5,5 kw asenkron motor

Start stop butonu olabilir neticede otomasyonlu çalışan devreler de start stop butonlu mühürlemeli devrelerdir. Fasılalı çalışma söz konusu ise demeraj akımı gerilim düşümüne neden olur. Öyle bir durum yoksa izolasyon kaçağından şüphelenilebilir.Kaçak akım koruma yok mu?
kaçak akim rol esi şimdilik yok sayın ustam ben 1.bölgede olan motorlarin kumanda fazi R fazi ikinci bölgede olan motorlarin kumanda fazi S fazi ise sadece R fazinin anlık kesilmesi.sonucu böyle bu durum olabiolabilir mi yoksa motorları sira ile çalıştırıp yani hergün bir grubu çalıştırıp izolasyon kaçağını üzerinde y ogunlasacagim (esas mesele motorun ne zaman durduğu izalasyin kaçağı olsa hemen kendini gostermezmi halbuki tüm motorlar 1 saat kusursuz calisiyor ne zaman duruyor allah bilir - izalasyon kaçağı olsa tms atması gerekmez mi )sayın ustam
 
Motor şalterinin manyetik açma akımı çok yüksek değerdedir belki çok zayıf ihtimal ama anlık pik kaçak gerilimi düşürüp mühürlemenin açmasına neden olabilir. Hoş böyle bir olay süreklilik arz ediyorsa(her gece) biryerde patlak verirdi.
Daha büyük ihtimal o fazda gerilim düşümünün fazla olması ve sisteme gece giren başka büyük güçte bir yükün o fazdaki gerilimi daha da düşürmesi olayı olabilir. Böyle bir tespitininiz varsa kumanda besleme fazını değiştirip deneyin.
Almanlar cihazlarında kumanda gerilimini Trafo ile düşürürler 12-24v uygularlar bu tür olumsuz etkiler yaşamamak için.
 
Motor şalterinin manyetik açma akımı çok yüksek değerdedir belki çok zayıf ihtimal ama anlık pik kaçak gerilimi düşürüp mühürlemenin açmasına neden olabilir. Hoş böyle bir olay süreklilik arz ediyorsa(her gece) biryerde patlak verirdi.
Daha büyük ihtimal o fazda gerilim düşümünün fazla olması ve sisteme gece giren başka büyük güçte bir yükün o fazdaki gerilimi daha da düşürmesi olayı olabilir. Böyle bir tespitininiz varsa kumanda besleme fazını değiştirip deneyin.
Almanlar cihazlarında kumanda gerilimini Trafo ile düşürürler 12-24v uygularlar bu tür olumsuz etkiler yaşamamak için.
tesekkurler sayin ustam yarindan itibaren kumanda fazini degisop motorlari hergun grup grup devreye alip deneycegim
 
Kalıcı bir çözüm değil sıkıntının tespitine yardımcı olabilecek bir yöntem sadece.
 
Son düzenleme:
Kalıcı bir çözüm değil sıkıntının tespitine yardımcı olabilecek bir yöntem sadece.
teşekkürler sayın ustam sabah yine ise gidince arkadaşlar motorlar çalışmıyor dedi baktım enerji yok ..arkadaşlar akşam bir kaç defa salteri kaldırmaya çalışmışlar kompakt arızalı dediler ..salter cikisini söktüm salter arızalı değil araya araya yeni yapılan panoda bulduk arızayı (eğer başka arıza çıkmazsa )toplam 190 A çeken ve aralarında mesafe olan motorların bara ile salter arasına 16mm ttr kablo kullanılmış ısınınca devreyi kesen kablo en sonunda patlamış bazen hiç umulmadık yerden çıkıyor ama sayın ustam sizi tebrik ediyor ve teşekkür ederim gerilim düşümü konusunda uyarmıştı niz
 

Ekli dosyalar

  • 20150728_092552.jpg
    20150728_092552.jpg
    448.3 KB · Görüntüleme: 48
Arızayı bulmanıza sevindim. Arıza tesptinde değişmeyen kural 1.Gözle kontrol 2.ölçerek kontroldür.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,823
Mesajlar
930,521
Kullanıcılar
452,646
Son üye
ayhan600

Yeni konular

Geri
Üst