poirnarler
Üye
- Katılım
- 29 Eki 2010
- Mesajlar
- 2
- Puanları
- 1
Merhaba arkadaşlar,
Doğalgaz çevrim santralinde dizel motora bağlı 15000V çıkış gerilimli bir alternatörümüz var. çalışma prensibini biliyorsunuz;
uyartım rotorunda endüklenen 110 V AC, diyotlar üzerinden geçerek DC oluyor. Ana rotor sargılarında DC manyetik alan endüklüyor. Rotorun dönmesiyle beraber döner manyetik alan oluşuyor. Döner manyetik alan stator sargılarını kesiyor ve 15000 V AC çıkış alıyoruz. çıkış akımı ise 844 A.
sorum şu; olayı tersinden düşünecek olursak, rotor sabitken stator sargılarına 15000 V AC uygularsak, yani trafo gibi çalışırsa, rotor üzerindeki manyetik alan ve üzerinden geçen akımın karakteristiği ne olur ve neden diyotları yakar?
biz yaktık ama net bir cevap üretemedik
Doğalgaz çevrim santralinde dizel motora bağlı 15000V çıkış gerilimli bir alternatörümüz var. çalışma prensibini biliyorsunuz;
uyartım rotorunda endüklenen 110 V AC, diyotlar üzerinden geçerek DC oluyor. Ana rotor sargılarında DC manyetik alan endüklüyor. Rotorun dönmesiyle beraber döner manyetik alan oluşuyor. Döner manyetik alan stator sargılarını kesiyor ve 15000 V AC çıkış alıyoruz. çıkış akımı ise 844 A.
sorum şu; olayı tersinden düşünecek olursak, rotor sabitken stator sargılarına 15000 V AC uygularsak, yani trafo gibi çalışırsa, rotor üzerindeki manyetik alan ve üzerinden geçen akımın karakteristiği ne olur ve neden diyotları yakar?
biz yaktık ama net bir cevap üretemedik