Ancak bu gerilim fiziki(Teorik) olarak iş(Enerji) verme gücüne sahip değildir.Kalıntı faz farklarından gelen zayıf bir akım olabilir.3 fazı oluşturan mağnetik akıyı basitleştirirsek; X ,Y ve Z adlı mıknatısların 1,2 ve 3 kademede sırayla sarımların önünden geçip giderek tekrar bu geçme işleminin en baştan yeniden1,2 ve 3 şekline dönerek bir döngü şeklinde gittiğini(Yani aslında doğrusal elekrikli asenkron motordaki gibi=Çok hızlı trenlerin çalışmasındaki prensip) 3 fazlı transformatörün bu şekilde sırayla 3 farklı fazının oluşup çalıştığını(120 derecelik açı farkıyla oluşan faz farkının oluşması) farzedersek eğer, Y adlı mıknatısın orta kademedeki sarımın önünden geçmediğini farzedelim.Bu durumda orta kademede bulunan sarım sargılarında teorik olarak hiçbir indüksiyon akımı ve gerilimi oluşmayacağı mantıken de açıktır.Ancak sağ ve solundaki X ve Z adlı mıktanısların, indüksiyon etkisinden, 3 sargının da mağnetik akıları bir noktada ortak olduğundan,bu orta noktadaki sarımda da,bir kalıntı mağnetik alandan ötürü zayıf bir indüksiyon akımı oluşabilir.Ancak yazının başında da söylediğim gibi,asıl orta bölümdeki sargıda kuvvetli bir etkileşim(Elektromağnetizma olayı sonucu) tel kopuk olduğundan oluşmayacak,ancak diğer sargıların zayıf indüksiyon etkisiyle de,zayıf olan,ancak iş yapma gücü bulunmayan(Sıfır iş gücünde) bir gerilim-akım, ister istemez oluşabilecektir.
arkadaşlar bir fazlı trafoyu biliyoruz sadece bir manyetik alan var ama 3 fazlı tarafoda 3 fazında birbirinden farklı açılarda manyetik alanları oluşmasına rağmen sekonderde oluşan gerilim ve akım neden diğer fazların manyetik alanından etkilenmiyor...
Bu ilk ifadenizdeki bilgi tamamen doğrudur.Sebebini basit bir örnekle de açıklamak istiyorum.3 fazlı kontaktör kontaklarından birindeki bir yanma(Bozukluk) neticesi, 3 fazlı asenkron motorumuzun bir fazının gitmediğini,yani motorun kalan 2 fazla yine normal çalışmasını hiç bir zaman bekleyemeyiz.Zorlanma sonucu(Bir fazın gücünün eksikliğinden doğan güç kaybı,elektromağnetik uyumsuzluk ve bunun neticesinde de oluşan mekanik zorlanmalar)motor sargıları zamanla kavrulup,yanar.Bir fazın yokluğunda,eğer diğer kalan 2 fazın elektromağnetik tesiriyle,bu eksik faz telafi edilip de, yokluğu hiç hissedilmeseydi,yani gerçekten de etkileşimli değişken elektromağnetizmalarla,var olan boşluğu doldurulabilseydi,motor 2 fazla da,yanmadan(Sargıları kavrulmadan) çalışmasına rahatça devam edebilirdi.Ama ne yazık ki,uygulamada böyle olmayıp,tek fazın çeşitli sebeplerle kesilmesi(Gelmemesi) durumunda,3 fazlı motorlar kalan 2 fazla mevcut iş yükünde zamanla zorlanıp,yanarlar,2 faza kalan elektrikli sargıları bu duruma daha fazla da dayanamayıp,bir süre sonra kavrulup,yanabiliyor.
3 fazlı trafo da,3 fazlı asenkron motordan, şekil olarak farklı,prensip olarak benzer olduğundan dolayı 3 fazın birbirlerini doğrudan büyük kuvvetlerle etkileyip,bir fazın yokluğunda,kalan 2 fazın,ortada kalan bu boşluğu telafi edip de,bir şekilde doldurması imkanı hiç olamaz,ancak bu fazın yerinde diğer fazların etkisiyle,zayıf ve iş gücü bulunmayan, bir kalıntı gerilim(akım) oluşabilir,yalnızca o kadar...