rsimsek
Profesyonel Üye
Dikkat edilirse pensampermetrelerin sadece AC olanları yanında, her iki tür akımı AC ve DC ölçenleri de var. Ayrıca bu tür bir sarfiyati ölçecek hassasiyette olmasına dikkat edilmeli. Yani cihaz en az 10mA duyarlılığında olmalıdır.yani kabloyu kesip seri olarak araya baglamadan,sadece kabloyu pens ampermetrenin ortasından gecirerek ölçülebiliyormu?.
valla bana cok ilginç geldi,ölçebiliyorsa çalışma mantıgı nasıl.Hadi ac akımda endükleme yapıp trafo misali microvoltlar üretip bunu deger olarak gösterebiliniyorda dc akımda endüklenme nasıl saglanıyor.
Bana da bir akücü oem teypler çok akım çekiyor, aküyü çabuk bitirirler demişti. Benim araba en tasarruflusundan, ne yağmurdan ne güneşten etkilenmez, genelde garajda yatar. O sebeple haftada ya da 10 günde bir şarj cihazıyla arabanın üzerinde şarj ederim. Bazen kutup başını sökerek bazen olduğu yerde şarj ediyorum. Neticede ben de teypten şüphelendim ve arabayı kilitleyip bekleme moduna geçmesini bekledikten sonra kaput altındaki Sigorta kutusundaki radyo/teyp sigortasını bulup bir tarafını çıkartarak araya ampermetreyi bağladım ve 4-5mA bir akım okudum. Dolaysıyla teypte herhangi bir sorun yoktu. Sorun arabanın yatmasındaymış. Sizde de belki ek bir donanım vardır. Ya da herhangi bir donanımda kaçak olabilir. Aküdeki sızıntı tespitinden sonra bahsettiğim yöntemle hangi donanımda olduğu sigortalar ayrı ayrı ölçülerek daha net bir veriye ulaşabilirsiniz.
Son düzenleme: