Acil Stop (Emergency) Hakkında

Valla kardeşim ne yapmak istediğini açıkcası anlamadım!!! inverter baglerken bu role yuzunden ne gibi sıkıntı çıkabilir ? acil stop rolesi üzerinden giriş çıkış bağlayacakmıyım diyorsun ama ne yapmak istediğini bir türlü anlatamadın baglasanda olur bağlamasanda olur :=) baglayacagın inverter acil stop rolesine dahil mi olsun yani her hangi bir durumda inverter de dursun mu yoksa baska bır amacmı var çözemedim al ben sana acil stop rolenin çalışma şemasını ekleyeyim umarım yardımcı olurum. kolay gelsin




üstad ben anlatamadım galiba

sizde sıkıntı yok bide şöyle açıklamaya çalışayım.

umarım anlaşırız.


otomasyon ile çalışan makinemiz var bu makinenin ana motorları inverter ile çalışyor. bunda sıkıntı yok makine üzerinde 2 ad farklı motor var bu motorlar soft starter ile çalışıyor elektrik gidip gelmesinde emniyet rölesi reset istiyor bu konuda da skıntı yok


bir kaç günden beri burda yazmaya çalıştığım şey şu

soft starter ile çalışan sisteme inverter takmak istiyorum. daha önce hiç inverter takmadım bilgim zayıf bu yüzden çıkabilecek olan sıkıntıları en aza indirmeye çalışıyorum.

inverteri makinanın yedek motoruna bağlayıp otomasyon sistemi üzerinde devirini ayarladım.

yaptığım işlemde inverter 3 faz verip çıkışından üç faz motora verdim star uçlarını bağladım. otomasyon sistemine bağlayıp motora yol verdim.

tabi bunları yaparken boşta yaptım.

şimdi sistemde soft starter ve emniyet rölesi var soft starter ile bir sıkıntım yok bu emniyet rölesinden de inverterle bir bağlantı kuracakmıyım benim sıkıntım burda

civarda bu tip çalışan bir fabrika yok ve bilgi konusunda sıkıntı çok bu yüzden yardım etmenizi rica ediyorum..
 
KNX Standardı, küçük bir rezidansın içerisindeki aydınlatma, perde panjur, klima kontrolünden, Dünya’nın en büyük havalimanlarındaki aydınlatma otomasyonu gibi çözümler için tercih edilen bir Dünya standardıdır.
Yazımızda endüstrinin can damarı sayılabilecek PLC’yi inceleyeceğiz.
üstad ben anlatamadım galiba

sizde sıkıntı yok bide şöyle açıklamaya çalışayım.

umarım anlaşırız.


otomasyon ile çalışan makinemiz var bu makinenin ana motorları inverter ile çalışyor. bunda sıkıntı yok makine üzerinde 2 ad farklı motor var bu motorlar soft starter ile çalışıyor elektrik gidip gelmesinde emniyet rölesi reset istiyor bu konuda da skıntı yok


bir kaç günden beri burda yazmaya çalıştığım şey şu

soft starter ile çalışan sisteme inverter takmak istiyorum. daha önce hiç inverter takmadım bilgim zayıf bu yüzden çıkabilecek olan sıkıntıları en aza indirmeye çalışıyorum.

inverteri makinanın yedek motoruna bağlayıp otomasyon sistemi üzerinde devirini ayarladım.

yaptığım işlemde inverter 3 faz verip çıkışından üç faz motora verdim star uçlarını bağladım. otomasyon sistemine bağlayıp motora yol verdim.

tabi bunları yaparken boşta yaptım.

şimdi sistemde soft starter ve emniyet rölesi var soft starter ile bir sıkıntım yok bu emniyet rölesinden de inverterle bir bağlantı kuracakmıyım benim sıkıntım burda

civarda bu tip çalışan bir fabrika yok ve bilgi konusunda sıkıntı çok bu yüzden yardım etmenizi rica ediyorum..
1. softstarleri cikarip yerine invertermi baglayacaksin?
2. yedek motorlar icin ekstradan invertermi ekleyeceksin

eger secenek 2. ise yeni takacagin inverterin herhangi bir acil durumda motorlari durdurmasi amaci ile evet acil stop rolesi ile invertere baglanti yapman gerekiyor


