Altarnatörlerin rotor torku çekilen akıma göre değişirmi ?

Sizinde anlayamamanızı anlayamadım.Şöyle söyliyim.Patates çekilen güç kolunuz tahrik mekanizması vücutta alternatör olursa.1kg patatese göre 5kg patates vücüdu daha fazla yorar.Daha fazla yorulmak daha fazla güç harcamak anlamına gelir ki; sizin tahrik motorunuzun vereceği güç ve akımda alternatörünüzden çektiğiniz güce göre doğru orantılı olarak değişecektir.
 
Teşekkürler.
 
Veysel28 usta sırayla mesajları okurken sizin mesajınızı görmeden (patatesle ilgili olanı) benimde aklıma aynı misal geldi(tabi patatesli değil).
mutlu sonla biten yazı dizilerini okumayı seviyorum
 
Veysel28 usta sırayla mesajları okurken sizin mesajınızı görmeden (patatesle ilgili olanı) benimde aklıma aynı misal geldi(tabi patatesli değil).
mutlu sonla biten yazı dizilerini okumayı seviyorum
Patates zam şampiyonu olmuştu ondan aklıma geldi
 
Patates zam şampiyonu olmuştu ondan aklıma geldi
Ben gaz pedalıyla araç hızını örnek verecektim . Bağlantıya hayal gücünle şaşırttın
Şampiyonların illa koşması gerekmiyor! Patates, şampiyonluk, koşma ... bakış açısını genişletmek gerek, futbol da tek spor değildir! (Veysel mesajını alıntı yaptım üzerine alınma, genel konuşmak istedim.)
 
tartışacak bir şey yok arkadaşlar bunlar hep gereksiz polemik. jeneratörlerde biz sadece enerjiyi birbirine çeviriyoruz . dizel motorun enerjisini elektriğe.
nedir temel dönüşüm kanunu
HİÇ BİR ZAMAN ALDIĞIN GÜÇ VERDİĞİNDEN FAZLA OLMAZ
Verilen güç =alınan güç +kayıplar.
yani 5kw motor gücü verirsen 5 kW alamazsın 4.8 alırısın bu noktadan Hareketle hesabını yapın .

kolaylık olsun diye başka bir veri vereyim 100 kva lık jeneratör boşta iken 9.2 litre yakar %25 yükte 13. 6 litre %50 yükte 16.6 litre tam yükte 20 litre yakar .
kolay gelsin amerikayıda yinede keşfedecem diyorsanız yolunuz açık olsun
 

Aksini idda eden yokki. Guncel hayattan betimleme yapilmis sadece malum herkes 22 yildir jenerator imal etmiyor. Amac bilmeyen birine en uygun en anlasilir sekilde anlatmak. Bilen biliyodur zaten.
 
Bu konu Teknikadam_41 Rumuzuyla siteye girdiğim ilk yıllarda da tartışılıyordu. Bazı konular yıldız-üçgen motor konusunda olduğu gibi temcit pilavına dönüyor. Eski üyelerde haliyle böyle durumlarda sabırsız ve agresif davranabiliyor. Neyse konumuza gelelim;


1- Devir sayısı herkesin bildiği üzere kutup sayısı ve frekans'a bağlıdır. Motor-Alternatör akuplaj sisteminde; jeneratörümüzdeki alternatör'ün kutup sayısı belli olduğuna göre frekans sadece devir ile değişen bir fonksiyondur.

2- Almadan vermek Allah'a mahsustur. Siz alternatörden aktif güç çekiyorsanız, bu aktif güçte artış olunca akuple sistemde devir düşme eğilimine girer ve yakıt pompası motora daha fazla yakıt göndererek düşme eğilimindeki deviri nominal devire ulaştırır. Giren fazla yakıtın yanması olayı giriş gücünün artmasıdır. Frekansın düşmemesi için bu çevrim çok çabuk gerçekleşir.

3- İkaz(Uyartım) devresi gerilim düşümününe tampon olur. Aktif güç giriş gücü olan yakıtla karşılanır bunun dışında cereyan eden gerilim düşümü endüktif reaktif yükten doğan gerilim düşümüdür buda ikaz (uyartım) akımının arttırılması ile amorte edilir, haliyle bu amorte etme olayının bir sınırı vardır yani ikaz akımının max seviyeleri, yükün cosfi 0,8 altı değerlerinde jeneratörün zorlanması diye tabir edilen olayın açıklaması da budur.

Son bir Açıklama: Bazı arkadaşlar ikaz akımının artması olayını asenkron motorlardaki dinamik frenleme gibi abartarak göstermeye çalışmaktadır. İkaz akımı arttıkça tabiiki manyetik alan artar ancak bunun yakıt artışına neden olacak kadar bir frenleme etkisi yoktur, olamaz. Bu olay zaten deneylerle de ispatlanmıştır. Jeneratör çalışmada kompanzasyonla yakıt tasarrufu yapma olayı harry potter masallarından farksızdır.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…