Akünün doluluk oranı nasıl ölçülür?

Ölçtüm ama kısa devre gözükmüyor , daha da kullanmam bc337 demekten başka birşey kalmıyor:)
Yardımlarınız için tekrardan çok teşekkür ederim , artık sorunsuz bir şekilde çalışıyor .
 
en basiti akünün + ucuna 12 v tetikli bir röle koy(tetigini aküden alıp araya 20ohm direnç bağla)akü 10 volt seviyesine düşünce röleyi bıraksın motor dursun
 
en basiti akünün + ucuna 12 v tetikli bir röle koy(tetigini aküden alıp araya 20ohm direnç bağla)akü 10 volt seviyesine düşünce röleyi bıraksın motor dursun.daha ayrıntılı istersen en basit şekilde çizer yollarım
 
ben akümü ölçtüm 12.5v gösterdi sağlıklımı acaba
 
en basiti akünün + ucuna 12 v tetikli bir röle koy(tetigini aküden alıp araya 20ohm direnç bağla)akü 10 volt seviyesine düşünce röleyi bıraksın motor dursun.daha ayrıntılı istersen en basit şekilde çizer yollarım

röle bırakır motorlar dururda röle bobini hala akım çekmeye devam eder ve o küçücük rölenin bobini aküyü bitirir 1-2v a kadar.
 
90Ah ' lik bir akünün doluluk oranını nasıl anlayabilirim? Doluluk oranı - Voltaj grafiği gibi birşey varmıdır?
Aküyü sürekli olarak kontrol edip , akü tamamen bitmeden güvenli bir ordanda kapatmak istiyorum..[/QUOTE

Akünün doluluk oranı(Görev yapıp yapmayacağı) 3 yolla da ölçülebilir:

1.Direkt hücre geriliminin avometreyle ölçümü(12.6,13.2,13.8,14.4,15.0 volt gibi.) yapılır.
2.Boume Yoğunluk ölçeğiyle(Yoğunluk ölçerle) asitli su yoğunluğu(Asitin asitli sudaki derişimi=23-27 boume gibi)ölçülerek.
3.Şönt(Palalel) yüksek değerde direnç bağlanarak özel hazırlanmış bir ampermetre ile "Görev yapar-yapamaz" şeklinde şarj durumu ölçülür.

Ölçümde akü voltajı; hücre geriliminin katlarından farklı ise(12.5,12.8,13.4 volt gibi) bir veya daha fazla hücrede sorun var demektir.Ama bu akünün tamamen sağlıksız ve ölü olduğu anlamı demek değildir,sadece çok sağlıklı ve ideal olarak kullanılamayacağı ve güvenilemeyeceği(Hücrelerin ne kadarının etkilendiği ve sağırlaştığıyla,bozulduğuyla,şarj kapasitelerini ne kadar kaybettiğiyle de doğru orantılı olarak)anlamı çıkarılabilir.Bir gözdeki(Hücredeki) bir sorun seri bağlı olan akü batarya yapısının da olması gerekenden daha düşük bir voltajla ve beklenenden daha kısa sürede şarj-deşarj olan yapısıyla da,yüzde yüz güvenilir bir kaynak olmaktan uzak oarak yani çok fazla güvenilmeden kullanılmasına neden olabilecektir.Yoksa,yine marş motorunu rahatça defalarca çevirecek,ses sistemi ve farları uzun denebilecek bir zaman diliminde rahatça çalıştıracak,fakat ideal olarak olması gereken voltaj değerinden daha düşük bir değerde çalıştıracaktır.
 
aküyu ölçmek için bir komparator entegresıyle bu işi halledersın akü full dolduğunda 13.8 volt olur bu değere ulaştığında devreyı komparator aracılığıyla kapatabılırsın en sağlikli ölçmeyı 12 volt luk bır yuk bu reziztans olabılır manuelde olur otomatıkte boyle bir ölçum rezistansı devreye alip 13.8 volt gormen lazım aküde rezistans devredeyken voltaj duşuyorsa dolmamış demektır şarj a devam dolu aküde rezistans devredeyken kayda değer voltaj duşmesı olmaz


90Ah ' lik bir akünün doluluk oranını nasıl anlayabilirim? Doluluk oranı - Voltaj grafiği gibi birşey varmıdır?

Aküyü sürekli olarak kontrol edip , akü tamamen bitmeden güvenli bir ordanda kapatmak istiyorum..
 
Elektronik devre elemanlarıyla otomatik olarak şarjı kontrol edilebilen genel bir akü şarjörü devresi yapılıp kalibre edilmek istenirse;
https://www.kontrolkalemi.com/forum/elektronik-devre-semalari/4217-aku-sarj-devresi.html'den alıntı olarak,




Şarj devresi şöyle çalışmaktadır: Eğer akü şarja bağlandığında komple boş ise T1 transistörü kesimdedir, IC1 in çıkışı low dur T2 ve T3 üzerinden geçecek akımı P1 direncinin değeri belirler .Bu değer akünün toplam kapasitesinin 1/20 sinden daha büyük olmamalıdır. Akü voltajı 10- 14 V arasında iken D3 üzerinden T1 biaslanır ve iletime geçer.Bu sırada IC 1 in çıkışı hala low dur. Şarj akımını P1 ve P2 dirençlerinin değerleri beraberce belirler. P3 direncini voltajı (IC 1 in + girişinde) D1 zener diodunun 6.8 voltluk değerini aştığında IC1 in çıkış voltajı 1 M luk direnç üzerinden geri besleme alarak D1 in voltajına yakın bir voltajda salınma yapar. Bu sırada T1 tekrar kesime girer ve şarj akımını P1 in değeri belirler. Bu durum (A-B) fazının zıttıdır.

Devrenin Kalibrasyonu : Devreye 0-10 A skalalı bir ampermetre bağlayınız. Kalibrasyona başlamadan önce akününün dolu olması gerekir (14.4 V). Aküyü devreye bağlayınız ve P3 direncini ayarlayarak IC 1 in çıkışının salınım yapmasını sağlayınız. Daha sonra P1 direncini ayarlayarak toplam akımın 1/20 si kadar bir akım geçmesini sağlayınız. Daha sonra aküyü boşaltarak voltajı 11 V cıvarına indirin ve P2 direncini ayarlayarak toplam akımın 1/10 unun geçmesini sağlayın. Akü tam dolduğunda eğer voltaj 16.5 V tu geçerse P3 direncini tekrar ayarlayarak akım geçmemesini sağlayın.Daha sonra ampermetreyi devreden çıkarabilirsiniz.

Trafo 220 V / 16 V 150 W lıktır. Köprü diod ve TIP 2955 transistörünü büyükçe bir soğutucuya bağlamayı ihmal etmeyin, BD 140 için TR5 tipi bir soğutucu uygun olacaktır. Çıkışa seri bağlı 16 A'lik diod istendiğinde kullanılmayabilir.





















 
merhaba sayın binbaşi devreyı ben komparatorle duşunmuştum siz opmla kurmuşsunuz devre guzel olmuş eline sağlık
 

Forum istatistikleri

Konular
129,711
Mesajlar
929,163
Kullanıcılar
452,416
Son üye
Dadaşş2

Yeni konular

Geri
Üst