Evet sn. ekrem.kolu, benim de kullandığım pratik yol budur.
Merak eden arkadaşlara da söyleyelim 1,6 sayısının nereden geldiğini:
Bakırın iletkenlik katsayısı:56
Alüminyumun iletkenlik katsayısı :35
56/35=1,6
Yani 0,0124 lü kısa formülle bakır kesiti hesaplayınca, bunu 1,6 ile çarparsak ihtiyaç duyulan alüminyum kesiti elde ederiz.
3x120+70mm2 YAVV kablo yeterlidir:
%e=100.L.N / k.s.U.U
%e=100.170.100,000 / 35.120.380.380
%e=2,8 < 3
cosfi=0,8 durumuna göre motorun çekeceği akım:
P=1,732.U.I.cosfi
I=100000/1,732.380.0,8
I=190A
3x120+70 mm2 YAVV kablonun akım taşıma kapasitesi:
70cm yeraltında 20C toprak sıcaklığında 245A'dir (Yücel Kablo ve Türk Kablo verilerine göre.)
Alüminyum kablonun bağlantılarının iyi yapılması durumunda herangibir sorun çıkmayacaktır.
havai ve kapalı hat çekiminde kullandığımız alpek olarak isimlendirilen kablolar mesajınızda bahsetmiş olduğunuz YVV kablo olarak isimlendirilen kablolarmıdır.
Motora giden kablonun gerilim düşümü 2,8 çıkmış. Peki motordan önceki kolon veya kolon hatlarının gerilim düşümünü de dahil etmeniz gerekmez miydi? Yani hepsinin toplamı < %3 seklinde.3x120+70mm2 YAVV kablo yeterlidir:
%e=100.L.N / k.s.U.U
%e=100.170.100,000 / 35.120.380.380
%e=2,8 < 3
cosfi=0,8 durumuna göre motorun çekeceği akım:
P=1,732.U.I.cosfi
I=100000/1,732.380.0,8
I=190A
3x120+70 mm2 YAVV kablonun akım taşıma kapasitesi:
70cm yeraltında 20C toprak sıcaklığında 245A'dir (Yücel Kablo ve Türk Kablo verilerine göre.)
Alüminyum kablonun bağlantılarının iyi yapılması durumunda herangibir sorun çıkmayacaktır.