4s bms kartı güç kesmesi

Evet dediğiniz gibi elimdeki kondansatörleri bağladım şu anda sorun ortadan kalktı, startta güç kesmeden çalışmakta. 👍 herşey için teşekkür ederim. Eğer düzenli kullanımda bi sorun çıkarsa yine buraya yazarım, bunları yapan diğer arkadaşlarada çözüm olsun diye.herkese çok teşekkür ediyorum.
image.jpg
 
Aynı kartdan kullandığım 14,4 V matkap bataryalarında sorun çıkmamıştı. Çözüm güzel. Eğer aynı kartdan başka bir tane daha aynı matkap ile deneme imkanınız olursa paylaşmanızı rica ederim.
 
Son düzenleme:
Bir de şöyle denenebilir. Matkabın devir kontrolü varsa düşük devirden başlatıp, hareket sonrasında devir artırılarak ilk kalkıştaki demeraj piki düşürülebilir belki.
 
aynı karttan el süpürgemde mevcut ve bende değişik bir sorun yaşamaktayım ki şöyle ; piller tam doluyken herhangibir sorun yok fakat şarjda orta seviyede düşme olunca süpürgeyi anahtardan açmaya çalışınca kart gücü kesiyor anahatarı hızlıca aç kapa yapınca süpürge çalışıyor , bu sorun neden olur bu arkadaşın uyguladığı çözüm yaşadığım durumda etkili olur mu , tşk
 
Aynı kartdan kullandığım 14,4 V matkap bataryalarında sorun çıkmamıştı. Çözüm güzel. Eğer aynı kartdan başka bir tane daha aynı matkap ile deneme imkanınız olursa paylaşmanızı rica ederim.
Bilirsinizki üretilen elektronik parçalardaki sıtandartlar hepsinde aynı olmuyor. Belki başka bir bms de sorun yaşamadan kullanabilirim. Başka bir bms alıp dener isem yazarım yinede.
aynı karttan el süpürgemde mevcut ve bende değişik bir sorun yaşamaktayım ki şöyle ; piller tam doluyken herhangibir sorun yok fakat şarjda orta seviyede düşme olunca süpürgeyi anahtardan açmaya çalışınca kart gücü kesiyor anahatarı hızlıca aç kapa yapınca süpürge çalışıyor , bu sorun neden olur bu arkadaşın uyguladığı çözüm yaşadığım durumda etkili olur mu , tşk
Şarj aletinin voltajına uygun bir kondansatör seçin. Patlaması tehlikeli olur.

Bir de şöyle denenebilir. Matkabın devir kontrolü varsa düşük devirden başlatıp, hareket sonrasında devir artırılarak ilk kalkıştaki demeraj piki düşürülebilir belki.
Hocam mağlesef öyle olmuyor, cihaz hiç dönmeye çalışmadan az bi cızırtı gelmesiyle voltu sıfıra çekiyodu. Ayrıca dediğiniz gibi olsa bile matkapta her tetiğe basmada devir ayarı yapmak lazım, bilirsiniz ki onlada uğraşılmaz.
 
Bilirsinizki üretilen elektronik parçalardaki sıtandartlar hepsinde aynı olmuyor. Belki başka bir bms de sorun yaşamadan kullanabilirim. Başka bir bms alıp dener isem yazarım yinede.

Şarj aletinin voltajına uygun bir kondansatör seçin. Patlaması tehlikeli olur.
şarjı 16.7 v ile oluyor bende 25v gibi bir değerde takarım pilerdende uzağa konumlandırıcam zaten herhangibir sıkıntı olması diye
 
