Abb sürücü

Teşekkürler çok güzel bir yazıymış @kocamanusta
Yazıdan çıkardığım sonuç; zorunluluğun yoksa sürücü için kaçak akım rölesi falan kullanma, dertsiz başına dert alma. Hem ne güzelde yazmış, röle devreyi kesse neye yarar, sürücü içerisindeki kondansatörlerde adamı fena çarpar.
Bizim sistemleri kuranları bazen garipsiyordum meğer işinin ehli insanlarmış. Sürücülere röle falan koymamışlar. Koysalardı muhtemelen çok sorun yaşayacaklardı çünkü sürücüden kaynaklı problem olmasa bile sürücüler ile motorlar arasındaki uzak mesafeden dolayı kablo başlarına problem çıkaracaktı. Kompanzasyon panolarında her kondansatör grubu için filtre koymuşlar uzun yıllardır bir tane bile kondansatör arızalanmadı. Kademelerin hepsi yüksek kapasiteli ve aynı değerli kondansatörlerden oluşuyor ama buna rağmen hiç cezaya da girmedik.​
 
Son düzenleme:
- Ne kadar süredir çalışıyor ?
- % 5,67 - %7 ?
-Malzeme markaları ?
- Trafo gücü,max demand , kompan-
zasyon gücü ?
- Sürücüler tabiri neresi için ?
bilgilerini alabilirmiyiz ?
 
20 senedir çalışıyor.
ABB
Sistemde birden fazla trafo var.
Bir trafo için değerler;
1250 kVA
600 kVAR (6 adet 100 kVAR)
Filtreler %5,67
Tek bir trafoya ait demant değeri bilemiyorum.
Sürücüler havalandırma santralleri için. ACS serisi.
 
Trafo 2500 kva,kompanzasyon 1250
kvar,demand 500 kw,devreye giren
300 kvar,harmonik rezonans filtresi
5,67. Çoğunlukla,rezaletler böyle.O
nedenle,seçimler mübalağalı olunca
fazla sorun çıkmıyor.Sizde 6x 100
hariç ! ( daha uygun vites olabilirmiş ) ,değerler normal .Ancak,5,67 tehli-
keli ! rakamdır.
 

Ekli dosyalar

  • % 5,67 UYARI.jpg
    % 5,67 UYARI.jpg
    175.3 KB · Görüntüleme: 8
Bu kondansatör meselesi kafamı çok kurcalıyordu. Voltajlarıda yüksek seçmişler. ABB de bu işlerle uğraşayan bir arkadaşın videosuna denk gelmiştim. O da tasarım yaparken kademeli değilde aynen bizde olduğu gibi tüm kademeleri aynı seçmiş ve sebebinide anlatmıştı ama ne demişti hatırlayamadım şimdi. Videoyu bulabilirsem paylaşırım.​
 
Ara kademe bulunamadığında,sis -
tem gir / çık salınıma girer ve şalt
sayısı artar.Şalt sayısının artması,
kontaktör ve kondansatör ömrünü
kısaltır.O nedenle, kademe sayısının
fazla olmasının tercih edilmesinde yarar vardır.Kondansatör voltajları-
nın yüksek seçilmesi avantajdır.Ge-
nelde,ben hep öyle yapmaya çalışı-
rım.
 
Son düzenleme:
Enteresan bir şekilde sürekli gir çık yapmıyor. Şansları yaver gitmiş :)
 

Forum istatistikleri

Konular
129,864
Mesajlar
930,851
Kullanıcılar
452,726
Son üye
ugur Göktürk

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst