ATABA AT-7012 kodlu bu şarj cihazınızın yukarıdaki linkteki kullanım kılavuzunun 9. sayfasında belirtildiği gibi; 12 volt akülerde kutup başı voltajının 4.5 volttan daha düşük olması durumunda iç güvenlik devresi yüzünden şarj işlemine geçememesi gibi özel durumu vardır. Yani siz araçtan söküp bağladığınızda şarja başlayabilmesi için; 12 volt aküler için 4.5 voltun üzerinde akü kutup başları arasında voltaj farkının bulunması şartı gerekiyor.
Akü şarj dolum göstergesinde dolu (Full) dediğiniz akü bazı iç problemleri (Şarj veya diğer bazı iç kimyasal, dış sıcaklık etkenleri,vb.) yüzünden bir anda 4.5 voltun altına inmişse şarja bu nedenle hiç başlayamamıştır. Size tavsiyem daha basit bir şarj cihazıyla veya redresörle (Smps tipte olmayan ve trafo-köprü diyot-elektrolitik kondansatörlü tipteki elinizde olanıyla) akü voltajını 4.5 voltun üzerine çıkarıp bu cihaza daha sonra bağlayın. Cihaza bağlamadan önce de yukarıdaki kullanım kılavuzu pdf'sini çok iyi okuyun.
Cihaz içinde herhangi ciddi bir sıkıntı olmadığında bu kullanım kılavuzundaki prosedürleri tam olarak akü voltajına ve doğru şarj modu seçimine göre uyguladığınızda, bu cihaz otomatik şarja geçerek otomatik şarj evrelerini (aşamalarını) ledli göstergesinden görerek kolayca takip edebilmenize olanak sağlıyor. Kolay gelsin.