Genelde pistonlu kompresörlerde Hava tahliyeli basınç şalterleri kullanılır. Basınç şalteri maksimuma gelince motoru devreden çıkarırken aynı zamanda piston üzerinde bulunan havayı boşaltır. tanktaki hava basıncı düşünçe basınç şalteri motoru devreye sokarken pistonlarda hava olmayacağı için motor boşta kalkmış olur üçgene geçince hava basmaya başlar.
Genelde bu tip kompresörlerde hava tahliye selenoidi yoktur basınc şalteriniz örneğin 4-7 atü arasında ayarlı ise ve 5 atüde Elektrik kesintisi olursa veya bir anlık gerilim düşümünde kontaktör bırakıp çekiyorsa motor durduğu için pistonların hava dolu olmasından kalkınamayacaktır. termik açaçaktır bu arada hava boşalmaya devam edecektir. motor devreye girmiyor diye giden eleman panonun sağına soluna basarken termiğide kurmuş olabilir. motorda kalkacak basınca kadar düştüğünden kalkınabilir.
Bunu incelemeni öneririm.
Genelde bu tip kompresörlerde hava tahliye selenoidi yoktur basınc şalteriniz örneğin 4-7 atü arasında ayarlı ise ve 5 atüde Elektrik kesintisi olursa veya bir anlık gerilim düşümünde kontaktör bırakıp çekiyorsa motor durduğu için pistonların hava dolu olmasından kalkınamayacaktır. termik açaçaktır bu arada hava boşalmaya devam edecektir. motor devreye girmiyor diye giden eleman panonun sağına soluna basarken termiğide kurmuş olabilir. motorda kalkacak basınca kadar düştüğünden kalkınabilir.
Bunu incelemeni öneririm.