3kw 220 volt jenarator yardım?

Bence Uyartım Voltajı 24v. Şarj için ise köprü diodun sağlamlık kontrolünü ve doğru bağlantısını kontrol ediniz.
Denıcem yarın tesekkur ederım bırde uyartıma baglı akuyu jenarator calısırken sarj edıyomu
 
İ
Tesekkurler motor da hıc bı sorun yok dedıgınız sıstemde mevcut motor blogundan dedıgınız tako sıstem jenaratordekı yuke gore karburatore gaz verıyor ama bu elle gaz vermeye engel olmuyor onun ıcın tam gaz verdıgımde rahat 3000 devır yaptırıyor alternatore yanı motornu eledım motorlar konusunda uzman sayılırım traktorun motorunu kendım yenılıyorum benzınlıde bır suru tarım aletım var cıftcı oldugum ıcın alternetordon oldugu kesın uyartımı 12 volt verıyorum acaba daha dusuk yada yuksek olabılırmı

Merhaba.Uyartımla ilgili sorun olmadığını ilk başta düşünmüş ve çiftçi olan mesleğinizi bir an için unutup motor yapısından kuşkulanmıştım,kusura bakmayın.3000 dev/dk. gibi oldukça yüksek devir değerlerine çıkmanıza rağmen 220 vac 'yi hiç görmemek,ikaz uyartım akımının düşüklüğü yüzünden olabilir.Bir de jeneratörü marş motoruyla çalıştırırken,eğer seri bağlı olan 2 adet kurşun akü bulunuyorsa dc. Elektrik sistemi 24 volttur ve ikaz uyartım akımı da direk bu akülerden alınacağı düşülüp, uyartım 24 volt olmak zorundadır.Örneğin 12 volt otomobil elektrik sisteminde uyartım akım voltajı 12 volt aküde 12 volt,24 volt ağır vasıtaların sisteminde 24 volttur.Bir de direk bu voltaj ikaz uyartım voltajı şeklinde kullanılan akü sisteminden direk alınıp kullanılır,yarısı veya bir kısmı alınamaz.Bu nedenle de jeneratörünüzün ac voltajının nispeten düşük olması (En başta da belirttiğiniz gibi) bu nedenledir,kuvvetle muhtemel.

Motor çalışırken şarj sisteminden (Arabada alternatörden,jeneratörde örneğin 28-30 volt ac bir sarımdan gelen 28-30 vac'nin köprü diyotla doğrultulması) 24 voltluk aküler hem şarj olur,hem de rotor için uyartım akımı akülerden bu esnada çekilir.Ama asıl şarj akımına göre çekilen bu ikaz uyartım akımı oldukça düşüktür.(Alternatör çıkış akımının %1-%2' si kadarını geçmez genellikle.)

Doğrultmada kullanılan köprü diyodun iç yapısındaki entegre tek diyot veya 2 diyot bozulmuş,bu yüzden de yarım dalga doğrultmayla çıkışta aküleri eksik şarj etmiş de olabilir.Bu nedenle köprü diyodun sağlamlık kontrolünü,kablo tutucu bağlantılarını tam çıkarıp yapın.Bozuksa yenisi ile 35 amperlik yeni bir köprü diyotla (KBPC3510) değişin.Bağlantı şekli çaprazdır,çıkardıktan sonra yanlışlıkla karıştırırsanız,2 beyaz kablo ac girişi,kırmızı + ve siyah kablo - uçlu dc çıkışlarıdır.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
İ

Merhaba.Uyartımla ilgili sorun olmadığını ilk başta düşünmüş ve çiftçi olan mesleğinizi bir an için unutup motor yapısından kuşkulanmıştım,kusura bakmayın.3000 dev/dk. gibi oldukça yüksek devir değerlerine çıkmanıza rağmen 220 vac 'yi hiç görmemek,ikaz uyartım akımının düşüklüğü yüzünden olabilir.Bir de jeneratörü marş motoruyla çalıştırırken,eğer seri bağlı olan 2 adet kurşun akü bulunuyorsa dc. Elektrik sistemi 24 volttur ve ikaz uyartım akımı da direk bu akülerden alınacağı düşülüp, uyartım 24 volt olmak zorundadır.Örneğin 12 volt otomobil elektrik sisteminde uyartım akım voltajı 12 volt aküde 12 volt,24 volt ağır vasıtaların sisteminde 24 volttur.Bir de direk bu voltaj ikaz uyartım voltajı şeklinde kullanılan akü sisteminden direk alınıp kullanılır,yarısı veya bir kısmı alınamaz.Bu nedenle de jeneratörünüzün ac voltajının nispeten düşük olması (En başta da belirttiğiniz gibi) bu nedenledir,kuvvetle muhtemel.

