100 veya 150 voltla yükteki testini,örneğin ampül yakmayı denediniz mi?Az da olsa (110 volttaki gibi) yanıyora jeneratörün ikaz uyartımında sorun (sargılarda kopukluk) yoktur diyebiliriz.Büyük güçlü jeneratörler genellikle tako jeneratör ile geri besleme (Servo sistemi) yakıtı governör sistemiyle azaltıp çoğaltarak sabit ac çıkışı sağlamasına karşın,küçük güçlülerde elle mekanik olarak ayarlanan bir yakıt sürgü kolu ile bu sabit devirdeki bu sabit voltaj çıkışı manuel olarak ayarlanıyor.İçini açıp yaptğınız bu kontrolünüzde bilezik-kömür sistemini hiç görmediyseniz jeneratör içten uyartımlı olup (İçten uyartım sisteminde herhangi bir arıza,bozukluk olsa bu voltaj çıkışı hiç olmazdı şeklinde de düşünüyorum ben),ayarlanan sabit bir devirde sürekli 220 vac'yi üretecek yapıda olabilir,kuvvetle muhtemelen.
Bu anlatımınıza göre yakıt kolunu sonuna kadar sürüp ayarlamanıza rağmen (Jeneratörü söküp olağandışı bir durum görmediğinize göre) motor devir sayısı yeterince de artamıyor,alternatörle yüke girdiğinde bir miktar daha devir düşmüş oluyor.Bence bu sisteminizdeki içten yanmalı motorun (Benzin veya dizel) yakıt sistemini iyice inceleyin.Dizelse motorin yakıt pompasından ve yakıt filtresinden yeterli miktarda silindirlere geliyor mu,benzinli ise karbüratör veya benzin pompasından yeterli olacak kadarı motordaki bu silindirlere geliyor mu,bu yönleriyle araştırmanızı tavsiye edebilirim.
Omaj ölçümü şu şekliyle yapılıyor;dijital multimetrenizin
siyah kablosu COM'da,kırmızı kablosu V mA (3 delikli basit dijital multimeterlerde,DT-832
TECHNIC gibi)veya siyah kablo COM'da,kırmızı kablo V HZ'de (4 delikli True RMS multimetrelerde) iken çevirme kolunu ohm (Omega) işaretli yere veya ses ikonu (işaretli) yere (Sesli omaj) ölçüm için getirirsiniz.Sesli olanında kısa devrede sıfır veya sıfıra çok yakın değerler verirken,buzzer ses verir,kısa devre olmayıp sağlam devre ise sayısal değerleri,ölçülen rezistans,sargı,vb.çeşitli devreler bozuk ise hiçbir sayısal değeri göstermeyip sonsuz değeri gösterir.Kolay gelsin.