3 Fazlı Motoru Korumak için Yardım

2a çok düşük değilmi motor devamlı durmaz mı bu sefer.devamlı şalter atmaz mı.kombimi bu :D


şimdi termik i neden kontaktörden önce bağlıyoruz termik in görevi kontaktörü korumak mıdır?


sadece fazla akım olunca mı keser.2 faza düşünce kesermi acaba.eğer kesmezse işimi görmez 3 fazın biri gittimi termik kapanmazsa motor yanacak olmaz ki o zaman cevap verirseniz sevinirim.


peki koruma rolesinin 2 ve 3 nolu ucu nc mi değil mi nasıl anlayacağım ??


niyeki sonra bağlansa ne olur termik boşa mı takılmış olur. termik in görevi neki
?


Sayın Fırtına6141

Daha önceki konuları araştırırsanız bulacaksınız, Kontaktör bakımı ile ilgili olarak bir konu açmıştım. Motoru 2 Faza bırakan en büyük etkenlerden bitanesi Kontaktör dür. Büyük tesislerde en çok problem çıkartan bir ekipman olduğu için Termik manyetik şalterin Kontaktör den sonra olmasını desteklemenin sebebi Motoru 2 faza kaldığında korumasıdır.
Tabiki her yiğidin bir yoğurt yeme şekli vardır. Ben kendi tecrübemi yazarak bilgilendirmede bulunmak istedim.
Saygılarımla
 
Sn.TKNSYN
Sizin motor koruma şalteri dediğniz elamana ben termik manyetik şalter diyorum aslında aynı şeyi konuşuyoruz, ancak motora yol vermek için sigorta, motor koruma, kontaktör, termik gibi birçok elaman kullanmak yerine, benim görüşüm panonun ana sigortası yerine kaçak akım rölesi kullanılması (motor içersine su vb sıvı maddeler girdiğinde motor yanmadan K.A.R açacaktır, iş güvenliği ve motorun korunması için sigortadan daha etkili) K.A.R sonra motor sigortası yerine termik şalter bundan sonrada kontaktör ve son olarakta motora balantı yapılırsa arkadaşımızın yaptığı kumanda sisteminden, mototru korumak ve iş güvenliği adına daha etkili bir kumanda sistemi olacağına inanıyorum ve kendimde yıllardır panolarımı aynı matıkla kuruyorum ve mükemmel sonuçlar alıyorum. Otomatik sigortadan kastınız 2 A'lik kumanda sigortası ise her panoda kumanda fazı için küçük akımlı bir sigorta kullanılması benim her zaman tercihim olmuştur, konataktör bobinlerinin ve diğer kumanda elamanlarının korunması ve kontrlü için iyi oluyor.
ama k.a.r takıldığında sadece dediğiniz gibi su vs gibi temaslarda kaçaklarda sigorta elektriği kesecek ben 3 fazdan biri yada ikisi gitmesi durumunda motoru korumak istiyorum.
 
yaptığın bağlantı dğru bağlarsan korumalı olarak motorun çalışr kolay gelsin
peki bu motor korumaya girdiğim fazların sıralamsı önemli mi ters olma durumu varmı varsa nerden anlarız ters olduğunu.korumanın sağlam olduğunu öğrenmek için koruma rolesine girdiğim 1 fazı çıkarsam role elektriği keser mi ?

Motorlarda tam koruma yapmak için;

1-Kabloları ve tesisi kısa devreye karşı korumak için sigorta
2-Motorları aşırı akımlara karşı korumak için termik röle
3-Motorları aşırı sıcaklara karşı korumak için motor içlerine rermistör
4-MOtorları faz kesilmelerine karşı korumak için faz kontrol rölesi kullanmak gerekmekte.

Devrenizde motor koruma şalteri kullanmış iseniz.İlave olarak sigorta ve termik röle kullanmanıza gerek yok. Motor koruma şalterleri sigorta ve termik rölenin birleştirilerek bir ekipman içersinde toplanmasından oluşmuş olan bir üründür.
benim kafam karıştı. şimdi motor koruma rolesi ne faz koruma rolesi ne aradaki fark ne ikisi aynı mı? birde motorun ısısı yükselince belirli bi noktada role elektriği kesiyor .bu roledeki ptc uçlarını motorun neresine bağlamak gerekiyor acaba ?

motor herne sebepten dolayı (iki faza kalma dahil) fazla akım çekerse termik açar, kontaktörden önce konma sebebi termik şalterin aynı zamanda sigorta gibi kullanılması amaçlanmaktadır.

