarız.
O panoyu besleyen sigortayı bunun için kullanabiliriz.
Ama uygulama yerinin bunun için pratik olmadığı durumlarda, pano içine "C" karakteristlikli bir otmatik sigortayı (ilave olarak) kontaktör öncesine bağlarız !!!

Yine yanlış anlamalara sebep vermemek için belirteyim !!!
AKIMIN GİRİŞ-ÇIKIŞ YÖNÜNE GÖRE ÖNCE VE SONRA kelimelerini kullanıyoruz...
 
Son düzenleme:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…