İyi akşamlar. Akü şarj cihazı ile araç park halinde ve çalışmaz konumda iken aküyü sökmeden şarja bağlamak istiyorum. Her hangi bir problem olur mu. Aküyü söktüğümde merkezi kilit resetliyor, gaz beyninde bazı problemler oluyor ve tekrar ayar yaptırtmak gerekiyor. Bu yüzden aküyü sökmeden şarj etmek istiyorum. Problem yaşayıp yaşamayacağım konusunda görüşlerinize ihtiyacım var.
İyi akşamlar. Akü şarj cihazı ile araç park halinde ve çalışmaz konumda iken aküyü sökmeden şarja bağlamak istiyorum. Her hangi bir problem olur mu. Aküyü söktüğümde merkezi kilit resetliyor, gaz beyninde bazı problemler oluyor ve tekrar ayar yaptırtmak gerekiyor. Bu yüzden aküyü sökmeden şarj etmek istiyorum. Problem yaşayıp yaşamayacağım konusunda görüşlerinize ihtiyacım var.
Yani aslında bi sorun olmaması lazım. Sonuçta Aküde güç kaynağı ve sisteme süreli enerji vermekte kontak kapalı dahi olsa. Bu güç kaynağına paralel bir güç kaynağı daha bağlamış gibi olacağım kanaatindeyim. Fakat tecrübeli arkadaşlar belki bu konuda karşılaştığı bir sorun varsa onu belirtirler düşüncesindeyim. Birde şuan -2 derece hava var, akü zaten sorunlu bazı kaynaklarda şarj %100 değilse ve elektrolit yoğunluğu değişmiş ise donma ihtimali var diyor. o yüzden sökmeyi düşünüyorum.
Şarj cihazını kendim yaptım. 9-17 volt ayarlı ve 4 Amper maximum çıkış vermekte. Şarj dinamosu çalışır durumda aküye 14,4 volt gönderdiğini ölçtüm. Dediğiniz gibi 13,5 değerinde ayarlarım.