ABB ACS-501 DRİVER

cengo59

Üye
Katılım
11 Eki 2010
Mesajlar
20
Puanları
1
Yaş
54
selam arkadaşlar.acs-501-016-3 serisi.başlangıçta enerjiyi verdiğimde herşey normal.hiçbir arıza mesajı yok.motor bağlı değilkende deniyorum sonuç aynı. start yaptıgımda over current 3R3 mesajı veriyor. bu durum sürekli de değil.bazen yapıyor bazen yapmıyor.yapmadıgında motor gayet düzgün çalışıyor.çıkış final pwm darbelerine bakıyorum gayet düzgün.
ne gibi bir sorun olabilir.tecrübesi olan arkadaşlardan lütfen yardım..
 
Sürücünün "acceleration time" ve "deceleration time" yani hızlanma ve yavaşlama zamanlarını biraz arttırmalısın.Motorun akımını ve gücünü sürücüye ilgili parametrede girmelisin.Ayrıca maksimum akımı sürücüye tanımlamalısın.Motorun güç faktörünü (Torque) biraz düşürmelisin.Benim aklıma gelenler şimdilik bunlar.
 
değerli arkadaşım ''ufo pilotu'' öncelikle yazdıkların için teşekkür ederim.belirttiğin parametreler olması gereken gibi ayarlı.işin tuhaf tarafı motor bağlı değilkende aynı hatayı yapıyor.ayrıca kararsız bir arıza durumu var.bazen yapıyor bazen yapmıyor.üzerindeki tüm hızlı kapasitörleri yeniledim..hatta ıgbt final transistörlerinin sinyal uçlarını boşa alıyorum.startta yine aynı over current hatası..final hibritlerini süren ABB DRİVER ÇİPİ VAR. ondan şühheleniyorum bakalım uğraşmaya devam...
 
kolay gelsin.IGBT final transistörü nedemek.Final pwm darbeleri nedemek.Bilgi verirseniz sevinirim.cengo59.
Ayrıca osiloskop ile pwm nasıl ölçüyoruz.Probun bir ucu - diğer ucu ıgbt tetikleme ucundamı oluyor.
Bir ara ölçmek istediğimde ıgbt patladı osiloskop ile ölçüm nasıl yaparıa ıgbt patlatmadan
 
cafer poyraz arkadaşıma :pwm darbe genlik modülasyonlu sinyal demektir.transistörler bu sinyal formunda sürüldüğünde çıkışta istenen genlik inverter blok.jpglte ve frekansta sinüsoidal voltaj alınır.nette bolca açıklama bulabilirsiniz. ıgbt ölçmek biraz risklidir.kolayı var.öncelikle osilaskopunuzun besleme voltajını şebekeden izole etmeniz gerek.bunun için 1/1 izolasyon trafosu yeterli..sonra skobun' ' gnd '' ucunu ölçmek istediğiniz herbir (toplam 6 adettir.)transistörün emiterine tutarak beyz ucunu görmeniz gerek.
 
arkadaşlar biraz geç yazdım kusura bakmayın yogunlugumdan dolayı ..problemin kaynagını buldum.final hibritlerinden birtanesi aradabir kararsız bir şekilde çalışıyormuş.değiştirdim.sorun kalmadı..
 

Forum istatistikleri

Konular
129,724
Mesajlar
929,293
Kullanıcılar
452,442
Son üye
nimander

Yeni konular

Geri
Üst