termik şalterin akım ayarını motorun etiketine göre yaparsanız motor iki faza kaldığında bu akım değeinin çok üzerinde akım çekeceğinden termik açacaktır. Ayrıca kontaktörden sonra aşırı akım rölesi yani sadece termik kullanır iseniz kontaktör kontakları herhangi bir nedenden yapıştığında genelde motor iki faza kalır. Bu olay motor karuma veya faz korumandan sonra olduğundan bunlar kumanda sistemini kesmeyecektir, termikte güç devresini kesmediğinden sadece aşırı akım anında kontakları konum değiştirdiğinden kontaktörün kumanda (yani bobin beslemesi) enerjisi kesilecektir, ancak kontaklar yapışık olduğundan güç devresindeki enerji keilmeyecektir buda motorun yanmasına sebep olacaktır, ancak kontaktöün önündeki termik manyetik şalter hem kumandayı hemde güç devresini kestiğinden motor her zaman korunmuş olur
ben sadece kontaktör ve motor koruma bağladım termik bağlamadım bağlamam gerekir mi? bu durumda (termik yokken) iki faza kalınca role elektriği keser mi teşekkürler.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Sn. Fırtına6141 Termik manyetik motor koruma şalteri taktıysan (örn. Telemecanique GV2 serisi) ve akım ayarını motor etiketine uygun seçip ayarladıysan motor iki faza kaldığından yüksek akım çekeceğinden şalter motorun enerjsini kesecektir. Ben bu uygulamayı yüzlerce kez yaptım hatta artık panolarımda faz koruma rölesi ve aşırı akım rölesi hiç kullanmıyorum ve mümkün olduğunca K.A.R rölesi kullanmaya çalışıyorum benim için K.A.R, termik manyetik motor koruma şalteri ve kontaktör otomatik kumnda ile motoru en güvenli çalıştırma yöntemi. Motora gelebilecek tüm tehlikeleri en ekonomik ve en kolay ancak bu şekilde engelleyebilirsin. kolay gelsin..

Sorunun cevabı termik bağlamana gerek yok, termik manyetik şalter direk motor enejisini kesecektir.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Sn fırtına6141 motor koruma, sigorta ve termigin gorevini tek basına yapan bir elemandır. faz koruma ise , örneğin seyyar bir makinanız oldugunu düsünün farklı trifaze prizlerde faz siraları aynı olmaya bilir yani her prizde motorunuz farklı yone donebilir.buda sorunlara neden olabilir faz koruma rolesine de tam bu noktada ihtiyac dogar faz sıralarının degişmesinde yada fazın biri veya ikisi gelmedigindede devreyi korur tabiki uygun bir devre yapmıssanız. genelde ismi FSR yani faz sırası rolesi olarak gecer. Kolay gelsin
 
arkadaşlar şimdi ben size yapmış olduğum motoru korumak için kullandığım elemanları nasıl bağladığımı anlatacağım ve doğrumu yaptım yanlış mı bunu sizden cevap olarak bekliyorum.eğer yanlışsa neresi yanlış elemanların dizilişi mi kumanda fazının dolaşımımı siz söyleyin..

şimdi 3 lü grup sigortaya 3 faz girdim çıkışını motor korumaya girdim ordan kontaktöre ,kontaktör çıkışından termik e termik in çıkışını motora verdim nötr leri hiç hesaba katmıyorum onların doğru old biliyorum. şimdi ise kumanda fazını sırası ile girdiğim yerlere geleyim ilk başta,motor koruma rolesinin 3 faz girişinin birinden çıkıp 220 v luk pako şaltere girdim çıkışını koruma rolesinin 2 nolu klemensine sonra koruma rolesinin 3 nolu klemensinden çıkıp termik 95 e sonra termik 96 dan çıkıp kontaktörün a1 ucuna girdim.şimdi yaptığım bağlantı doğrumu arkadaşlar yada daha kolay olması için başka çözüm sunabilir misiniz..

Öncelikle belirtmeliyim ki, mesleki gelişimimde önemli bir yeri olan kontrolkalemi.com, bazen üye yorumları nedeniyle bana da zor anlar yaşatıyor. Bu sorunun altındaki tüm mesajları okudum. Emin olun bazı yorumlar çok gereksiz ve (art niyetli olmasa da) yanıltıcı...

Sayın meslekdaşım; bağlantınız doğru... Ancak ben, kumanda devresini korumak için, mutlaka düşük akımlı 1 kutuplu bir sigorta kullanırım...
"motor koruma rolesinin 3 faz girişinin birinden çıkıp 220 v luk pako şaltere girdim" demişsiniz ya, işte pakoya kumanda akımını göndermeden önce mutlaka 1 kutuplu sigorta kullanırdım...
Bunun dışında sorun yok...

