Akü Şarjı Hakkında

anfield

Üye
Katılım
26 Nis 2009
Mesajlar
110
Puanları
1
Yaş
41
İyi akşamlar. Akü şarj cihazı ile araç park halinde ve çalışmaz konumda iken aküyü sökmeden şarja bağlamak istiyorum. Her hangi bir problem olur mu. Aküyü söktüğümde merkezi kilit resetliyor, gaz beyninde bazı problemler oluyor ve tekrar ayar yaptırtmak gerekiyor. Bu yüzden aküyü sökmeden şarj etmek istiyorum. Problem yaşayıp yaşamayacağım konusunda görüşlerinize ihtiyacım var.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
İyi akşamlar. Akü şarj cihazı ile araç park halinde ve çalışmaz konumda iken aküyü sökmeden şarja bağlamak istiyorum. Her hangi bir problem olur mu. Aküyü söktüğümde merkezi kilit resetliyor, gaz beyninde bazı problemler oluyor ve tekrar ayar yaptırtmak gerekiyor. Bu yüzden aküyü sökmeden şarj etmek istiyorum. Problem yaşayıp yaşamayacağım konusunda görüşlerinize ihtiyacım var.
İyi akşamlar.
Aracınız kaç model ne marka bilmiyorum ama arabanın elektronik aksamında bir sorun yaratabilir.
 
Bence hiç bir sorun olmaz
Yani aslında bi sorun olmaması lazım. Sonuçta Aküde güç kaynağı ve sisteme süreli enerji vermekte kontak kapalı dahi olsa. Bu güç kaynağına paralel bir güç kaynağı daha bağlamış gibi olacağım kanaatindeyim. Fakat tecrübeli arkadaşlar belki bu konuda karşılaştığı bir sorun varsa onu belirtirler düşüncesindeyim. Birde şuan -2 derece hava var, akü zaten sorunlu bazı kaynaklarda şarj %100 değilse ve elektrolit yoğunluğu değişmiş ise donma ihtimali var diyor. o yüzden sökmeyi düşünüyorum.
 
Sorun olmaz bağlayabilirsiniz. Kendim de direk kutup başlarına bağlayarak takviye ediyorum.
 
Şarz cihazınız nedir. Otomatik değilse takılı kalacak ise gerilimi 13.5 volt olsun akünüz zarar görmesin.
 
Şarj cihazını kendim yaptım. 9-17 volt ayarlı ve 4 Amper maximum çıkış vermekte. Şarj dinamosu çalışır durumda aküye 14,4 volt gönderdiğini ölçtüm. Dediğiniz gibi 13,5 değerinde ayarlarım.
 
Gözlem altında olacak ise 14.4 volt olduğunda ayırabilecekseniz 14.4 volt olsun ama bırakıp kalacak ise 13.5 volt olsun.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,818
Mesajlar
920,750
Kullanıcılar
450,908
Son üye
mert095

Yeni konular

Geri
Üst