Abb 310 basınç transmiteri ayarlama

IMG_20160714_121134.jpg
 
Usta problem tırnakta gibi sagdan biraz fazla yenmiş gibi duruyor :D:D:D Şaka bir yana iki fotografta aynı transmittere ait gibi transmitteri değiştirirken soketide değiştirdinizmi soket eskiyse sorunlu yada değiştirdiyseniz ucları ters baglamış olabilirsiniz kesin sonuç için ölçü aletini ma kademesinde transmitterin çıkışına seri olarak girip çıkan sonuca bakın basınç varken ve yokken ne cıkış veriyor aynı işlemi pano girişindende yapın kabloyuda denenmiş olursunuz belkide saglam dediğiniz cihaz bozuk olabilir çok başıma geldi 0 cihazların bozuk çıktığı :)
 
IMG_20160716_090913.jpg
 
şu an anlaşılan senin invertör parametrelerinle oynanmış gibi duruyor okudugun ma değeri ile şebekedeki basınç oransal gibi duruyor bence isterseniz onları bir kontrol edin derim kolay gelsin...
 
Herkese selamun aleyküm.

Değerli ustalarım konuya maydanoz olmak gibi olmasın lakin halil kardeşim ile aynı ortamda aynı sorun ile boğuştuğumuzdan dolayı konuyu ve sürücüyü bol miktarda benim de parmaklama şansım oldu ;)

Bu sürücüde benim dikkatimi çeken bir durum oldu bu durumu sizlere biraz daha açık şekilde anlatmak istedim.

Konuda adı geçen transmitter iki kablolu bir transmitter ve bu transmitterin sürücüye bağlantısında bir alakasızlık var gibime geldi Şimdi diyeceksiniz ki neden olayı resimler ile biraz da ben açıklamaya çalışayım en azından kafamdaki soru işaretleri gitmiş olur...

PMZ3QN.jpg


Resimdeki durumu incelediğimiz zaman sürücünün 20-21-22 numaralı klamens uçları transistör çıkışlı bir hata olduğu zaman tetiklenebilir çıkış gibi duruyor. Yani pnp transistör çeşidi ile Dijital frekans çıkışı olduğunu belirtmiş katalog. Lakin bu bizim sözü geçen transmitterin bir ucu bu klamens gurubundaki 20 numaralı klamense bağlanmış diğer ucu ise yanlış hatırlamıyor isem AI2 girişine bağlıydı.

Şimdi benim kafamı karıştıran olay Transmitterin ister 4-20 mA ister 0-20 mA olsun besleme ucu bu kontak üzerinden alınabilir mi Bu durum normal midir ?
Bu transmittere bir besleme gerilim/akımı verileceği kesindir lakin bu uç bu transmittere bağlı olduğu zaman doğru bir bağlantı ve sağlıklı bir ölçüm yapılabilir mi ?


Transmitter 4-20 mA aralığında bir çıkış verecek lakin birinci olarak bağlantısı doğru ise Bu transmitterin okunup hiç basınç okumadığında 0 bar ve max basınç okuduğunda 4 bar yada 6 bar her ne ise göstereceğini belirten bir değerin sürücüye bildirilmesi gerekir mi ?

Yani AI2 min değeri ve AI2 max değeri gibi

Burada dikkatimi çeken şu an parametreleri unuttum ama AI2 max değeri 16 bar olarak ayarlanmış bir şekilde idi.

Ama bu değeri biz istediğimiz max bar değerine ayarladıktan sonra kontrol etmemiz gerekmiyor mu ?

Yada farklı bir parametre ile mi uğraşmaya yoğunlaşmamız gerekiyor ?
 
Transmiterin cikisi 4-20 ma

Olcu aleti bagli iken olculen akim 9 ma civarinda bu anda teansmiter tesisata baglimi? Eger degil ise transmiterden 9 ma gecmemesi lazim 4 ma gecmesi lazim. 0 bar icin.

Eger 9 ma olculdugunde transmiter tesisata bagli ise su basinci okuyor ise basinc ma karsilastirmasi yapilmali.

Eger transmiter bosta bagli degilse bu noktada transmiter yanlis ma gonderiyor gibi gorunuyor. Birde inverterin parametrelerinde 4-20 ma mi 0-20 ma mi ne secili olduguna bakilmasinda fayda var. Teansmiter 4-20 olup inverterde 0-10 volt yada farkli kademe secili ise sacmalayabilir.

Not bu inverteri daha once kullanmadim. Parametrelerini nerede ne var bilmiyorum. Dokumana bakmak lazim
 
Herkese selamun aleyküm.

Değerli ustalarım konuya maydanoz olmak gibi olmasın lakin halil kardeşim ile aynı ortamda aynı sorun ile boğuştuğumuzdan dolayı konuyu ve sürücüyü bol miktarda benim de parmaklama şansım oldu ;)

Bu sürücüde benim dikkatimi çeken bir durum oldu bu durumu sizlere biraz daha açık şekilde anlatmak istedim.

Konuda adı geçen transmitter iki kablolu bir transmitter ve bu transmitterin sürücüye bağlantısında bir alakasızlık var gibime geldi Şimdi diyeceksiniz ki neden olayı resimler ile biraz da ben açıklamaya çalışayım en azından kafamdaki soru işaretleri gitmiş olur...

PMZ3QN.jpg


Resimdeki durumu incelediğimiz zaman sürücünün 20-21-22 numaralı klamens uçları transistör çıkışlı bir hata olduğu zaman tetiklenebilir çıkış gibi duruyor. Yani pnp transistör çeşidi ile Dijital frekans çıkışı olduğunu belirtmiş katalog. Lakin bu bizim sözü geçen transmitterin bir ucu bu klamens gurubundaki 20 numaralı klamense bağlanmış diğer ucu ise yanlış hatırlamıyor isem AI2 girişine bağlıydı.

Şimdi benim kafamı karıştıran olay Transmitterin ister 4-20 mA ister 0-20 mA olsun besleme ucu bu kontak üzerinden alınabilir mi Bu durum normal midir ?
Bu transmittere bir besleme gerilim/akımı verileceği kesindir lakin bu uç bu transmittere bağlı olduğu zaman doğru bir bağlantı ve sağlıklı bir ölçüm yapılabilir mi ?


Transmitter 4-20 mA aralığında bir çıkış verecek lakin birinci olarak bağlantısı doğru ise Bu transmitterin okunup hiç basınç okumadığında 0 bar ve max basınç okuduğunda 4 bar yada 6 bar her ne ise göstereceğini belirten bir değerin sürücüye bildirilmesi gerekir mi ?

Yani AI2 min değeri ve AI2 max değeri gibi

Burada dikkatimi çeken şu an parametreleri unuttum ama AI2 max değeri 16 bar olarak ayarlanmış bir şekilde idi.

Ama bu değeri biz istediğimiz max bar değerine ayarladıktan sonra kontrol etmemiz gerekmiyor mu ?

Yada farklı bir parametre ile mi uğraşmaya yoğunlaşmamız gerekiyor ?

Dostum pc de degilim kisaca deginecegim. Eger bagladigin sensor analog ise ilgili klemenslere digital ise yine ilgili klemenslere girilmeli. 20 nolu klemens ile 4.20 ma bır transmiterin alakasi yok. AI1 yada AI2 klemensleri belirtilmistir. Her klemensin gnd ucu vardir. Bunlardan sabit voltaj gonderilir ve devreden gecen akim takip edilir. Voltaj sabit oldugu icin karsi direnc degistiginde akim degisir. Bununla kac bar yada degisken be ise olcumlenmis olur. Yani teansmiterin ucu 20 nolu klemense gidiyorsa bence hatali bir baglanti vardir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,864
Mesajlar
930,851
Kullanıcılar
452,726
Son üye
ugur Göktürk

Yeni konular

Geri
Üst