500w lik bir ac motora 4000w lik dimmer baglamak

Dediginiz sekilde kucuk kasnaktan buyuk kasnaga kayisla baglarsaniz devri dusurmus torku arttirmis olursunuz.

Varsa motor etiketi paylasirmisiniz sistemi merak ettim.

Motor universal ise evet dimmer ile de devir kontrolu sağlarsınız ancak devir dustukce gucte düşecektir.
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Dediginiz sekilde kucuk kasnaktan buyuk kasnaga kayisla baglarsaniz devri dusurmus torku arttirmis olursunuz.

Varsa motor etiketi paylasirmisiniz sistemi merak ettim.

Motor universal ise evet dimmer ile de devir kontrolu sağlarsınız ancak devir dustukce gucte düşecektir.
Hocam etiket bulamadim 196509 yaziyor johnson gibi bilindik markalarin degil , fon makinesinden alinmis olmali

Bu Arada motorun gucunun dusmesi , veriminin de dusecegi anlamina geliyor mu?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Gece gece uykusuzluktan bu konuyu okudum . Kafama baya takildi . Hesabı kitabı kılı tüyü boşver mantıken kasnak ya da redüktör ile motor torku niye artıyor dedim kendi kendime. Devir düşüyor o yüzden doğru cevap değil bence . Gece gece baya düşündüm. Bulamadım. En son sabah namazını kılıp yattım ve beynimde şimşek çaktı. Aynı mili büyük kasnak ya da dişli ile çevirmeye çalışarak dönme noktasına kaldıraç etkisi oluşturuyoruz. Aynı sökulmeyen bir bijonu uzun bir boru ile söker gibi daha uzun bir güç kolu ile uyguladığımız aynı güce rağmen etkimiz yani torkumuz artıyor. Oh be deyip rahatca uyuyacakken aklıma başka birşey takıldı . Bu durumda otomobillerin aynı devir icin hem rampada hem düz yolda aynı yakıtı yakması gerekmez mi ? Rampaya gelince dişli değiştirip torku arttırdım rahatca çıkıyorum devir gene aynı.
Halbuki araçlar her zaman rampada yakıtı içmeye başlar.
 
Düz gidilen yoldan farklı olarak siz yokuş çıkarken birde motora yükseklik açı farkından dolayı motora binen yük artıyor.

Motor, aracın içindeki yolcularla kendi ağırlığını yatay taşımaktan başka birde yükselmek için enerji harcıyor. Yerçekimini yenmek için.
 
Son düzenleme:
Düz gidilen yoldan farklı olarak siz yokuş çıkarken birde motora yükseklik açı farkından dolayı motora binen yük artıyor.

Motor, aracın içindeki yolcularla kendi ağırlığını yatay taşımaktan başka birde yükselmek için enerji harcıyor. Yerçekimini yenmek için.
Anlıyorum serkan da ben bu saydığın işleri yapmak icin vites küçültüp motor torkunu artırmadım mi ? Doğru cevap şu olmalı ki bu durumda bile artan tork yükü karşılayamadığı icin gaza yüklenerek motorun uyguladığı gücü de artırıyoruz ve yakıtı da içmeye başlıyoruz. Aynı kaldıraç ile bir yükü kaldıramayınca kuvvet koluna daha çok yüklenerek kaldırmaya çalışmak gibi .
 
Gece gece uykusuzluktan bu konuyu okudum . Kafama baya takildi . Hesabı kitabı kılı tüyü boşver mantıken kasnak ya da redüktör ile motor torku niye artıyor dedim kendi kendime. Devir düşüyor o yüzden doğru cevap değil bence . Gece gece baya düşündüm. Bulamadım. En son sabah namazını kılıp yattım ve beynimde şimşek çaktı. Aynı mili büyük kasnak ya da dişli ile çevirmeye çalışarak dönme noktasına kaldıraç etkisi oluşturuyoruz. Aynı sökulmeyen bir bijonu uzun bir boru ile söker gibi daha uzun bir güç kolu ile uyguladığımız aynı güce rağmen etkimiz yani torkumuz artıyor. Oh be deyip rahatca uyuyacakken aklıma başka birşey takıldı . Bu durumda otomobillerin aynı devir icin hem rampada hem düz yolda aynı yakıtı yakması gerekmez mi ? Rampaya gelince dişli değiştirip torku arttırdım rahatca çıkıyorum devir gene aynı.
Halbuki araçlar her zaman rampada yakıtı içmeye başlar.
Bu neçe bir tespittir ustadim
 
iyi günler
bu motor yerine çamaşı makinesi motoru kullansan takolu daha iyi olmazmı kontorlüde kolay olur ?
 
Gece gece uykusuzluktan bu konuyu okudum . Kafama baya takildi . Hesabı kitabı kılı tüyü boşver mantıken kasnak ya da redüktör ile motor torku niye artıyor dedim kendi kendime. Devir düşüyor o yüzden doğru cevap değil bence . Gece gece baya düşündüm. Bulamadım. En son sabah namazını kılıp yattım ve beynimde şimşek çaktı. Aynı mili büyük kasnak ya da dişli ile çevirmeye çalışarak dönme noktasına kaldıraç etkisi oluşturuyoruz. Aynı sökulmeyen bir bijonu uzun bir boru ile söker gibi daha uzun bir güç kolu ile uyguladığımız aynı güce rağmen etkimiz yani torkumuz artıyor. Oh be deyip rahatca uyuyacakken aklıma başka birşey takıldı . Bu durumda otomobillerin aynı devir icin hem rampada hem düz yolda aynı yakıtı yakması gerekmez mi ? Rampaya gelince dişli değiştirip torku arttırdım rahatca çıkıyorum devir gene aynı.
Halbuki araçlar her zaman rampada yakıtı içmeye başlar.
Tork, bir noktaya uygulanan döndürme kuvvetidir. Kısaca merkeze olan uzaklığın uygulanan kuvvetle çarpımıdır (dizel motorların yapısından dolayı silindir/krank kolları daha uzun olduğundan formüle göre benzinli motorlara göre torklarının daha fazla olmasının açıklamasıdır). Bir de vardır. O da kısaca yüke yer değiştirmesi için uygulanan kuvvettir. Araba örneğinden bakılırsa, yer çekimi de düşünüldüğünde düz yolda yapılan öteleme işi ile yokuş yukarı yapılan iş aynı değildir. Yokuşta vites küçültülerek tork artırılsa bile, belli bir açıyla yer çekimine karşı da bir iş yapılmış oluyor. Bu iş de daha fazla enerji ve yakıt sarfiyatı olarak karşımıza çıkmaktadır.
-Düzeltme
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,047
Mesajlar
922,814
Kullanıcılar
451,314
Son üye
teslamotor

Yeni konular

Geri
Üst