450 kw motor klamens bağlantısı ve şekli?

Katılım
18 Ocak 2008
Mesajlar
1,088
Puanları
156
Yaş
40
Arkadaşlar elimizde bir motor var 450kw gücünde ve klamens tablosu bildiğimiz motor klamensleri gibi değil yani 3 tane bağlantı noktası yukarıda 3 tane bağlantı noktası aşağıda toplam 6 tane ve bunların yukarıdakilerini birleştirdiğimizde yıldız yukarıdan aşağıya doğru üçünü birleştirdiğimizde üçken bağlantı olan motorlardan değil.
Bu motorda yine 6 tane bağlantı noktası var fakat bunlar yan yana şöyle ki üç tane nokta yan yana ve arada biraz boşluk var diğer üç tanesi de onların yanında yan yana duruyor aşağıda örnek bir resmini yollamaya çalıştım.
Şimdi burada sorunumuz şu biz bu motoru üçken bağlayıp panodaki yumuşak yol vericinin baralarına gireceğiz ama motorun uçlarından hangilerini köprülememiz gerekiyor bu şekildeki bir motorun uçlarında isimlendirme nasıl olur şu meşur uvw xyz isimlendirmesi
Bunun yanında elimizde bir ölçü aleti ile bu işi çözmek istersek direnç değerlerini nasıl ele almalıyız ki motorun uvw xyz uçlarını bulalım
Arkadaşlar bu motor yarın sabah bağlanıp çalıştırılacak yani yarın sabaha kadar zamanımız var bu konuda bana acil yardımlarınız lazım bir el atarsanız çok ama çok makbul e geçer olabildiğince çok döküman da fazla fazla işime yarayacaktır.

Herşey için şimdiden teşekkür ederim
 
Bunlarin 3 u stator 3 u rotor olmasi lazim. Rotor olanlar motorun arka tarafindaki bileziklere gider. Ve yumusak yol verici kullanacaksaniz rotordan gelen uclari kisa devre yapmalisiniz.
Garanti olmasi icin motorunuzdaki bilezikleri gorun. Hangi klemense gittigini bulun. Meger ile stator uclarini kontrol edin. Daha sonra baglantilarinizi yapin.
Herseyden eminseniz baglantilarini yapin. degilseniz emin olana kadar arastirin. 450KW bir motorun yanmasinda parmagim olsun istemem:))
 
Soldaki klemens gurubu ile,sağdaki gurup arasına ,avometre ile baktığınızda devre göstermiyor ise,mo-
torunuz bilezikli asenkron motor,gösteriyor ise,normal asenkron motordur.Gerisi,aykanat arkadaşımızın
tarif ettiği gibidir.
 
Arkadaşlar birde şu var motor rus motoru ve 500volt ile çalışıyormuş
 
500 voltluk motor için,500 voltluk besleme kurmanız gerekir.500 v sistem kurmakla uğraşmak yerine,motoru değiştirmek en uygun çözümdür.
 
hasartvinli kardeşim merhaba anladımki benim bir zamanlar uğraştığım gibi bir sorunun var ama seninki kolay
öncelikle 500 v karşılayacak neyin var bir bak motora düşük enerji verirsen kalkar ama yükü karşıyamaz yanar (onun sargıları yuvarlak değildir lama sargıdır ki sarımı çok pahalı ve saran bir iki firma var)
diğer arkadaşların tesbiti doğru bu güçte bir motor çoğunlukla bilezikli olur ben lastik bant fabrikasında uğraştım 450 kw bilezikli bilezikten gen uçları bulman şart ama normal ölçü aletleri direk olarak kısadevre okur meger lazım stator sargılarına kontakrörden gelen fazı vereceksin bileziklere ise kontaktörün açık kontağından çalış (run ) alacak şekilde yumuşak kalkışı start ver benim sistemlerde reosta vardı insanlar elleriyle yavaş yavaş kendileri yol verirlerdi
ama sağlam olsun dersen yumuşak kalkış markasına göre yardım iste benim bu konuda favorim ats 48 scheneider Elektrik 4443030 ara farketmez teknik destek verirler kolay gelsin
 
