Manyetik direncin bozulmasıyla (statorda tam kuplajla sağlanan manyetik akıların,oluşan öz-indüksiyonun stator bobinlerinden kısmen de kalkmasıyla,ayni şartlarda da şebekeden çektiği bu akımın,yani elektriksel direnci bozulan kuplajı neticesinde,motor-stator sarımlarında,içten stator-rotor arasında sağlanan normaldeki bu manyetik akı kuplajı tam sağlanamadığı için) yanar.
Bir kontaktörün üstteki çeken armatür parçasını ayırıp bu kontaktörü bobiniyle yalnız çalıştırın,kaç dak.hiç yanmadan da kalabilir? Üst parça (E ve I profilli,ayrı ayrı yapışıp/ayrılan bu 2 bölüm) alttaki bobin sarılı nüve ile tam kuplaja girdiğinde,manyetik direnci şebekeden bobinin yanmayacağı ve ısınmayacağı kadar akım (trafolarda da aynidir,primerde oluşan özindüksiyonla bu giriş sarımından geçecek akım sınırlandırılır,düşürülmüş olur,mini bir trafoyu yalnız sargısı ile veya mağnetik akılarının çoğu boşa gidecek şekliyle,yani ayni bu kontaktördeki gibi çalıştırdığınızda,o da bobini aşırı ısınıp yanacaktır) çekecek ve ancak bu şartta aşırı ısınıp yanmayacaktır.
Aslında dolaylı bir nedendir oluşan bu durum.Yani manyetik/elektriksel direnç dengelerinin,kaçak akılarının çok fazla artması ve mağnetik çevrimini kısa yoldan (Nüveler içinden) tamamlayamaması (Uzun yoldan,havadan geçerek) tamamlaması nedeniyle bu şebekeye göre tam olarak tüm dengelerin bozulmasıdır,yanmasındaki en önemli sebep budur.Kolay gelsin.