Motor çalışırken şarj sisteminden (Arabada alternatörden,jeneratörde örneğin 28-30 volt ac bir sarımdan gelen 28-30 vac'nin köprü diyotla doğrultulması) 24 voltluk aküler hem şarj olur,hem de rotor için uyartım akımı akülerden bu esnada çekilir.Ama asıl şarj akımına göre çekilen bu ikaz uyartım akımı oldukça düşüktür.(Alternatör çıkış akımının %1-%2' si kadarını geçmez genellikle.)

Doğrultmada kullanılan köprü diyodun iç yapısındaki entegre tek diyot veya 2 diyot bozulmuş,bu yüzden de yarım dalga doğrultmayla çıkışta aküleri eksik şarj etmiş de olabilir.Bu nedenle köprü diyodun sağlamlık kontrolünü,kablo tutucu bağlantılarını tam çıkarıp yapın.Bozuksa yenisi ile 35 amperlik yeni bir köprü diyotla (KBPC3510) değişin.Bağlantı şekli çaprazdır,çıkardıktan sonra yanlışlıkla karıştırırsanız,2 beyaz kablo ac girişi,kırmızı + ve siyah kablo - uçlu dc çıkışlarıdır.Kolay gelsin.

İ

Merhaba.Uyartımla ilgili sorun olmadığını ilk başta düşünmüş ve çiftçi olan mesleğinizi bir an için unutup motor yapısından kuşkulanmıştım,kusura bakmayın.3000 dev/dk. gibi oldukça yüksek devir değerlerine çıkmanıza rağmen 220 vac 'yi hiç görmemek,ikaz uyartım akımının düşüklüğü yüzünden olabilir.Bir de jeneratörü marş motoruyla çalıştırırken,eğer seri bağlı olan 2 adet kurşun akü bulunuyorsa dc. elektrik sistemi 24 volttur ve ikaz uyartım akımı da direk bu akülerden alınacağı düşülüp, uyartım 24 volt olmak zorundadır.Örneğin 12 volt otomobil elektrik sisteminde uyartım akım voltajı 12 volt aküde 12 volt,24 volt ağır vasıtaların sisteminde 24 volttur.Bir de direk bu voltaj ikaz uyartım voltajı şeklinde kullanılan akü sisteminden direk alınıp kullanılır,yarısı veya bir kısmı alınamaz.Bu nedenle de jeneratörünüzün ac voltajının nispeten düşük olması (En başta da belirttiğiniz gibi) bu nedenledir,kuvvetle muhtemel.

Motor çalışırken şarj sisteminden (Arabada alternatörden,jeneratörde örneğin 28-30 volt ac bir sarımdan gelen 28-30 vac'nin köprü diyotla doğrultulması) 24 voltluk aküler hem şarj olur,hem de rotor için uyartım akımı akülerden bu esnada çekilir.Ama asıl şarj akımına göre çekilen bu ikaz uyartım akımı oldukça düşüktür.(Alternatör çıkış akımının %1-%2' si kadarını geçmez genellikle.)

