Sa arkadaşlar bende 12v 24a akü var bu ölçümde 6 geliyor normalde 10_11 gelmesi gerekiyor aküde şişik felan yok bu aküye saf su doldurursak kendine gelir mi bilen biri varsa mesaj atarsa sevinirim
suyu eksik ise tamamlayıp bir süre bekleyin ve tekrar ölçün. Plakaları görebiliyorsanız sülfatlaşma var mı bakın (sülfatlaşma varsa plaka yüzeyi beyazlaşmış olur). 12 volt civarı ölçerseniz sülfat çözme işlemi yaptırın. Bende Noco Genious şarj aleti var, bu tür durumlar için repair fonksiyonu çalıştırılır. Sizde sülfat çözen cihaz yok ise oto elektrikçilerinde olabilir, onlara sorun.
Sa arkadaşlar bende 12v 24a akü var bu ölçümde 6 geliyor normalde 10_11 gelmesi gerekiyor aküde şişik felan yok bu aküye saf su doldurursak kendine gelir mi bilen biri varsa mesaj atarsa sevinirim
Aküye saf su ekleyin eğer az ise aküyü redresöre yani şarj cihazına bağlayın tam dolu konuma geldikten sonra (akım çekmeyecek duruma) akü testi için cihazlar var (direnç) bağlanarak yüke bindirilir eğer akü voltajınız 11ila 11.5 v altına yani 8v gibi değerlere kadar bayılıyorsa pek yapıcak birşey yok depo edemiyordur. Karbonat ile flan temizleme yöntemleride var youtubeden flan izliyebilirsin.
Aküye saf su ekleyin eğer az ise aküyü redresöre yani şarj cihazına bağlayın tam dolu konuma geldikten sonra (akım çekmeyecek duruma) akü testi için cihazlar var (direnç) bağlanarak yüke bindirilir eğer akü voltajınız 11ila 11.5 v altına yani 8v gibi değerlere kadar bayılıyorsa pek yapıcak birşey yok depo edemiyordur. Karbonat ile flan temizleme yöntemleride var youtubeden flan izliyebilirsin.
Ben ölmüş bir otomobil aküsünü 12volt 60 amper karbonat biraz çeşme suyu ve yeni asitli su ile canlandırıp kullanıyorum 2 yıldır önce akü içerisindeki suyu boşaltıyorsun çeşme suyu ile iyice yıkıyorsun içini çok tazikli olmasın ama daha sonra içerisine karbonat ve yine su koyup çalkalıyorsun 15 dk bekletip tekrar boşaltıp su ile tekrar duruluyorsun içini ve asitli suları koyuyorsun ardından şarja bağlıyorsun.