500 kva jeneratör yandı sebebi nedir?

volky

Üye
Katılım
14 Mar 2008
Mesajlar
392
Puanları
1
Yaş
40
arkadaşlar bu sabah 500 kva jeneratörümüz resimlerde de görüleceği üzere yanmıştır. yük tarafında herhangi bir sıkıntı yok, koruma topraklaması da mevcuttu. alternatör üzerindeki şase kablosundan itibaren yanmaya başlamış ve akım trafoları vs her şey tamamen yanmış. kesici şalter çıkışındaki kablo şalterin ısısı ile yanmış yani yük tarafında herhangi bir sıkıntı olmamış bu şekilde bir durum başına gelen arkadaşımız varmı acaba? sebebi ne olabilir?
 
arkadasım bırıncı oncelık sase yapması yanı kabloların bırbırıne teması ıle ıkıncısı degesız yuk cekılmesı yanı fazın bırınden fazla amper cekılmesınden dolayı cıvataların gevsemesı vesaıre bır suru nedenı olabılır. bu yuzden bakım tamırden ucuzdur derım her zaman sana gecmıs olsun.
 
Öncelikle kablolarının kesiti yeterli miydi? Kablo şalter bağlantılarında gevşeme mi oldu?
Şalter kontaklarında sorun mu vardı? Bu gibi soruların cevaplarını bilmek lazım. Geçmiş olsun...
 
kablolarda herhangi bir gevşeklik sözkonusu değildi ve bu makina 23000 saatte kablo kesiti yeterli olmasa bu zamana kadar aynı durum ortaya çıkardı gene. sebebini anlayamadım.
 
sanırım alternatör sargılarında bir kısa devre meydana gelmiş, ilgili kısa devre tmş kontaklarını yapıştırıp (oldukça büyük bir değerde olduğundan kesiçi şalter açamamış) sargılar yanana kadar devam etmiş olabilir.
 
pek i böyle bir durum olduğunu düşünecek olursak buna önlem olarak ne yapılabilir. koruma topraklamsı da mevcuttu.
 
TMŞ kısa devre kesme kapasitesini 25 VEYA 35 kA olarak seçmek yerinde olur çünkü kısa devre jeneratöre çok yakın bir yerde (jeneratör sargılarında) olduğu için kısa devre akımı ve gücü (arada başka empedans oluşturacak eleman yok kablo, bara vs...) daha yüksek olacaktır.
 
bu yanginin asil sebebi bana gore salter uzerindeki vidalari gevsek birakmaniz.Veya kendisi gevsemiste olabilir zamanla...
Onun icin zaman zaman hatta bir program dahilinde gerek panel ici baglantilar ,salterler, sigortalar kontrol edilmelidir, derim....
 
sanırım alternatör sargılarında bir kısa devre meydana gelmiş, ilgili kısa devre tmş kontaklarını yapıştırıp (oldukça büyük bir değerde olduğundan kesiçi şalter açamamış) sargılar yanana kadar devam etmiş olabilir.

TMŞ kısa devre kesme kapasitesini 25 VEYA 35 kA olarak seçmek yerinde olur çünkü kısa devre jeneratöre çok yakın bir yerde (jeneratör sargılarında) olduğu için kısa devre akımı ve gücü (arada başka empedans oluşturacak eleman yok kablo, bara vs...) daha yüksek olacaktır.

Gördüğüm kadarıyla, TMŞ çıkış kablolarında bir hasar yok. Sorun alternatör tarafında gibi görünüyor. Alternatör tarafındaki bir kısadevrede şalter neden açsın ki?Bu durumda tmş nin kısadevre akım kesme kapasitesinin de önemi yok gibi görünmüyor mu ?
 
kablolarda herhangi bir gevşeklik sözkonusu değildi ve bu makina 23000 saatte kablo kesiti yeterli olmasa bu zamana kadar aynı durum ortaya çıkardı gene. sebebini anlayamadım.

Olurdu hocam. Örnekleme yapacak olursak; Bu jeneratör 23000 saate kadar tam yüklenmemiş olabilir. Yüklemekten kaynaklı kablo taşıyabileceğinden fazla akm çekip yanmış olabilir.
Yukarıdaki mesajım içinde açıkladığım nedenler içine, sargı kısadevresi de olabilir düşüncesinide eklemek isterim. ;)
Sn m-usta-fa beyin açıklaması da mantık çerçevesinde... ;)
Geçmiş olsun...
 

Forum istatistikleri

Konular
130,076
Mesajlar
932,841
Kullanıcılar
453,076
Son üye
muhammet maral

Yeni konular

Geri
Üst