Bugün konuya benzer bir sorunla karşılaştım. Arkadaşım eski tip nikel kadmiyum 1.2 volt pilli matkabını bir arkadaşı tarafından 4s bms modüllü 18650 pilli hale getirtti. Bir süre sonra matkap çalışmaz hale geldi. Yapan kişiye ulaşamayınca bakar mısın diye bana verdi. Bugün bataryayı söküp açtığımda ve her bir pili ölçtüğümde gerilimleri normaldı. Fakat çıkıştan herhangi bir gerilim vermiyordu. İnternetten araştırınca aşağıdaki videoyu buldum. Hemde aynı 4s bms kartındaki sorun anlatılmıştı. Sorun şu ki bms kartı muhtemelen aşırı güç gereksiniminden bir şekilde kesime gidiyor ve kendini kilitliyor. Ta ki bataryanın çıkış uçlarına artı eksiye dikkat ederek bir miktar gerilim/voltaj uygulayınca kesimi bırakıyor, her şey normale dönüyor. Yani bataryayı şarj standına takıp çıkarmakla kesim açılıyor. Hatta kesim, ölçü aleti diyot kademesinde ölçünce bile kesimden kurtulup voltaj vermeye başlıyor. Birilerinin işine yarar diye paylaşmak istedim.
 
Arkadaşlar, bataryanın sorunu anlaşıldı ve çözümü yukarıdaki gibi yapılıyor. Fakat şimdi de matkabın şarj standı ile şarj etme kısmına geldim. Bataryanın lityum 18650 pillere çevrilmeden önceki halini görmedim/bilmiyorum.

Amacım şu ki ayrı bir şarj cihazı arayışına girmeden mevcut şarj standı ile modifiye edilmiş bms'li bataryayı şarj edebileyim.

Bataryada iki adet şarj kutubu haricinde bir kutup daha var (modifiye edilince iptal edilmiş) ve şarj standında da karşılığı var. Şarj standını söküp krokodil kablo ile artıyı artıya eksiyi eksiye bağladığımda cihaz şarj etmiyor (ampermetre ile kontrol ettim). Bu arada derece/sıcaklık işaretine karşılık gelen kırmızı led yanıp sönüyor. Orjinal bataryada ntc/ptc olabileceği aklıma geliyor. Böyle bir korumayı da ni-cd piller için daha önce görmedim. Karşılıklı eksi uç ile artı uç arasında 3 volt gerilim ölçülüyor. Tek taraftaki T ve S noktalarına bağlı uçtan ölçünce ise, artı olması gereken 28v B+ ya bağlı, eksi olması gereken de 25v B- ye bağlı gerilim ölçülüyor. PCB deki T ve S kısadevre. Dolaysıyla S sensörden geliyorsa ve bu noktada bir değer okunmuyorsa 3 volt'la şarj edilemeyeceğine göre şarj voltajını kesiyor olabilir. Eğer öyle ise şarj edebilmek için kartı nasıl kandırabilirim?

Çözüm hakkında önerisi olan var mı?
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2024-02-18 at 20.32.26.jpg
    WhatsApp Image 2024-02-18 at 20.32.26.jpg
    172.8 KB · Görüntüleme: 3
  • WhatsApp Image 2024-02-18 at 20.33.19.jpg
    WhatsApp Image 2024-02-18 at 20.33.19.jpg
    211.8 KB · Görüntüleme: 3
Arkadaşlar, ntc/ptc hesabı yapana kadar şöyle bir hesap yaptım. Açık devre sonsuz/büyük bir direnç olarak kabul edersek, demek ki burada ısındıkça direnci artıyor olmalı. Bu durumda artı eksi arasındaki gerilimi düşürüyor. Dolaysıyla grafiklere bakılırsa 1-10 ohm gibi düşük dirençlerde normal sıcaklık kabul ediliyor. Elimde düşük ohm'lu direnç olmayınca kablo ile kısa devre yapıp şarjı yaptım. Sonuçta şarj cihazı yüksek gerilim veriyor olsa da eldekini kullanma adına bms devresine güvenip bu şekilde kullanılabilir diye düşünüyorum. Sonuçta piller de çıkma pil zaten.
 

Ekli dosyalar

  • ntc ve ptc grafik.jpg
    ntc ve ptc grafik.jpg
    58.8 KB · Görüntüleme: 3

Forum istatistikleri

Konular
130,102
Mesajlar
933,154
Kullanıcılar
453,153
Son üye
f5smart

Yeni konular

Geri
Üst