Şu an yok, çalışırsa led işine bakabiliriz. Bu arada daha fazla kablolu alternatör şemalarına da baktım, mantık prensip bu değişmiyor. Anladığım elk her zaman kolay düşük akım olan yerden gittiğinden, lamba flamanından geçen önemsiz bir miktar kalıyor, bu sebeple motor çalıştığında sürekli ışık vermiyor.
Kontağı açınca kablolarda ortalama 12V oluyor. Ama alternatör şarja başlayınca, 14V yada üzerinde şarj ediyor. Bir devre ile eğer 14V altında elektrik geliyorsa lambayı yakan, 14V ve üzerinde elektrik geliyorsa lambayı kapatan bir devre tasarımı yapılabilir mi?
Yapabilecek birisi var mı?
Kontağı açınca kablolarda ortalama 12V oluyor. Ama alternatör şarja başlayınca, 14V yada üzerinde şarj ediyor. Bir devre ile eğer 14V altında elektrik geliyorsa lambayı yakan, 14V ve üzerinde elektrik geliyorsa lambayı kapatan bir devre tasarımı yapılabilir mi?
Yapabilecek birisi var mı?
Mümkündür ama bilmem nereyi yeniden keşfetmeye gerek var mı, hala bir lamba temin edip denemediniz mi? Veya ölçü aletiyle bahsedilen noktalarda ölçüm yapmadınız mı?
Mümkündür ama bilmem nereyi yeniden keşfetmeye gerek var mı, hala bir lamba temin edip denemediniz mi? Veya ölçü aletiyle bahsedilen noktalarda ölçüm yapmadınız mı?
Tüm bağlantı şekillerini denedim ama lamba ya hiç yanmıyor yada kontak kapalıyken yanıyor. Kontağı açınca lamba kapanıyor.
(Traktör aktif olarak kullanıldığı için sürekli kabortayı ve kabloları sök tak yapamıyorum)
Sizin bağlantı yanlış görünüyor şarj lambası üzerinden değil de ayrı kablo ile bağlayın. Akü kablosu tek parça kalsın lambayı akü + kubundan alıp kontak ile redresör arasına ekleyin, en basit hali bu;
Söylediğiniz bağlantı şeklini yeniden ölçü aletimle test ettim ama kontak açık değilken 12V görünüyor. Kontağı açınca sıfır volt görünüyor. (+) Ucu aküye (-) ucu konjektörün giriş bölümüne bağlıyorum yani şemada (I) noktasına.
Söylediğiniz bağlantı şeklini yeniden ölçü aletimle test ettim ama kontak açık değilken 12V görünüyor. Kontağı açınca sıfır volt görünüyor. (+) Ucu aküye (-) ucu konjektörün giriş bölümüne bağlıyorum yani şemada (I) noktasına.
Yani lambayı bağlayınca. Akım, akünün (+) kutbundan alternatörün rotoru üzerinden geçip akünün (-) kutbuna gidiyor. Ama kontağı açınca akım kontak üzerinden geçtiği için lamba sönüyor. Benim amaçım kontak açıkken lambanın yanması. Sizin dediğiniz şekilde yada şemadaki şekilde bağlayınca lamba direk yanıyor.