Biz amatörler, sizlerin bilgilerinden faydalanıyoruz.
Teşekkür ederim, sağolun.
Benim elimde güçlü bir sarj cihazı var. Devreye seri olarak 55x2 w far ampulü ve üç konumlu anahtar taktım. Akım ayarını bunun ile yapıyorum. Direk verdiğimde 10A'i bulduğu için 70ah civarında aküler de tek flaman ile 5-6a civarında, daha düşük kapasiteli aküler de çift flaman ile 2-3a ile şarj edilebiyorum. Akü dolduğunda lambada sönmüş oluyor.
Merhaba. Kurşunlu akülerin şarj otomasyonunda; a- Gerilim kontrolüyle, komparatör entegresi, röle, kontaktörle veya tristörlerle (14.50-14.90 voltta) b- Tampon şarjla yani sabit volt/sabit gerilimli şarj akımlarıyla (13.60-13.80 voltta) sürekli prizde bırakarak, c- En ideal ancak pahalı 3 kademeli (Lityum-iyon pil şarjı gibi) şarjı MCU'larla yapan daha akıllı şarj cihazlarıyla d- Amper-saat hesabıyla, akünün amper-saat kapasitesi bilenen ve geçen amper değeri net bilinerek en az 10 saat (akü amper-saat kapasitesinin 1/10’u amper değeri olarak manuel uygulanarak yapılan kontrollerdir.
Gerilim kontrollü olan bir otomasyonda, çok uzaktan bahçe sulaması otomasyonu yapan çok sevdiğimiz, emektar elektronikçi bir üyemizin (Tekin Bey) uygulayabildiği gibi bleed röle ile, akü şarj sonunda akünün kutup voltajı yükselip daha önce çekilmeyen bleed röle kontaklarının bu şartta çekilip açılmasıyla veya benim geçmişte uyguladığım oto konjenktörü tadilatıyla (
https://www.kontrolkalemi.com/forum/konu/otomobil-konjenktörünün-elektro-mekanik-tip-tadilatıyla-evde-otomatik-akü-şarjı.57171/) bu otomasyonlar çok ince ayarlar verilip yine yapılabilir.
15-16 volt DC’lik (12 voltta 12-12=0 volt geçtiği için akü şarjı olayı gerçekleşemez, çünkü) güç kaynağınızın, örneğin amper çıkışı akü şarj akımı için çok fazla yüksek olduğunda, bunu azaltabilmek için, pensampermetreniz veya geçen akımı ölçen skalada ampermetreniz elinizde varsa, ince kesitli, uzun boyda kabloyu seri olarak (3-5 metre gibi) aküden önce araya deneme-yanılma yoluyla devreye alıp ve pensampermetreyle de bu amperi an be an ölçerek, bu aküden geçen amperin şarj başında 10 yerine 7 A olmasını yine sağlarsınız,
Akü şarj olurken araç far ampulleri araya seri olarak bağlanarak, bu seri kablo yönteminden daha fazla gücü çekip harcamış olurlar, ampulün parlaklığı sönse bile şarj akımı geçişi yine olur, yani akü şarj otomasyonu bu yolla etkin olarak sağlanamaz. Kolay gelsin.