Arkadaşlar güzel bir durum...Motorun yanına gittim bağlantı uçlarını araştırdım ve gerekli ölçümleri alarak not ettim fakat motorun sarım şekli ve bileziklerin olabileceği kapağını açacak kadar zamanım olmadı sadece klamens kutusundan sarımlarını ölçtüm klamenslerdeki yazılı isimleri aldım ve burada belirtmek istedim.
Motorun klamens kapağı aşağıdaki resim ile aynı ve hatta motorda PTC uçları da var
Gelelim ölçümlere:
S1 ile S4 arası bobin bağlı ve normal ölçü aleti ile sizlerinde söyledikleriniz gibi kısa devre gösteriyor.
S2 ile S5 arası bobin bağlı ve normal ölçü aleti ile sizlerinde söyledikleriniz gibi kısa devre gösteriyor.
S3 ile S6 arası bobin bağlı ve normal ölçü aleti ile sizlerinde söyledikleriniz gibi kısa devre gösteriyor.
Aşağıdaki klamens kutusunda ise motorun PTC uçları var ve normal durumda yani motor çalışmıyor iken 100 ohm ortalama direnç gösteriyor ( dışarıda hava soğuk iken aldım ölçüyü ve elimdeki ohmmetre pek güvenilir değildi )
Sonuç olarak ulaştığım nokta ise sizlerin de yukarıda bahs ettiğiniz gibi motorumuz Normal Asenkton motor yani bilezikli falan değil zannediyorum çünki sağdaki klamens grubu ile soldaki klamens gurubu arasında bir bağlantı söz konusu ve rotor ile statorun bağlandığı bir bağlantı değil tabii ki bunları yukarıda bilezikli asenkron motorları anlatan sn arkadaşlarım ve ustalarım aykanat,fahri yetiş,nejdetdurmus,umutcan 18 in vermiş olduğu değerli bilgilere dayanarak söylüyorum
Ben bu motoru bağlar iken normal motorlar gibi bağlamayı yani aşağıdaki tarif ettiğim şekilde köprülemeyi düşünüyorum umarım doğrudur bu konudaki fikirlerinizi bekliyorum
Köprüleme yapacağım şekil:
S1 ile S6 yı birbiri ile
S2 ile S5 i birbiri ile
S3 ile S4 ü birbiri ile köprüleyip S1,S2,S3 bağlantı noktalarından R,S,T fazlarını girmeyi düşünüyorum sizce doğru bir karar mı. ?