ac motordan dc motora geçiş

lozden

Üye
Katılım
20 Nis 2009
Mesajlar
25
Puanları
1
Yaş
49
arkadaşlar 48,5 kw 1780 devir dc motorumusürücüyle kaldırıyordum. sürücü arıza yaptı söktüm yerine 55 kw 2800 devir ac motor bağladım.motor fanı kaldırıyor fakat motor kayışlı motorda yağlı kaplin bağlıdır.motor yıldız üçgen çalışmaktabunun için kalkışta 700 amper çekerek 40snde kalkıyor belli zaman sonra bobinler kavrularak motor yanıyor.bunu için burada kaç kw motor(2800) ve sürücü kullanmam gerekiyor?. teşekkürler.
 
Yüksek kalkınma momenti isteyen tesislerde,Y / Üçgen yolverme kullanılmaz.Direkt start-
lı yolverme veya sürücülü ( kalkınmanın 40 sn sürdüğünü söylediğinize göre,soft starter de
olmaz ) yolverme düşünmeniz gerekir.Sürücüyü de 55 kw seçmeniz ( 48,5 kw sürücü ol-
madığından ) gerekir.
 
48.5kw dc motordan ac motra geçerken en aşağı ac motor %60 büyük seçilmelidir diyor sürücü firmaları oyüzden motor ve sürücü kw konusunda tereddütteyim.teşekkürler
 
motorum (dc) den (ac) ye çevirdim ve motorumda yağlı kaplin var (yağlı kaplin ağır yükleri yavaş kaldırmak için kullanılır.yağın çırpılmasıyla fana hız verir.motor devri 2800 ü bulur ama üzerindeki kaplin yavaş yavaş hız alır ve bu sebeptenfan yavaş yavaş hızlanır.fan hızlandıkça motor miline yüklenir )dc motorum 48.5 kw 1780 devir . ac motorum kw ? devir 2800dir
 
Bu uygulamada muhtemelen ac motora geçince motorun devrini 2800 seçtiğinden ve belirli zaman sonra sargılar kavrularak yandığından dolayı motor zorlanarak çalışıyor ve bundan dolayıda kavrularak yanıyor.Eğer motorun akımını ölçersen muhtemelen anma akımından fazla akım çektiğini göreceksin(55kw 3000 d/dk motor yaklaşık 100A akım çekmesi gerekir). Eğer devir 2800 kalacak ise motorun gücünü büyültmelisin yada 1500 devirli motor kullanmalısın.
 
Hidrolik kaplininle motor devrinde uyumsuzluk olabilir. Ki yıldız kalkarken 700 A'lerden bahsediyorsun. Ne kadar süre bu akımı görüyorsun merak ediyorum. Sanırım motor yanasıya kadar görüyorsun. Hidrolik kaplinin yağ seviyesini kontrol et. Tamamen dolu olmamalı ve kanatlara çarptıracak kadar seviyede yağ olmalı. Bir de DC gücün AC güce çevriminde, % 60 daha fazla neden seçiliyor bir anlam veremedim. Zaten seçilen güçler motor çıkış gücü değil mi? Bu konuda aydınlatıcı bilgi veren arkadaşlara da şimdiden teşekkürler.
 
zeybek 26 arkadaşıma katılıyorum, hidrolik kaplin devri ile motor devri uyumsuz gibi görünüyor. dc motorun sürücü ile çalıştırıldığını söylemiş arkadaşımız, bildiğim kadarı ile hidrolik kaplin anma devrinin % 70'ine kadar motor torkunu ana mile tam olarak iletmez ancak motor tam olarak yol aldıktan sonra iletir. ac motor daha yüksek devirli olduğu için (2800 rpm) tam olarak yol alamadan hidrolik kaplin motor torkunu ana mile ilettiği için zorlanıyor diye düşünüyorum. ac motor ve ac sürücü ile aynı çalışma daha sağlıklı olabilir. yıldız üçgen kaldırmak sn fahri yetişin söylediği gibi bu uygulamada netice vermez.
 
arkadaşlar 48,5 kw 1780 devir dc motorumusürücüyle kaldırıyordum. sürücü arıza yaptı söktüm yerine 55 kw 2800 devir ac motor bağladım.motor fanı kaldırıyor fakat motor kayışlı motorda yağlı kaplin bağlıdır.motor yıldız üçgen çalışmaktabunun için kalkışta 700 amper çekerek 40snde kalkıyor belli zaman sonra bobinler kavrularak motor yanıyor.bunu için burada kaç kw motor(2800) ve sürücü kullanmam gerekiyor?. teşekkürler.

Sayın lozden dc motorunuzun torku 260NM kullandığınız ac motor torku 187NM dir.Motor devrini 1780 rpm den 2800 rpm çıkartmış olmanız torku düşürüyor.Ayrıca fan uygulamalarında devir arttıkça güç karesel büyür.75kw 1500 rpm motor ve 90kw sürücü kullanmanız gerekmektedir.sürücü frekansını 60 hz olarak ayarladığınızda 1780 devirle fanınız çalışacaktır.

Kolay gelsin.
 

Benzer Konular

Forum istatistikleri

Konular
130,069
Mesajlar
932,771
Kullanıcılar
453,065
Son üye
jros

Yeni konular

Geri
Üst