Bu konu,benim sorunumdu.Forum ortamında sorduğumda,karizmamın dahada çizileceği konusunda korkumdan
Sn.zeybek'ten sordum.Kendileride,forum ortamına taşırsak,böyle sorunla karşılaşmış olan ar-
kadaşlarımızın yardımı ile daha kısa sürede sonuca gidilebileceği,soruyu kendileri sorabileceğini belirterek konuyu buraya açtılar.Kendilerine teşekkür ediyorum.
Konumuz,
ABB ACS 310 hız kontrol cihazı ile tahrik edilen 7 adet 7,5 kw motora ( ek 08 ) ABB B tip kaçak
akım ( ek 03 ) montajı tavsiye ettim.B tip seçimini ABB dokümanları ( ek 01 ) yönlendirmesi ile yapmıştım.Montajlar yapıldığında,kaçak akımların sürekli açtığı ve devreye alınamadığı konusunda bilgi geldi.Tabi çok canım sıkıldı. İş sahiplerine,ABB nin müşteri hizmetleri numarasını ve mail adreslerini göndererek konu hakkındaki görüşlerinin alınmasını tavsiye ettim.Telefon görüşmesinde,hız kontrol cihazı ( ek 02 ) üzerindeki EMC filtresi üzerindetopraklama vidasının çıkarılması gerektiği konusunda bir tavsiye geldi.Tabi onada çok canım sıkıldı.Bu ifadenin,yazılı ortamda da yapılması konusundaki uyarım üzerine bu istekdede bulunuldu.Aradan 1 haftaya yakın zaman geçmesine rağmen,halen cevap bekliyorum.
Kaçak akım merakı ! nedeniyle,bu konudaki bilgileri tararken Esis Mühendislik web sitesinde daha önce
gözüme çarpan K tipi ( ek 04 ) kaçak akımlar konusunda verilen bilgileri,birazda abartılı ! gibi gördüğüm
için okuyup geçmiştim.
Forumumuz duayenlerinden Etem abi,benim 25 yıllık dostumdur.Sağlık sorunları nedeniyle,muhabbetle-
rimize katılamasada,forumu zaman zaman takip etmektedir.Konuyu görünce ( kendileri Antalya'da ika-
met ediyorlar ) beni arayıp,bir tanıdığının,bu konuda Iskra K tip kaçak akım kullanımında çok iddialı olan
bir arkadaşının,bu şalterle konunun çözülebileceğini ve istemem halinde,denenmek üzere bedelsiz olarak
gönderebilceğini söyledi.Bedavaya kim atlamaz
,hemen göndermesini rica ettim.Şalter,geçen hafta
Ct. günü yerine ( ek 06 ) bağlandı ve bugüne kadar sorunsuz çalışıyor.
Iskraya ait genel tanıtım dokümanı ( ek 05 ) ve K tip ( ek 07 )bilgi için ektedir.
Şimdi konu şu : Hangi ÇÜK ( yanlış anlaşılmasın.Çok Ünlü Kurumların kısaltılmışıdır
) dokümanını aç-
sanız ,tavsiye B tip.E muhterem,kendi ürünlerin bile aralarında eş çalışmıyor.Ondan sonra,bana kalkıp,
falanca vidayı,filanca köprüyü sök diye akıl veriyorsun ? Esisci,tenkitlerinde haksızmı ? Al benim 20000 tl
mi ondan sonra zennube !
60 yıllık çalışma hayatım boyunca,günlük / geçici / uyduruk çözümlere ve tariflere hiçbir zaman yönel-
medim ve tavsiye etmedim.Bu derstende ! yararlanarak,bu tip konularda,kesin inançlıymış gibi davranıp
tavsiyelerde bulunmamaya gayret edeceğim.
K tipine baktığımızda,10 sn gecikmeli ( G ) ve A tip olduğu anlaşılıyor.Fiyat olarak,ÇÜK lerin 1 / 4 - ! / 5 i
gibi görünüyor.Sn,kocamanustanın bahsettiği A-Si Schneiderinde buna benzer özellikte olabileceğini tahmin ediyorum.Benim görüşüm,birden fazla ihtiyaçlar için,1 adet alıp,kesin işe yaradığından emin ol-
duktan sonra sayının artırılmasıdır.Bazı tip hız kontrol cihazlarının,EMC filtrenin devredışı yapılması halin-
de,garanti kapsamdışı yaptıklarınıda unutmayalım.