Hocam etiket bulamadim 196509 yaziyor johnson gibi bilindik markalarin degil , fon makinesinden alinmis olmaliDediginiz sekilde kucuk kasnaktan buyuk kasnaga kayisla baglarsaniz devri dusurmus torku arttirmis olursunuz.
Varsa motor etiketi paylasirmisiniz sistemi merak ettim.
Motor universal ise evet dimmer ile de devir kontrolu sağlarsınız ancak devir dustukce gucte düşecektir.
Anlıyorum serkan da ben bu saydığın işleri yapmak icin vites küçültüp motor torkunu artırmadım mi ? Doğru cevap şu olmalı ki bu durumda bile artan tork yükü karşılayamadığı icin gaza yüklenerek motorun uyguladığı gücü de artırıyoruz ve yakıtı da içmeye başlıyoruz. Aynı kaldıraç ile bir yükü kaldıramayınca kuvvet koluna daha çok yüklenerek kaldırmaya çalışmak gibi .Düz gidilen yoldan farklı olarak siz yokuş çıkarken birde motora yükseklik açı farkından dolayı motora binen yük artıyor.
Motor, aracın içindeki yolcularla kendi ağırlığını yatay taşımaktan başka birde yükselmek için enerji harcıyor. Yerçekimini yenmek için.
Bu neçe bir tespittir ustadimGece gece uykusuzluktan bu konuyu okudum . Kafama baya takildi . Hesabı kitabı kılı tüyü boşver mantıken kasnak ya da redüktör ile motor torku niye artıyor dedim kendi kendime. Devir düşüyor o yüzden doğru cevap değil bence . Gece gece baya düşündüm. Bulamadım. En son sabah namazını kılıp yattım ve beynimde şimşek çaktı. Aynı mili büyük kasnak ya da dişli ile çevirmeye çalışarak dönme noktasına kaldıraç etkisi oluşturuyoruz. Aynı sökulmeyen bir bijonu uzun bir boru ile söker gibi daha uzun bir güç kolu ile uyguladığımız aynı güce rağmen etkimiz yani torkumuz artıyor. Oh be deyip rahatca uyuyacakken aklıma başka birşey takıldı . Bu durumda otomobillerin aynı devir icin hem rampada hem düz yolda aynı yakıtı yakması gerekmez mi ? Rampaya gelince dişli değiştirip torku arttırdım rahatca çıkıyorum devir gene aynı.
Halbuki araçlar her zaman rampada yakıtı içmeye başlar.
Pek mantıklı gelmedi anlaşılan [emoji3]Bu neçe bir tespittir ustadim
Hocam motor arayisindayim suan , bulabilirsem camasir mak motoru alacagimiyi günler
bu motor yerine çamaşı makinesi motoru kullansan takolu daha iyi olmazmı kontorlüde kolay olur ?
Pek mantıklı gelmedi anlaşılan [emoji3]
Tork, bir noktaya uygulanan döndürme kuvvetidir. Kısaca merkeze olan uzaklığın uygulanan kuvvetle çarpımıdır (dizel motorların yapısından dolayı silindir/krank kolları daha uzun olduğundan formüle göre benzinli motorlara göre torklarının daha fazla olmasının açıklamasıdır). Bir de iş vardır. O da kısaca yüke yer değiştirmesi için uygulanan kuvvettir. Araba örneğinden bakılırsa, yer çekimi de düşünüldüğünde düz yolda yapılan öteleme işi ile yokuş yukarı yapılan iş aynı değildir. Yokuşta vites küçültülerek tork artırılsa bile, belli bir açıyla yer çekimine karşı da bir iş yapılmış oluyor. Bu iş de daha fazla enerji ve yakıt sarfiyatı olarak karşımıza çıkmaktadır.Gece gece uykusuzluktan bu konuyu okudum . Kafama baya takildi . Hesabı kitabı kılı tüyü boşver mantıken kasnak ya da redüktör ile motor torku niye artıyor dedim kendi kendime. Devir düşüyor o yüzden doğru cevap değil bence . Gece gece baya düşündüm. Bulamadım. En son sabah namazını kılıp yattım ve beynimde şimşek çaktı. Aynı mili büyük kasnak ya da dişli ile çevirmeye çalışarak dönme noktasına kaldıraç etkisi oluşturuyoruz. Aynı sökulmeyen bir bijonu uzun bir boru ile söker gibi daha uzun bir güç kolu ile uyguladığımız aynı güce rağmen etkimiz yani torkumuz artıyor. Oh be deyip rahatca uyuyacakken aklıma başka birşey takıldı . Bu durumda otomobillerin aynı devir icin hem rampada hem düz yolda aynı yakıtı yakması gerekmez mi ? Rampaya gelince dişli değiştirip torku arttırdım rahatca çıkıyorum devir gene aynı.
Halbuki araçlar her zaman rampada yakıtı içmeye başlar.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?