Doğrultmada kullanılan köprü diyodun iç yapısındaki entegre tek diyot veya 2 diyot bozulmuş,bu yüzden de yarım dalga doğrultmayla çıkışta aküleri eksik şarj etmiş de olabilir.Bu nedenle köprü diyodun sağlamlık kontrolünü,kablo tutucu bağlantılarını tam çıkarıp yapın.Bozuksa yenisi ile 35 amperlik yeni bir köprü diyotla (KBPC3510) değişin.Bağlantı şekli çaprazdır,çıkardıktan sonra yanlışlıkla karıştırırsanız,2 beyaz kablo ac girişi,kırmızı + ve siyah kablo - uçlu dc çıkışlarıdır.Kolay gelsin.
24 volt lada denedım sonuc aynı voldaj bıraz dha fazla cıkıyo ama bosta yanı normal calısırken 150 voltu gecmıyo ampul bahladım 70 vatlık yakıyo ampulu ama tam parlak degıl 220 volt gıbı yakmıyor nedendır kafayı yıcem
 
24 volt lada denedım sonuc aynı voldaj bıraz dha fazla cıkıyo ama bosta yanı normal calısırken 150 voltu gecmıyo ampul bahladım 70 vatlık yakıyo ampulu ama tam parlak degıl 220 volt gıbı yakmıyor nedendır kafayı yıcem

Merhaba.Sn.joker_; olumlu bir sonuç alamamanıza da üzüldüm.Tek fazlı jeneratörün bu stator sarımı 2 parçadan oluşup altta ve üstte ayrı ayrı simetrik şekilde yer alır,arada yapılan bir bağlantı ile birleşip 110+110=220 volt ac toplamda alınacak şekliyle seri bağlantıyla çıkar,bu monofaze olan jeneratör çıkışlarında.Aklımda olan bazı senaryoları yazmaya çalışayım sizin için;
1-Bu içten köprü bağlantılarında bir aksaklık,bir taraftaki sargılar arasında içten kısmi kısa devre olmuş olabilir.
2-Bu 2 sargının jeneratör gövdesine stator nüvesinden bir veya birden fazla noktadan olan istenmeyen izolasyon bozulmasıyla bir temasıyla,iç kısa devreyle oluşan güç kaybı ve çıkışta bu yüzden 150 volt ac görülmüş olabilir.
3-En son olarak jeneratör çıkışında 110+110 volt şeklinde 2 ayrı çıkış ucu jeneratör çıkışında belki olup bu uçların kendi aralarında köprülenerek alınması ve en dış uçlardan 220 vac'nin toplamda alınması gerekirken siz sadece 110 voltluk uçlardan ac.'yi alıyor olabilir misiniz diye düşündüm.(Çok zayıf bir ihtimal vermiş olsam bile)

Aklımdaki senaryolar eğer doğruysa bunun tespiti için stator sarımlarının çok dikkatli bobin-bobin ve bobin-gövde arası omaj değeri (kısa devre/kaçak akım) test ölçümlerinin,çok kaliteli bir avometre ile yapılması lazımdır,asıl sorunu ortaya tam çıkarabilmek maksatlı.inşallah sorunu en kısa zamanda çözersiniz temennisindeyim.Bir de çıkışta bu voltajı ölçerken bir ucunu tam topraklamayla mı en fazla 150 volt ac 'yi tam aldım demiştiniz ? Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Merhaba.Sn. joker_; olumlu bir sonuç alamamanıza üzüldüm.Tek fazlı jeneratörün bu stator sarımı 2 parçadan oluşup altta ve üstte ayrı ayrı simetrik şekilde yer alır,arada yapılan bir bağlantı ile birleşip 110+110=220 volt ac toplamda alınacak şekliyle seri bağlantıyla çıkar,bu monofaze olan jeneratör çıkışlarında.Aklımda olan bazı senaryoları yazmaya çalışayım sizin için;
1-Bu içten köprü bağlantılarında bir aksaklık,bir taraftaki sargılar arasında içten kısmi kısa devre olmuş olabilir.
2-Bu 2 sargının jeneratör gövdesine stator nüvesinden bir veya birden fazla noktadan olan istenmeyen izolasyon bozulmasıyla bir temasıyla,iç kısa devreyle oluşan güç kaybı ve çıkışta bu yüzden 150 volt ac görülmüş olabilir.
3-En son olarak jeneratör çıkışında 110+110 volt şeklinde 2 ayrı çıkış ucu jeneratör çıkışında belki olup bu uçların kendi aralarında köprülenerek alınması ve en dış uçlardan 220 vac'nin toplamda alınması gerekirken siz sadece 110 voltluk uçlardan ac.'yi alıyor olabilir misiniz diye düşündüm.(Çok zayıf bir ihtimal vermiş olsam bile)