onuda takacagin inverterin calisma seceneklerinden harici start stop secip kablo ile acil stop rolesinin nc hattinin arasina sikistirmalisin ki acik bir durumda nc kontak acsin inverter start konumundan ciksin
 
eğer soft starter olan bi sisteme inverter koyacaksan , hem soft starter hem de inverter olmasının hiç bir anlamı ve ya faydası yok.hatta zararı var.soft starter ı çıkarıp inverter koyacaksan ve emniyet rölesini inverter a bağlamak istiyorsan ;

inverter in manual ini aç elektrik bağlantılarının olduğu yerde tüm klemenslerin ne amaçlı olduğu yazar.orada "enable" ya da "ready" ya da "start" gibi klemens ismi olur ( bu isim sürücüden sürücüye değişri ).emniyet rölesinin normalde açık kontağını oraya girersin.röleyi kurduğunda kontak çeker inverter devreye girer,röle devre dışı kaldığında ise kontak açık konuma geçer ve inverteri yani motoru durdurur.

kullandığın inverterin marka ve modelini de yazarsan daha detaylı yardımcı oluruz...
 
eğer soft starter olan bi sisteme inverter koyacaksan , hem soft starter hem de inverter olmasının hiç bir anlamı ve ya faydası yok.hatta zararı var.soft starter ı çıkarıp inverter koyacaksan ve emniyet rölesini inverter a bağlamak istiyorsan ;

inverter in manual ini aç elektrik bağlantılarının olduğu yerde tüm klemenslerin ne amaçlı olduğu yazar.orada "enable" ya da "ready" ya da "start" gibi klemens ismi olur ( bu isim sürücüden sürücüye değişri ).emniyet rölesinin normalde açık kontağını oraya girersin.röleyi kurduğunda kontak çeker inverter devreye girer,röle devre dışı kaldığında ise kontak açık konuma geçer ve inverteri yani motoru durdurur.

kullandığın inverterin marka ve modelini de yazarsan daha detaylı yardımcı oluruz...


schneider altivar 71 kullanıcam

soft starterları iptal edip yerine inverter koyucam

sizin demenize göre start ucu L1 yada L2 uçlarının arasına bu emniyet rölesini bağlayıcam..


sizin bu işte biraz daha ilginiz var size bir sorum daha olucak

bu sistem içerisinde trasnducerlar var bunların bağlantıları nasıl olucak


birde inverterin arıza uçlarını nasıl yapıcam ?
 
Bu inverterin bağlantıları biraz değişik.L1L2 ile işiniz yok ,oradan normal besleme girişi yapacaksınız.
Manualinde sayfa 10 u açın.orarada R1C ve R1A yı kullanacaksınız diyor ama ,o kontağın çıkışından kontaktörün açık kontağına girin diyor.buna göre siz emniyet rölesinin açık kontağından R1C ye gireceksiniz.

Harici kontaktör kullanmayacaksanız nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini schneider e sorarsanız daha faydalı olur.ben de ilk defa görüyorum bu sürücüyü.


hangi transducer i ne amaçlı kullanacaksınız onu da belirtirseniz belki bi yardımım dokunur.
 
Arkadaşlar Atv71 sürücüde uzman sayılırım ne öğrenmek istiyorsunuz detaylı sorarmısınız.
 
Eray hocam ,

Genelde sürücülerde enable klemensi olur bilirsiniz ve ya start klemensi.emniyet rölelerinin normalde açık kontağı bu girişe bağlanır.böylece röle aktifken sürücü ready ya da run konumunda olur.röle pasifken direk sürücüyü ve bağlı olan motoru durdurur.atv71 de bu klemens hangisi ve bağlantısı nasıl ?
 
Atv 71 de enable klemensi +24 ve pwr arasına atılan klemenstir.
 
Teşekkürler hocam , ben de nihayet buldum bağlantı şemasını, pwr klemensine giriliyormuş
 

Ekli dosyalar

  • G-SE-0009799.1.1.gif
    G-SE-0009799.1.1.gif
    18.6 KB · Görüntüleme: 26

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,156
Mesajlar
923,790
Kullanıcılar
451,498
Son üye
Mallame35

Yeni konular

Geri
Üst