Akülü çocuk arabası/Sorun nerde?

Katılım
7 May 2014
Mesajlar
1
Puanları
1
Merhaba arkadaşlar foruma yeni üye oldum şimdiden sağolun.

Yeğenime bi süre önce aldığım akülü arabada şarj işlemi gerçekleştiremiyoruz. 6V-12A'lik bi akü mevcut. Şarj ettiğimiz yer ise 16A'lik bir akıma sahip. Aküde şarj olurken hiç bir ısınma falan olmuyor vede nasıl şarj edilir onu bile tam olarak bilmiyoruz. Akülü araba ''ALİŞ'' marka. Yanlış terimler kullanmış olabilirim elektrikten tamirden anlamıyorum fazla. Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim, iyi günler
 
870x110px
Merhaba arkadaşlar foruma yeni üye oldum şimdiden sağolun.

Yeğenime bi süre önce aldığım akülü arabada şarj işlemi gerçekleştiremiyoruz. 6V-12A'lik bi akü mevcut. Şarj ettiğimiz yer ise 16A'lik bir akıma sahip. Aküde şarj olurken hiç bir ısınma falan olmuyor vede nasıl şarj edilir onu bile tam olarak bilmiyoruz. Akülü araba ''ALİŞ'' marka. Yanlış terimler kullanmış olabilirim elektrikten tamirden anlamıyorum fazla. Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim, iyi günler
Ya şarj üniteniz arızalıdır yada akü özelliğini yitirmiştir.İşten anlayan birinin ölçüm yapması lazım.Hatta belkide kablolarda sorun vardır.
 
Aynı sorun şuan benim arkadaşta da var. Bana danıştı, bende daha önce hiç görmediğim (sökmediğim :) ) için bir şey diyemedim kendisine. Yeni akü almış 6V 10A. ŞArj aletinin led i yanıyormuş. Bir gün kalmış şarjda.. Arabaya takıyor, zorlar gibi oluyormuş. Yani Akü boş gibi davranıyormuş. Ölçü aleti ile çıkışını ölçtürdüm. önce 5,6V ölçtü. boşta. Sonra şarj konumundayken yani akü şarjdayken 7,5V civarı ölçtü...

Elimde sadece bu bilgiler var. Birde şarj aletinin önceden şarj olunca ledin renginin değiştiğini hatırlıyor. ama renk değişmemiş sabit kalmış...

Teşekkürler...
 
6 voltluk akünün 5.6 volt göstermesi bittiği anlamına gelir degistirmek gerekli.
İlkercigdem34 3 ihtimal var en kuvvetli ihtimal şarj aleti arızalı (prize taktigin) arabanın içindeki şarj ünitesi veya akü arizali
 
6 voltluk akünün 5.6 volt göstermesi bittiği anlamına gelir degistirmek gerekli.
İlkercigdem34 3 ihtimal var en kuvvetli ihtimal şarj aleti arızalı (prize taktigin) arabanın içindeki şarj ünitesi veya akü arizali
5,6 şarj aletini gösterdiği değer... Ama şarj aletine aküyü takınca, voltmetreyi paralel girince 7,5V olt gözteriyor...
 
@elektrofizikci bakımsız akülerin 14-16 saat şarjda tutulmaları söylenir, araç aküleri gibi rafta beklediği süre üretim zamanı da önemli etkendir, yani bilindik çok müştersi olan yerlerden alınan aküler daha az rafta bekler, basit kapasite testi anlatayım; aküyü yeni şarjdan almış haliyle ölç değeri unutma veya kağıda yaz 6v 5-10w lamba bağla 20-30 sn. sonra tekrar ölç voltajda 0.20-.30 veya üzeri düşme yoksa akü sağlıklıdır 1 dk. sonra yine ... Çok düşmüşse aldığınız yere şikayetiniz dile getirip başka akü isteyin veya ücret iadesi. İlave olarak kablo ve soketleri de kontrol et, motor ve dişliler kapalı yerdedir ama yine de başka akü varsa büyük güçte adaptörle mekanik bir sorun var mı diye bak.

Şarj cihazının üzerindeki led şeffaf mı koyu kırmızı renk mi bu durumda renk değişmez, sütlü opak tip ise çiftli led yapısındadır renk değiştirir.
 
5,6 şarj aletini gösterdiği değer... Ama şarj aletine aküyü takınca, voltmetreyi paralel girince 7,5V olt gözteriyor...
Şarj aletini takınca voltajın yükselmesi normaldir

Önemli olan arkadaslarinda belirttiği gibi yüke verildiği zaman verdiği zaman çabuk bitip bitmedigidir.
Sulu akulerde asit evklendikten sonra ekonomik ömrü 2 senedir.
 
Bir de şu var ki,3 gözlü akünün bir gözünde eğer ki bir şarj problemi içten (Kimyasal olarak) varsa,bu akü şarjdan kesilip ne kadar da beklese, 6,00-6,30 volt dc bir voltmetreyle tam olarak okunmayabilir.Ancak desülfüzatör gibi sulfat giderici devrelerle biraz uğraşılarak bu voltaj biraz yükseltilebilir.

Rafta fazla beklemiş de olsa,sıfır olarak alınan yeni satın alınan bir aküde bu durumun sıradışı olarak görülmemesi gerekir.Ancak çok düzenli şarj edilmeyip aşırı deşarj olan ve şarjsız uzun süre bekletilen (Söz konusu aküler bu durumda da kalmış,mesajla da anlatıldığı kadarıyla) kuru veya sulu akülerde sonradan da bu özel durum kendi içinde oluşabilir.Kolay gelsin.
 
Aynı sorun şuan benim arkadaşta da var. Bana danıştı, bende daha önce hiç görmediğim (sökmediğim :) ) için bir şey diyemedim kendisine. Yeni akü almış 6V 10A. ŞArj aletinin led i yanıyormuş. Bir gün kalmış şarjda.. Arabaya takıyor, zorlar gibi oluyormuş. Yani Akü boş gibi davranıyormuş. Ölçü aleti ile çıkışını ölçtürdüm. önce 5,6V ölçtü. boşta. Sonra şarj konumundayken yani akü şarjdayken 7,5V civarı ölçtü...

Elimde sadece bu bilgiler var. Birde şarj aletinin önceden şarj olunca ledin renginin değiştiğini hatırlıyor. ama renk değişmemiş sabit kalmış...

Teşekkürler...
Şarj aletini takınca voltajın yükselmesi normaldir

Önemli olan arkadaslarinda belirttiği gibi yüke verildiği zaman verdiği zaman çabuk bitip bitmedigidir.
Sulu akulerde asit evklendikten sonra ekonomik ömrü 2 senedir.
Merhaba bendeki aracı aküye bağlayınca bu metal parçadan çıt çıt ses geliyor araba çalışmıyor bunun ne olduğu hakkında bilginiz varmı Tşk
20200516_155932.jpg
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Merhaba,
Yeğenimin Pilsan akülü arabası var uzaktan kumanda ile çalışıyor ama pedal ile ne ileriye nede geriye gidiyor yardımcı olur musunuz
 

Forum istatistikleri

Konular
129,709
Mesajlar
929,158
Kullanıcılar
452,414
Son üye
Cihangir54

Yeni konular

Geri
Üst