İ
Merhaba.Uyartımla ilgili sorun olmadığını ilk başta düşünmüş ve çiftçi olan mesleğinizi bir an için unutup motor yapısından kuşkulanmıştım,kusura bakmayın.3000 dev/dk. gibi oldukça yüksek devir değerlerine çıkmanıza rağmen 220 vac 'yi hiç görmemek,ikaz uyartım akımının düşüklüğü yüzünden olabilir.Bir de jeneratörü marş motoruyla çalıştırırken,eğer seri bağlı olan 2 adet kurşun akü bulunuyorsa dc.
Elektrik sistemi 24 volttur ve ikaz uyartım akımı da direk bu akülerden alınacağı düşülüp, uyartım 24 volt olmak zorundadır.Örneğin 12 volt otomobil elektrik sisteminde uyartım akım voltajı 12 volt aküde 12 volt,24 volt ağır vasıtaların sisteminde 24 volttur.Bir de direk bu voltaj ikaz uyartım voltajı şeklinde kullanılan akü sisteminden direk alınıp kullanılır,yarısı veya bir kısmı alınamaz.Bu nedenle de jeneratörünüzün ac voltajının nispeten düşük olması (En başta da belirttiğiniz gibi) bu nedenledir,kuvvetle muhtemel.
Motor çalışırken şarj sisteminden (Arabada alternatörden,jeneratörde örneğin 28-30 volt ac bir sarımdan gelen 28-30 vac'nin köprü diyotla doğrultulması) 24 voltluk aküler hem şarj olur,hem de rotor için uyartım akımı akülerden bu esnada çekilir.Ama asıl şarj akımına göre çekilen bu ikaz uyartım akımı oldukça düşüktür.(Alternatör çıkış akımının %1-%2' si kadarını geçmez genellikle.)
Doğrultmada kullanılan köprü diyodun iç yapısındaki entegre tek diyot veya 2 diyot bozulmuş,bu yüzden de yarım dalga doğrultmayla çıkışta aküleri eksik şarj etmiş de olabilir.Bu nedenle köprü diyodun sağlamlık kontrolünü,kablo tutucu bağlantılarını tam çıkarıp yapın.Bozuksa yenisi ile 35 amperlik yeni bir köprü diyotla (KBPC3510) değişin.Bağlantı şekli çaprazdır,çıkardıktan sonra yanlışlıkla karıştırırsanız,2 beyaz kablo ac girişi,kırmızı + ve siyah kablo - uçlu dc çıkışlarıdır.Kolay gelsin.