3 fazlı motorun statoruna elektrik verirsek ne olur?

sercaba

Üye
Katılım
3 Şub 2008
Mesajlar
37
Puanları
1
Yaş
40
1-Üç fazlı bir asenkron motor düşünün örneğin 0,75 kw ve bu motorun içindeki rotorunu alalım sadece statorun bulunduğu gövde kalsın ve bunun klemensinden 380 v verelim sonuç?
 
arkadaşım hiçbirşey olmaması gerekir. zira lise son sınıftayken 3 fazlı asm statorunu sarmıştık ve rotoru yokken enerji vermiştik daha sonra el yapımı sincap kafesli olan aynı rotor benzeri olan kısmı bir tarafından tutarak içine sokup döndüğünü görüyorduk. tabi tuttuğumuz el yapımı -rotorun rulmanı vardı o nedenle sadece motorun içine giren kısmı dönüyordu. kesinlikle motora enerji verip normal bir rotoru sonradan statorun içine sokmaya çalışmayın.kendinizi yaralayabilirsiniz.
 
slm arkadaşlar
normal durumda statora enerji verildiğinde sağ el baş parmak kaidesine göre(sol elde olabilir tam hatırlayamadım) manyetik alan içerisine sokulan demir manyetik alan tarafından dışrı itilir ve ve manyetik alan parmaklara paralel şekilde olur.motorda rotor dışarı çıkamayacağı için (kapaklar tutuyo) dönme oluşur.bunu boş statorda denersen sargıların kavrulacağını düşünüyorum.
bi elektromıknatıs düşünün içinde çekirdek nüve yokken enerji verildiğinde bobin aşırı ısınır ama içerisine nüve koyup enerji verildiğinde ısınma olmaz trafolardaki gibi.sonuç olarak sargılar yanar diye düşünüyorum.
daha değişik düşüncesi olan varsa paylaşırsa bizimde merakımız gitmiş olur.
sevgi ve saygılarımla
 
Yanar arkadaşım !
Çünkü rezistif direnci bobinin çekeceği akımın sadece bir kısmını belirler. Diğeri ise endüktif direncin akıma etkisidir (R=Lr+Rr böyle olmadığını biliyorum merak eden araştırsın).
Bu yanma olayında katsayı tamamen sizin rotor çapınıza bağlıdır. Manyetik alan çizgilerinin ne kadarının devresini tamamladığıdır.
Devresini tamamlamayan çizgiler nüvenin ve sargıların çok daha hızlı ısınmasına katkı sağlar(malum rotor yoksa vantilasyon da yok)
 
Yanar arkadaşım !
Çünkü rezistif direnci bobinin çekeceği akımın sadece bir kısmını belirler. Diğeri ise endüktif direncin akıma etkisidir (R=Lr+Rr böyle olmadığını biliyorum merak eden araştırsın).
Bu yanma olayında katsayı tamamen sizin rotor çapınıza bağlıdır. Manyetik alan çizgilerinin ne kadarının devresini tamamladığıdır.
Devresini tamamlamayan çizgiler nüvenin ve sargıların çok daha hızlı ısınmasına katkı sağlar(malum rotor yoksa vantilasyon da yok)
motor 2008 den beri yanmamış galiba
 
Manyetik direncin bozulmasıyla (statorda tam kuplajla sağlanan manyetik akıların,oluşan öz-indüksiyonun stator bobinlerinden kısmen de kalkmasıyla,ayni şartlarda da şebekeden çektiği bu akımın,yani elektriksel direnci bozulan kuplajı neticesinde,motor-stator sarımlarında,içten stator-rotor arasında sağlanan normaldeki bu manyetik akı kuplajı tam sağlanamadığı için) yanar.

Bir kontaktörün üstteki çeken armatür parçasını ayırıp bu kontaktörü bobiniyle yalnız çalıştırın,kaç dak.hiç yanmadan da kalabilir? Üst parça (E ve I profilli,ayrı ayrı yapışıp/ayrılan bu 2 bölüm) alttaki bobin sarılı nüve ile tam kuplaja girdiğinde,manyetik direnci şebekeden bobinin yanmayacağı ve ısınmayacağı kadar akım (trafolarda da aynidir,primerde oluşan özindüksiyonla bu giriş sarımından geçecek akım sınırlandırılır,düşürülmüş olur,mini bir trafoyu yalnız sargısı ile veya mağnetik akılarının çoğu boşa gidecek şekliyle,yani ayni bu kontaktördeki gibi çalıştırdığınızda,o da bobini aşırı ısınıp yanacaktır) çekecek ve ancak bu şartta aşırı ısınıp yanmayacaktır.

Aslında dolaylı bir nedendir oluşan bu durum.Yani manyetik/elektriksel direnç dengelerinin,kaçak akılarının çok fazla artması ve mağnetik çevrimini kısa yoldan (Nüveler içinden) tamamlayamaması (Uzun yoldan,havadan geçerek) tamamlaması nedeniyle bu şebekeye göre tam olarak tüm dengelerin bozulmasıdır,yanmasındaki en önemli sebep budur.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
130,109
Mesajlar
933,205
Kullanıcılar
453,164
Son üye
Adem0132

Yeni konular

Geri
Üst