Alternatör şarj lambası bağlantısı

Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Şu an yok, çalışırsa led işine bakabiliriz. Bu arada daha fazla kablolu alternatör şemalarına da baktım, mantık prensip bu değişmiyor. Anladığım elk her zaman kolay düşük akım olan yerden gittiğinden, lamba flamanından geçen önemsiz bir miktar kalıyor, bu sebeple motor çalıştığında sürekli ışık vermiyor.
 
Sorunumu henüz çözemedim. Yardımcı olacak kimse yok mu?
Şarj lambasını bağlamam lazım.
 
Kontağı açınca kablolarda ortalama 12V oluyor. Ama alternatör şarja başlayınca, 14V yada üzerinde şarj ediyor. Bir devre ile eğer 14V altında elektrik geliyorsa lambayı yakan, 14V ve üzerinde elektrik geliyorsa lambayı kapatan bir devre tasarımı yapılabilir mi?
Yapabilecek birisi var mı?
 
Mümkündür ama bilmem nereyi yeniden keşfetmeye gerek var mı, hala bir lamba temin edip denemediniz mi? Veya ölçü aletiyle bahsedilen noktalarda ölçüm yapmadınız mı?
 
Opampla yapabilirsin.

Daha basit olarak.12V dan sonra iletimi kesen bir devre elemanı var mıdır?
Mümkündür ama bilmem nereyi yeniden keşfetmeye gerek var mı, hala bir lamba temin edip denemediniz mi? Veya ölçü aletiyle bahsedilen noktalarda ölçüm yapmadınız mı?
Tüm bağlantı şekillerini denedim ama lamba ya hiç yanmıyor yada kontak kapalıyken yanıyor. Kontağı açınca lamba kapanıyor.
(Traktör aktif olarak kullanıldığı için sürekli kabortayı ve kabloları sök tak yapamıyorum)
 
Söylediğiniz bağlantı şeklini yeniden ölçü aletimle test ettim ama kontak açık değilken 12V görünüyor. Kontağı açınca sıfır volt görünüyor. (+) Ucu aküye (-) ucu konjektörün giriş bölümüne bağlıyorum yani şemada (I) noktasına.
 
Yani ne demek? Lamba olsa yanar mı? Konjektör girişi kontak sonrası işte, yanlış denilen bir kısım var mı? Verdiğim şemaya tekrar göz atın isterseniz.
 
Yani ne demek? Lamba olsa yanar mı? Konjektör girişi kontak sonrası işte, yanlış denilen bir kısım var mı? Verdiğim şemaya tekrar göz atın isterseniz.
Yani lambayı bağlayınca. Akım, akünün (+) kutbundan alternatörün rotoru üzerinden geçip akünün (-) kutbuna gidiyor. Ama kontağı açınca akım kontak üzerinden geçtiği için lamba sönüyor. Benim amaçım kontak açıkken lambanın yanması. Sizin dediğiniz şekilde yada şemadaki şekilde bağlayınca lamba direk yanıyor.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…