Senkron makinaların rotorlarının kutup sonu kenarlarında genelde damper sargısı ismini alan kısa devre çubukları vardır. Bunun görevi ise Generatör modunda çalışırken şebekeden gelen bazı darbelerin absorbe edilmesi, motor modunda çalışmada ise asenkron yol almayı başlatması ve motorun senkron hıza yaklaşana kadar devirlenmesini sağlamaktır. Kısaca genel prensip olarak senkron makinenin motor olarak kullanıldığı durumda ilk devirlenme ikaz olmadan ikaz bobinleride kısa devre edilerek asenkron olarak yol aldırılır(bu arada sebekeden çektiği reaktif enerjiyi başka bir şekilde kontrol etmek gerekir örneğin harici kompanzasyon vb) senkron devire yaklaştıktan sonra kontrollü ikazlamaya geçilir ve motorun manyetik alan hızını yakalması beklenir.(bu arada yol alma bitene kadar motorun milinden mümkün mertebe mekanik yük uzak tutulmalıdır mesala değirmen motoru ise malzeme hemen içeri alınmamalı gibi. Motor senkron yakalmayı sağlayınca yeteri kadar ikazlama yapılarak(Kompanzasyon amaçlı kullanılacaksa fabrikanın ana sayaç akım trafosu ve reaktif rölesinden gelen bilgilere göre kademeli ikazlamada yapılabilir. Bu makineler çalışırken dinamik hızlı bir kompanzasyon yapma kabiliyetinde olduğundan iyi bir denetleme kontrol mekanizması ile fabrikaların reaktif enerji bedeli(reaktif ceza) ödemelerini engelleyebilmektedir. Bu yüzden bu makinaların olduğu yerlerde makina işletmede olduğu müddetçe makinanın gücü de yeterli ise kondansatör barındıran hantal verimsiz kompanzasyon panolarına pek iş düşmez. Bu makinenin gerilim seviyesi 6,3 kV ise 6,3 kV luk kesicili motor koruma röleli bir hücre temin edilerek bu motora 6,3 kV gerilimli şebekeden(şu an artık bazı bölgeler dışında 6,3 kV şebeke olmadığundan genelde 36/6,3 kV luk trafolardan özel besleme yapılmaktadır önemli bir hatırlatma özel trafo ile sadece senkron makinalar beslenecekse ve OG enerji nakil hattınız size özelse(başka yer beslemiyorsa) ve uzunsa(15 km geçen hatlar) aşırı ikazlama fabrikada başka motor gücüne yakın veya geçen yükler yok ise trafo çıkışında biraz gerilim yükselmesi yapabilir(6,3 yerine 7 kV bile görebilirsiniz) bu yüzden bu gibi yerlerde kompanzasyon çok iyi kontrol edilmelidir.