Akü sarj cihazı yardım

danny79

Üye
Katılım
2 Tem 2015
Mesajlar
99
Puanları
1
Yaş
44
Selamaleyküm arkadaşlar yeni aldığım 1 kez kullandığım akü şarj cihazı çıkış vermiyor .dün arabanın Aküsunu şarj edeyim dedim full gösterdi önce sonra power ışığı yandı. Ama şarj olmadı.
 
Yardımcı olalım.

Öncelikle cihazın bir iki resmini devresini sağdan soldan resimleyin buraya ekleyin bizde sizi şurayı burayı kontrol edin diye yönlendirelim.
 
Yardımcı olalım.

Öncelikle cihazın bir iki resmini devresini sağdan soldan resimleyin buraya ekleyin bizde sizi şurayı burayı kontrol edin diye yönlendirelim.

20171208_120849.jpg
 
12 volt 24 volt seçimi yapıldımı?
Akü bozuk olmasın ömrü bitmiş akü bir anda dolu gösterir fakat ölmüştür.
 
ATABA AT-7012 kodlu bu şarj cihazınızın yukarıdaki linkteki kullanım kılavuzunun 9. sayfasında belirtildiği gibi; 12 volt akülerde kutup başı voltajının 4.5 volttan daha düşük olması durumunda iç güvenlik devresi yüzünden şarj işlemine geçememesi gibi özel durumu vardır. Yani siz araçtan söküp bağladığınızda şarja başlayabilmesi için; 12 volt aküler için 4.5 voltun üzerinde akü kutup başları arasında voltaj farkının bulunması şartı gerekiyor.

Akü şarj dolum göstergesinde dolu (Full) dediğiniz akü bazı iç problemleri (Şarj veya diğer bazı iç kimyasal, dış sıcaklık etkenleri,vb.) yüzünden bir anda 4.5 voltun altına inmişse şarja bu nedenle hiç başlayamamıştır. Size tavsiyem daha basit bir şarj cihazıyla veya redresörle (Smps tipte olmayan ve trafo-köprü diyot-elektrolitik kondansatörlü tipteki elinizde olanıyla) akü voltajını 4.5 voltun üzerine çıkarıp bu cihaza daha sonra bağlayın. Cihaza bağlamadan önce de yukarıdaki kullanım kılavuzu pdf'sini çok iyi okuyun.

Cihaz içinde herhangi ciddi bir sıkıntı olmadığında bu kullanım kılavuzundaki prosedürleri tam olarak akü voltajına ve doğru şarj modu seçimine göre uyguladığınızda, bu cihaz otomatik şarja geçerek otomatik şarj evrelerini (aşamalarını) ledli göstergesinden görerek kolayca takip edebilmenize olanak sağlıyor. Kolay gelsin.
 

Ekli dosyalar

  • 1280923907_AT_7012_user_manual_TR.pdf
    367.4 KB · Görüntüleme: 23
Motor yeni stop edildiyse akünün kutup başı gerilimi yüksek, akü dolu olacaktır. Bu nedenle şarja başlamamıştır.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,836
Mesajlar
930,632
Kullanıcılar
452,666
Son üye
balkır1111

Yeni konular

Geri
Üst