Akü şarj ve araçtaki küçük kaçak

Alifatörün fiyatını bilmiyorum.Ben kendim yaptım.Çok faydasını gördüm.
1 seneden fazla oldu kullanıyorum.Tam otomatik şarj cihazıda vardı ondan önce ama
bundan daha fayda gördüm.Yetmedi konu komşunun aküsünüde şarj ettim.
Öneririm.Tek dezavantajı var takip edeceksin.
Alifatörü Ali ustanın videoya göre mi yaptınız. Yani sadece trafo kapasitör ve diyotlamı yaptınız. Ali ustanın videoda dediğine göre Alifatör içeriği daha farklıymış. İlk videosundaki basit alifatör yorumlarında çoğu kişi aküleri bozmuş:) Büyük ihtimalle kontrol etmeden yaptılar yada gözlerde kopukluk olan akülere denediler. Sizinki farklıysa şemasını atabilirmisiniz.
 
Burada benzerini yapıyor.
Videoda 4:04 te şema var.
Burada önemli nokta kapasitör değeri.
Ben 6mf ile 20 mf kondansatörü paralel yapıp 26mf ile şarj yapıyorum.
Böylece aküyü fazla takip etmem gerekmiyor.Sadece voltajı ölçüp 15,7V oldu ise şarjı bitiriyorum.
Voltaj 15.70V civarlarında kalıyor.Akım 1,7 amper sabit oluyor.
Boş bir aküyü 6-8 saat arası dolduruyor. 8 saat sonra akünü al git.
Zaten 15.70 ideal voltaj daha fazlası aküyü bozuyor.
Diğer yapanlar 60 mf civarlarında kullandıkları için akım artıyor.Hem çabuk doluyor,
hem takip etmez isen akü 18-19 voltları bulabiliyor.Böylece akü çöp oluyor.
Benim kapasite 60 amper-saat araç aküsüne göredir.
Buna dikkat.Püf noktası bu.
 
Burada benzerini yapıyor.
Videoda 4:04 te şema var.
Burada önemli nokta kapasitör değeri.
Ben 6mf ile 20 mf kondansatörü paralel yapıp 26mf ile şarj yapıyorum.
Böylece aküyü fazla takip etmem gerekmiyor.Sadece voltajı ölçüp 15,7V oldu ise şarjı bitiriyorum.
Voltaj 15.70V civarlarında kalıyor.Akım 1,7 amper sabit oluyor.
Boş bir aküyü 6-8 saat arası dolduruyor. 8 saat sonra akünü al git.
Zaten 15.70 ideal voltaj daha fazlası aküyü bozuyor.
Diğer yapanlar 60 mf civarlarında kullandıkları için akım artıyor.Hem çabuk doluyor,
hem takip etmez isen akü 18-19 voltları bulabiliyor.Böylece akü çöp oluyor.
Benim kapasite 60 amper-saat araç aküsüne göredir.
Buna dikkat.Püf noktası bu.
Tamam seyrettim de burda da sadece köprü diyot ve kapasitör kullanmış arkadaş. Bu şekilde sağlıklı olmuyor. Alifator içinde dalgaboyunu frekansi ayarlayan bir kaç devre daha var. Onu bulmak lazım🙂. Ben aküyü araca takmadan test etmek için 0.6 amper yüke bağladım 12 saatte 10 civarına düştü voltaj. Aslında kapalı bakımsız akü mutlu marka bunun kapakları zarar vermeden sokebilsem belki suyu azalmıştır. Şimdi bunun sökmenin yolunu arıyorum.
 
Sanırım böyle birşey daha iyi olur. Yine de tamamen ölü ve hasarlı aküler için umutlanmamak gerekir. Sadece çok eski olmayan, uzun süreli şarjsız kalıp sülfatlaşmış akülere, sülfat kristalleri pwm (puls width modulation) sinyallerle parçalanarak çözüm olabilir.
 