Az önce buraya yazdığım uzunca paragrafı sildim. Çünkü polemiğe girmek istemiyorum. Ben de dahil olmak üzere, pek çoğumuz, mesleğimizi çok iyi bildiğimizi düşünüyoruz...
Ama hepimizin öğreneceği çok fazla konu var daha...

Anak ısrarla rica ediyorum ki; anlam karmaşalarına sebebiyet vermemek için, ürünlerin katalog isimlerini kullanalım !!!


Saygılar...
 
termık eleman kontaktorden once olunca nasıl bı koruma oluyor acıklarmısınız ?
sonucta devreyı kesme suresı her ıkısındede aynı degılmı ?
 
Motorlarda tam koruma yapmak için;

1-Kabloları ve tesisi kısa devreye karşı korumak için sigorta
2-Motorları aşırı akımlara karşı korumak için termik röle
3-Motorları aşırı sıcaklara karşı korumak için motor içlerine rermistör
4-MOtorları faz kesilmelerine karşı korumak için faz kontrol rölesi kullanmak gerekmekte.

Devrenizde motor koruma şalteri kullanmış iseniz.İlave olarak sigorta ve termik röle kullanmanıza gerek yok. Motor koruma şalterleri sigorta ve termik rölenin birleştirilerek bir ekipman içersinde toplanmasından oluşmuş olan bir üründür.

yani şimdi şalter ve termik, motor korumanın görevini mi yapıyor diyorsunuz..kesinlikle dediğiniz doğrumu yanlış anlamayın lütfen..sonra motor koruma taktım bunun yanına kontaktör gerekir mi ?

Sayın Fırtına6141

Daha önceki konuları araştırırsanız bulacaksınız, Kontaktör bakımı ile ilgili olarak bir konu açmıştım. Motoru 2 Faza bırakan en büyük etkenlerden bitanesi Kontaktör dür. Büyük tesislerde en çok problem çıkartan bir ekipman olduğu için Termik manyetik şalterin Kontaktör den sonra olmasını desteklemenin sebebi Motoru 2 faza kaldığında korumasıdır.
Tabiki her yiğidin bir yoğurt yeme şekli vardır. Ben kendi tecrübemi yazarak bilgilendirmede bulunmak istedim.
Saygılarımla
bi dakka şimdi sizmi yanlış yazdınız benmi yanlış okudum . siz şimdi en son yazdığınızda kontaktörden sonra termik takmanın doğru old söylediniz önce mesaj attığınızda termik önce olmalı dediniz yanılıyor muyum..

Sn. Fırtına6141 Termik manyetik motor koruma şalteri taktıysan (örn. Telemecanique GV2 serisi) ve akım ayarını motor etiketine uygun seçip ayarladıysan motor iki faza kaldığından yüksek akım çekeceğinden şalter motorun enerjsini kesecektir. Ben bu uygulamayı yüzlerce kez yaptım hatta artık panolarımda faz koruma rölesi ve aşırı akım rölesi hiç kullanmıyorum ve mümkün olduğunca K.A.R rölesi kullanmaya çalışıyorum benim için K.A.R, termik manyetik motor koruma şalteri ve kontaktör otomatik kumnda ile motoru en güvenli çalıştırma yöntemi. Motora gelebilecek tüm tehlikeleri en ekonomik ve en kolay ancak bu şekilde engelleyebilirsin. kolay gelsin..
ama kaçak akım rolesi 2 faza düşünce atmaz ki motor yanacak bu sefer değil mi..

Öncelikle belirtmeliyim ki, mesleki gelişimimde önemli bir yeri olan kontrolkalemi.com, bazen üye yorumları nedeniyle bana da zor anlar yaşatıyor. Bu sorunun altındaki tüm mesajları okudum. Emin olun bazı yorumlar çok gereksiz ve (art niyetli olmasa da) yanıltıcı...

Sayın meslekdaşım; bağlantınız doğru... Ancak ben, kumanda devresini korumak için, mutlaka düşük akımlı 1 kutuplu bir sigorta kullanırım...
"motor koruma rolesinin 3 faz girişinin birinden çıkıp 220 v luk pako şaltere girdim" demişsiniz ya, işte pakoya kumanda akımını göndermeden önce mutlaka 1 kutuplu sigorta kullanırdım...
Bunun dışında sorun yok...

Az önce buraya yazdığım uzunca paragrafı sildim. Çünkü polemiğe girmek istemiyorum. Ben de dahil olmak üzere, pek çoğumuz, mesleğimizi çok iyi bildiğimizi düşünüyoruz...
Ama hepimizin öğreneceği çok fazla konu var daha...

Anak ısrarla rica ediyorum ki; anlam karmaşalarına sebebiyet vermemek için, ürünlerin katalog isimlerini kullanalım !!!


Saygılar...
şimdi o kadar detaya girmedim bende pakodan önce tabiki tekli sigorta kullandım ..

motor herne sebepten dolayı (iki faza kalma dahil) fazla akım çekerse termik açar, kontaktörden önce konma sebebi termik şalterin aynı zamanda sigorta gibi kullanılması amaçlanmaktadır.

termik şalterin akım ayarını motorun etiketine göre yaparsanız motor iki faza kaldığında bu akım değeinin çok üzerinde akım çekeceğinden termik açacaktır. Ayrıca kontaktörden sonra aşırı akım rölesi yani sadece termik kullanır iseniz kontaktör kontakları herhangi bir nedenden yapıştığında genelde motor iki faza kalır. Bu olay motor karuma veya faz korumandan sonra olduğundan bunlar kumanda sistemini kesmeyecektir, termikte güç devresini kesmediğinden sadece aşırı akım anında kontakları konum değiştirdiğinden kontaktörün kumanda (yani bobin beslemesi) enerjisi kesilecektir, ancak kontaklar yapışık olduğundan güç devresindeki enerji keilmeyecektir buda motorun yanmasına sebep olacaktır, ancak kontaktöün önündeki termik manyetik şalter hem kumandayı hemde güç devresini kestiğinden motor her zaman korunmuş olur
hani diyorsunuz ya kontaktör yanar kutuplar birbirine değer değerse zaten kısa devre olmayacak mı o zamanda ya kaçak akım yada bağlanan diğer herhangi bi 3 lü grup sigorta atacak yanlış mıyım..

Öncelikle belirtmeliyim ki, mesleki gelişimimde önemli bir yeri olan kontrolkalemi.com, bazen üye yorumları nedeniyle bana da zor anlar yaşatıyor. Bu sorunun altındaki tüm mesajları okudum. Emin olun bazı yorumlar çok gereksiz ve (art niyetli olmasa da) yanıltıcı...

Sayın meslekdaşım; bağlantınız doğru... Ancak ben, kumanda devresini korumak için, mutlaka düşük akımlı 1 kutuplu bir sigorta kullanırım...
"motor koruma rolesinin 3 faz girişinin birinden çıkıp 220 v luk pako şaltere girdim" demişsiniz ya, işte pakoya kumanda akımını göndermeden önce mutlaka 1 kutuplu sigorta kullanırdım...
Bunun dışında sorun yok...

Az önce buraya yazdığım uzunca paragrafı sildim. Çünkü polemiğe girmek istemiyorum. Ben de dahil olmak üzere, pek çoğumuz, mesleğimizi çok iyi bildiğimizi düşünüyoruz...
Ama hepimizin öğreneceği çok fazla konu var daha...

Anak ısrarla rica ediyorum ki; anlam karmaşalarına sebebiyet vermemek için, ürünlerin katalog isimlerini kullanalım !!!


Saygılar...
sn mardahan :
kontaktör den sonra termik takılmasımı daha iyi yoksa önce bağlanması mı ? neden ?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
sn mardahan :
kontaktör den sonra termik takılmasımı daha iyi yoksa önce bağlanması mı ? neden ?

Termik kontaktörden sonra takılır !!!
Olurda kontaktörün kontaklarından biri, -herhangi bir nedenden dolayı- kapanmaz ve
fazlardan birini motora göndermez ise,
"doğru ayarlı bir termik" motrun çekeceği aşırı akımı görüp,
kontaktörün enerjisini keser...
Kontaktörün bir kontağından böcek çıkarmıştım... :)

Buradan yola çıkarak,
sigorta ve termiğin birleşmesi ile oluşturulmuş,
"MOTOR KORUMA ŞALTERİ" nin de kontaktörden sonraya konması
daha uygun olur düşüncesindeyim...
Hem böylece, muhtemel kısa devre akımlarından da
kontaktörü korumuş oluruz...

Ama bu durumda;
örneğin kontaktör değiştirebilmek için,
enerjiyi kesmemiz gerektiğinde,
ikinci bir sigortaya ihtiyaç duyarız.
O panoyu besleyen sigortayı bunun için kullanabiliriz.
Ama uygulama yerinin bunun için pratik olmadığı durumlarda, pano içine "C" karakteristlikli bir otmatik sigortayı (ilave olarak) kontaktör öncesine bağlarız !!!

Yine yanlış anlamalara sebep vermemek için belirteyim !!!
AKIMIN GİRİŞ-ÇIKIŞ YÖNÜNE GÖRE ÖNCE VE SONRA kelimelerini kullanıyoruz...
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
130,065
Mesajlar
932,680
Kullanıcılar
453,046
Son üye
alicam8

Yeni konular

Geri
Üst