Aklımdaki senaryolar eğer doğruysa bunun tespiti için stator sarımlarının çok dikkatli bobin-bobin ve bobin-gövde arası omaj değeri (kısa devre/kaçak akım) test ölçümlerinin,çok kaliteli bir avometre ile yapılması lazımdır,asıl sorunu ortaya tam çıkarabilmek maksatlı.inşallah sorunu en kısa zamanda çözersiniz temennisindeyim.Bir de çıkışta bu voltajı ölçerken bir ucunu tam topraklamayla mı en fazla 150 volt ac 'yi tam aldım demiştiniz ? Kolay gelsin.
Cıkısında ayrı bı sargı cıkısı yok bır uyartım soketı ıkılı kablo bır voltaj cıkısı oda ıkılı bırde aku sarj sargısından kopru dıyota baglı kablo var baska bı uc yok pekı bınbasım dedıgınız gıbı olması ıcın yanı 110 volt +110volt olmus olsa ve ıkı sargıdn olussa bu sargıların serı sekılde koprulenmıs baglanmıs olması lazım kı bı sekılde serı baglı devrelerde dedıgınız gıbı bır unıtedekı bu unıte sargının bırı oluyor kopuk vb.bı arazılaı olsa voltajın hıc gelememesı gerekır paralel baglı olsa kı ıkı sargıda aynı voltajı vermelı kı bostayken 220 volt vermesı lazım paralel olsa sadece ampere etkı eder jenaratorun rotorunda ıkı adet hıc bıyere baglı olmayan sargı var her bı sargının ucundakı ıkı telde bır dırence baglı dırenclerı multımetrenın dıyot kontrol bolumunde olctum otuyo ıkısıde bı kopukluk yok rotorun ıkı yanagındada kucuk dıgdortgen bıldıgımız sıyah tas mıknatıs var gomulu rotora ben aslında alternatoru sokup ruzgar jenaratoru yapmayı planlıyorum hurdacıdan alıcam yınede. Bı 10kw lık projem var
 
Topraklama olcumu derken sadece faz ve noturu olctum motorun govdesındekı topraklama ıle fazı olcmedım
 
Cıkısında ayrı bı sargı cıkısı yok bır uyartım soketı ıkılı kablo bır voltaj cıkısı oda ıkılı bırde aku sarj sargısından kopru dıyota baglı kablo var baska bı uc yok pekı bınbasım dedıgınız gıbı olması ıcın yanı 110 volt +110volt olmus olsa ve ıkı sargıdn olussa bu sargıların serı sekılde koprulenmıs baglanmıs olması lazım kı bı sekılde serı baglı devrelerde dedıgınız gıbı bır unıtedekı bu unıte sargının bırı oluyor kopuk vb.bı arazılaı olsa voltajın hıc gelememesı gerekır paralel baglı olsa kı ıkı sargıda aynı voltajı vermelı kı bostayken 220 volt vermesı lazım paralel olsa sadece ampere etkı eder jenaratorun rotorunda ıkı adet hıc bıyere baglı olmayan sargı var her bı sargının ucundakı ıkı telde bır dırence baglı dırenclerı multımetrenın dıyot kontrol bolumunde olctum otuyo ıkısıde bı kopukluk yok rotorun ıkı yanagındada kucuk dıgdortgen bıldıgımız sıyah tas mıknatıs var gomulu rotora ben aslında alternatoru sokup ruzgar jenaratoru yapmayı planlıyorum hurdacıdan alıcam yınede. Bı 10kw lık projem var

Evet,Seri bağlı iki sargı şeklinde içten tam bağlı olması lazım,zaten arada kopukluk hiç olmaması lazım,sizin de dediğiniz üzere bu takdirde hiç voltaj çıkışı olmazdı.Hiçbir yere bağlı olamadan dönen rotor sarımı ucunda direnç dediğiniz bence köprü diyot olup (Uçarında sarım bağlı ve tam kapalı devre olunca ölçümde bir değer göstermiştir bence) dönerken doğrultulan dc akımı uyartıma doğrudan mil üzerinden veriyor gibi görünüyor,bu anlatımınıza göre de.

Çanak şeklindeki bu sabit mıknatıslar da bu hiçbir yere bağlı olamayan rotorda mıknatıs içinde dönerken akım indüklenmesi,yani değişken mağnetik alanla ac'yi doğrudan oluşturmak şeklinde de olabilir.Dönen bu köprü diyot dönerken bu esrarengiz sarımdan çıkan ac'yi doğrultup ikincil yolla asıl ikaz uyartımı direk besliyor olabilir,ama bu sistem içten uyartımlı olur bu durumda.Siz ise dıştan da 12-24 volt dc. ile uyartımı verdiğinizi belirttiniz.Oldukça ilginç bir durumdur bu,tam olarak da çözemedm sanırım bu olayı.Kolay gelsin.
 
Evet,Seri bağlı iki sargı şeklinde içten tam bağlı olması lazım,zaten arada kopukluk hiç olmaması lazım,sizin de dediğiniz üzere bu takdirde hiç voltaj çıkışı olmazdı.Hiçbir yere bağlı olamadan dönen rotor sarımı ucunda direnç dediğiniz bence köprü diyot olup (Uçarında sarım bağlı ve tam kapalı devre olunca ölçümde bir değer göstermiştir bence) dönerken doğrultulan dc akımı uyartıma doğrudan mil üzerinden veriyor gibi görünüyor,bu anlatımınıza göre de.

Çanak şeklindeki bu sabit mıknatıslar da bu hiçbir yere bağlı olamayan rotorda mıknatıs içinde dönerken akım indüklenmesi,yani değişken mağnetik alanla ac'yi doğrudan oluşturmak şeklinde de olabilir.Dönen bu köprü diyot dönerken bu esrarengiz sarımdan çıkan ac'yi doğrultup ikincil yolla asıl ikaz uyartımı direk besliyor olabilir,ama bu sistem içten uyartımlı olur bu durumda.Siz ise dıştan da 12-24 volt dc. ile uyartımı verdiğinizi belirttiniz.Oldukça ilginç bir durumdur bu,tam olarak da çözemedm sanırım bu olayı.Kolay gelsin.
Inşallah cozucez ben bu jenaratoru hurdacıdan aldım sureklı boyle seyler alıp satıyorum asagıya detaylı fotoları eklıyorum ortadkı donen rotorun sargılarında dıyot olması lazım dedınız ama resımlerdekıler dırenc degılmı bır su takıldı aklıma avr denen devre bu jenaratorde yok heralde akuyle besleme yaptıgım ucları termınal soket olan grı kablolar bu tıp bı kartın falan olmasın herkezın goruslerını beklıyorum
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20150417_180746.jpg
    IMG_20150417_180746.jpg
    696.7 KB · Görüntüleme: 12
  • IMG_20150417_180741.jpg
    IMG_20150417_180741.jpg
    644.5 KB · Görüntüleme: 11
  • IMG_20150417_180723.jpg
    IMG_20150417_180723.jpg
    568 KB · Görüntüleme: 10
  • IMG_20150417_180711.jpg
    IMG_20150417_180711.jpg
    672.4 KB · Görüntüleme: 10
  • IMG_20150417_180659.jpg
    IMG_20150417_180659.jpg
    786.2 KB · Görüntüleme: 10
  • IMG_20150417_180642.jpg
    IMG_20150417_180642.jpg
    777.1 KB · Görüntüleme: 11
  • IMG_20150417_180628.jpg
    IMG_20150417_180628.jpg
    792.5 KB · Görüntüleme: 11
  • IMG_20150417_180622.jpg
    IMG_20150417_180622.jpg
    733.3 KB · Görüntüleme: 10
  • IMG_20150417_180614.jpg
    IMG_20150417_180614.jpg
    633.5 KB · Görüntüleme: 11
  • IMG_20150417_180603.jpg
    IMG_20150417_180603.jpg
    773.8 KB · Görüntüleme: 11
Rotorda dırenclerın altında dıyotta varmıs dırenc olması normalmıdır dıyot testınde otuyo makına uclarına sargılar baglıdıyemı acaba
 

Forum istatistikleri

Konular
129,755
Mesajlar
929,698
Kullanıcılar
452,505
Son üye
ironman2112

Yeni konular

Geri
Üst