Akünün kapaklarını açıp,içine eğer akü, iyici kurumuşsa,bir pipet veya cif=cam suyu atomizörünün(Püskürteç) ince şeffaf hortumu yardımıyla, kapak seviyesini aşmayacak şekilde saf su veya ütü suyu(Tortusuz) koyun.Bunu yapmamızın sebebi de şudur aslında:Zamanla jel(Kuru) aküler; sıcaklık veya aşırı şarj durumlarına maruz kalıp, içlerinde jel olarak bulunması gereken iletken elektrolit seviyesinin iyice aşağısında bulunan bir seviyeye düşerek, elektrik şarj kapasitesini doğrudan etkileyecek ölçülerde şarj tutmayabilirler veya hemen boşalabilirler.
Bu yolla,ayni yöntemi kullanmak suretiyle; uzakdoğu kökenli, 4 voltluk 0,5-1 amperlik ve 3.8 volt ampül yakan el feneri akülerini, fazla sayılarda olmak üzere(Akülerine çeşme suyu koyarak,siz saf su koyun,nizamisi de budur) kurtarıp yeniden hayata(Eski şarj kapasiteli orijinal durumuna) döndürdüm.Sayıları 7-8 adettir ve enerji kesintisinde(Emergency) ups'nin mevcut olan kontrol paneline kolaylıkla ulaşabilmekte kullanıyorum.
Ancak akülerinizin saykıl çevrimi(Doldurma-boşaltma sayısı) çok fazla ise,yani aküleriniz çok eskiyse(6-7 yıllık) bu yöntemin şarj tutmada bir işe yaramadığını da bilmenizde ayrıca yarar var.Bu yöntemle,çok eski olmayan (3-4 yıllık olan) epeyce akümü kurtardım,ancak çok eski olanlarını kurtaramadım ne yazık ki.Çünkü ömürleri çoktan bitmişti.(Normal bir jel akü de,normal bir araba aküsü ömrüne ayni şekilde sahiptir.)Bu konuda da şansımı çok fazla zorladım herhalde, ısrarla şarj tutmamalarına rağmen.
Akünüz çok eski değilse, su ilave ederek şarj kapasitesini gerisin geriye, normal çalışan orijinal bir durumuna döndürmeniz de mümkündür.