Şu devreyi kullanabilirsiniz. Yakın zamanda bende bir tane yapmayı düşünüyorum. Diğer kondansatörle yapılan devre desülfatör devresi değil. Akım sınırlamalı şarj devresidir. Şahsen çok sağlıklı olduğunu düşünmüyorum.

Şu linkte açıklamalarıda mevcut sayın KORHAN bey yapmış faydasını görmüş.

http://www.catamaranvega.com/elektro/docs/desulf.html

https://www.instructables.com/Desulfator-for-12V-Car-Batteries-in-an-Altoids-Ti/

battery-desulfator-schematic-desulfator-devresi.gif
 
Bu şekilde sağlıklı olmuyor.

Devreyi yapıp denemeden bence fikir belirtmeyin.
1 seneden fazla oldu kullanıyorum.
Çok faydalı.

Ali ustanın eski brezilyadaki videoları (belki şimdi silmiştir) onlarda açıklıyordu.
Ben eskiden beri seyrediyorum.Kendisi bu işle geçiniyordu.
 
100-120Hz ile 1-2KHz epeyce farklı. İş profesyonelleştikçe gerçekleştirmek için de profesyonel yaklaşım gerekiyor. Yıllar önce Korhan beyin devresini görmüştüm. Sonuç olarak her üç tür de desülfatasyon yapabilir belki, yine de sülfat kristallerinin hangi gerilim ve hz darbesinde kırılıp çözündüğünün teorisini bilmek lazım. Aslında ölçümleri yaparken ve uygularken öncesinde plakaların durumunu görmek mümkün olsa, nekadar etkili olduğu görsel olarak da tespit edilmiş olurdu.
 
100-120Hz ile 1-2KHz epeyce farklı. İş profesyonelleştikçe gerçekleştirmek için de profesyonel yaklaşım gerekiyor. Yıllar önce Korhan beyin devresini görmüştüm. Sonuç olarak her üç tür de desülfatasyon yapabilir belki, yine de sülfat kristallerinin hangi gerilim ve hz darbesinde kırılıp çözündüğünün teorisini bilmek lazım. Aslında ölçümleri yaparken ve uygularken öncesinde plakaların durumunu görmek mümkün olsa, nekadar etkili olduğu görsel olarak da tespit edilmiş olurdu.

Bence bu is sadece frekans ve voltajla alakalı değil akünün durumuna da bagli.

Tam ölmüş akuye ne yapsakta sonuç olumlu olmaz. Belki sulfatlasmanin tam başlangıcında iken bu devre 10 numara çalışacak. Sulfatlaşma ilerledikçe çözmesi çok zaman alacak yada çözemeyecek.
 
@serkan_48 usta, tabi ki akünün durumuna bağlı. Yoksa akü üreticilerinin pek işine gelmez. Yine de teorik olarak işlem nasıl yürüyor merak etmiyor değilim.
 
Devreyi yapıp denemeden bence fikir belirtmeyin.
1 seneden fazla oldu kullanıyorum.
Çok faydalı.

Ali ustanın eski brezilyadaki videoları (belki şimdi silmiştir) onlarda açıklıyordu.
Ben eskiden beri seyrediyorum.Kendisi bu işle geçiniyordu.
Sağlıklı olmuyor derken devamlı voltajı kontrol etmek gerektiğinden ve bu devreyi yapıp kullanan arkadaşlar da belki şansına belki aküleri kurtarilmaz durumda olduğundan olumlu sonuç alamadık. Bu nedenle Ali ustanın son yaptığı cihazın içini merak ettim. Benim aküye gelirsek bu şekilde şarj oluyor ama şarjı sıfır akü gibi tutmuyor zayıflıyor. Araç eşimin aracı olduğundan o uğrasamayacagindan yeni akü aldım ama devamli ben kullansam en az 2 yıl bı sekilde kullanırdım. Kendi aracımın akuylebdegisirdim ama benim akü bu araca sığmıyordu. Neyse en azından fikir edinmek isteyenlere bir kaynak oluşturduk.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,109
Mesajlar
933,211
Kullanıcılar
453,165
Son üye
Mehmet cls

Yeni konular

Geri
Üst