arkadaşlar sözünü ettiğimiz motorumuz resimde mavi ok ile gösterdiğimiz motordur fakat benim anlamadığım bu motora bakıp rotor yada stator yada bileziklerin yerini ve bağlantısını görmemiz oldukça zor ve bütün bağlantı ve katalokları rus normuna göre üretilmiş yani bütün şekil ve şemalar rusça.
Bu motora ölçü aletleri ile teşhis koymanın yollarını biraz açıklarsanız çok ama çok faydası olacak stator yada rotor yada bileziklerin ölçümlerini nasl anlayacağız ?

emeği geçenlere teşekkürlerimizi sunuyoruz.
 
Motorun eger bilezikli asenkron motor oldugunu düşünüyorsan stator ve rotorun ölçü aleti ile belirlenmesi çok kolay olacaktır. Öncelikle 6 ucun birbirleriyle ölçümü esnasında kablolar iki guruba ayrılacaktır. Çünkü stator sargı uçlarının diger uçları motorun içerisinde birleştirildigi için 3 kablo kendi arasında baglantı gösterecektir. Rotora gelince eger bilezik kısa devre edilmemişse ki edilmemiş olması lazım (çünkü edilmiş olsa rotor devresine direnç koymamız mümkün olmayacak ve motora istedigimiz gibi yol vermemiz mümkün olmayacaktır,bu güçteki bir motorada direk yolvermek mümkün degildir ) geri kalan 3 kabloda kendi arasında baglantı gösterecektir.Bunu belirlemenin en kolay yolu ise bileziklere baglı olan fırçalara ait kapagı açmanız ve bileziklerle motor klemens kutusu arasında ölçüm yapmanız yeterli olacaktır. Kesinlikle stator kaploları ile rotor kaploları ölçü aleti ile kontrol edildiginde sadece kendi bobinleri arasında baglantı gösterecektir.İlk defa çalıştırıyorsanız kesinlikle fırçaları kontrol etmenizde fayda var. Yinede öncelikle motor etiketini dikkatlice kontrol ediniz. Motorun ne tip bir motor ve nasıl yol verildigi kesinlik kazanmadan çalıştırmayın.Etikette gerekli bilgilerin olacagı kanaatindeyim. Kolay gelsin.
 
Arkadaşlar vermiş olduğunuz bilgilerden dolayı her birinize ayrı ayrı teşekkürlerimi sunuyorum Buna ek olarak ise motoru yarın bağlamaktan vaz geçtik motoru bağlayacağımız yer bize yaklaşık 150km kadar uzakta olduğu için hemen gidip etiket yada diğer bilgilerine ulaşamıyoruz.Aldığımız karar ise yarın gidip küçük güçlü direk ve yıldız üçken motorları bağlayacağız ve o motorun etiketlerinde ne yazıyorsa ne tür bilgileri varsa hatta imkanımız doğrultusunda sargılarına ulaşarak bakacağız daha detaylı ve açık bir şekilde teknik dökümanları toparlayım inceleyeceğiz eğer içinden çıkamassak yine sizlerin bilgilerine baş vuracağız mecburen :D umarım ilgi ve alakalarınızı eksik etmessiniz
Emeği geçen arkadaşlarımdan ve hatta emeği geçmeyen arkadaşlarımdan yani bütün forumdaki arkadaşlarımdan ALLAH razı olsun teşekkürlerimizi iletiyoruz...
 
Kayış ayarları bozuk gözüküyor.Gözden geçirmenizde yarar var.Motorun ,Şrage motor olma ihtimali de var.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,835
Mesajlar
930,600
Kullanıcılar
452,662
Son üye
Yılmaz Çetiner

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst