AC 220 'yi DC a dönüştürmek

Gustova

Üye
Katılım
31 Ara 2017
Mesajlar
2
Puanları
1
Merhabalar bir dostumun motosiklet tamirci dükkanı var. Motorları çalıştırmak için sürekli bir sürü akü şarj ediyor. Onlara takviye yaparak çalıştırıyor. Aklımda olan birşey var akü ile uğraşmadan 220 ile direk takviye yapmak istiyorum akü falan olmayacak bir devre ve devre elemanları ile 220 fişe taktiği gibi motosikleti çalıştırıcak aküler 12 V 20 A , 6 amper 9 amper değişiyor. Sürekli 20 amper yeterli olabilir diye düşünüyorum tabikide 12 V 20 A. Yapılmışı haziri yapanı varmı ?
 
Merhaba. Böyle bir devrenin 220 volt ac deki fazdan tam izole edilmiş olması gerekir, çünkü takviye sırasında canlı faz ucu motorsikletin şarj sistemindeki akü şarj diyotlarını patlatabilir, şarj sistemine bir zarar verebilir. Yoksa bu şekildeki uygulamayla izolasyonu tam olsaydı eğer, uygun uzunlukta rezistans teli araya seri diyotla bağlanıp bu akülere 12 volt 20 amper değerindeki akım yarım alternansla (tek diyot ve rezistanstan) geçirilip takviye olarak belki verilebilirdi, ancak önemli olanı bunu 220 volt şebeke elektriğinden tam olarak izole edebilmektir. Yoksa hem çarpılma hem de kendi şarj sistemine bir zararı bu noktada her zaman söz konusu olabilir.

Not: Şehir şebekesiyle direk çalışan tüm trafosuz güç kaynakları şebekeden izoleli değildir, yalnızca fazla amperli trafolu redresörlerle güvenli olarak bu akü kutuplarından takviye yapılabilir. Bence bu yolu seçin yine. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
trıstörler yarım dalga dogrultma yaparlar tetikleme açısını ayarlayarak çıkıştan istediğiniz gerilim alabilrsiniz watlı drençlerle akım sınırlaması yapılarak 12v ....amperler alınabllr diye düşünüyorum tabii tristörü iyi bir sogutucuya baglamak şartıyla kullandıgın tristör sana lazım akım degerinden büyük olacak
şekilde seçildiginde akım sınırlama devre ilavesi ile yapılabilr dye düşünüyoruz acizane saygılar
 
şimdi sen 12v 20a mi istiyorsun, 220v dc mi? 12v 20a istersen yardım kolay. bir adaptör gerek. 12v 20a led trafosu olarak geçer. yanında bir de 220v priz kablosu alırsın. L ve N girişlerine prizden aldığın 220 voltu girersin, çıkıştaki v+ ve v- leri kendi aralarında paralel yapıp çıkışı alırsın. aynı şekilde trafo ve köprü diyot ve 1-2 kondansatör ile sen de yapabilirsin.
 
Akülerin 9 amper olması ,9 amperlik akünün işinizi göreceği manasına gelmeyebilir.Ustalar daha iyi bilir mutlaka ama benim bildiğim marş motorları ilk anda çok daha yüksek amper çekerler.
 
Bence usta 40 amper 12 volt bir aküyü hep şarzda tutsun. Bu aküye bağlayacağı uzatma kabloları ile istediği aküyü çalıştırabilir.
Eğer trafo kullanarak yaparsa gücü minimum 1.5 kva olmalı voltajda 11 volt. 11 volt dc ye çevrilince 13.5 volt civarı yapar. köprü diyottan geçtikten sonra.
12 volt trafo köprüden geçtikten sonra 15 volt dc yapar ve motosikletin Elektrik aksamına zarar verebilir.
 
macera aramasın akü ile yapsın hesapta olmayan masraflar çıkartabilir motorlar da gittikçe daha fazla Elektronik oluyor...
 
@Ar-kur-Tek in dediği gibi size daha yüksek akım verebilen devre gerekir,
aküler kendi akım değerlerinin 10 katı kadar ani akımı rahatlıkla sağlayabiliyor.
Daha çabuk şarj olsun istiyorsa süperkapasitör kullanabilir,
buda pahalı ve gereksiz bir çözüm olur.
Ayrıca süperkapasitörü hızlı şarj etmek içinde yüksek akım verebilecek devre gerekir,
yani olmayan probleme gereksiz çözümler üretmek oluyor.
Tahtırevan ile helaya gitmeye benzer bu çözüm.

Ayrıca şebekeden izole olmayan çözümlere hiç yanaşmayın
faydadan çok zararı olur.

Yapılamaz mı yapılır,
yalnız benzetmek gerekirse kaynak makinası gibi bir şey lazım oluyor size.
 
Motoru akü hariç bir şey ile çalıştıramazsın. Motorlar ilk anda çok yüksek bir akım çekerler , bunu karşılayabilecek bir güç kaynağı bulamazsınız. Akü bunun için var.
 
Yardımlarınız için çok teşekkürler akü ile çalıştırmaya devam o zaman :)
 

Forum istatistikleri

Konular
129,840
Mesajlar
930,680
Kullanıcılar
452,679
Son üye
kenan7777

Yeni konular

Geri
Üst