Bahsettiğiniz alternatör devrini sabit tuma konu başlığının ardından 500 kW lık gücü işittiğimizde düşüncelerimizde değişiklikler oluyor. İnsanların doğal ortamlarda bulunma isteği ve buralardaki doğal enerjiyi fadalı halde kullanma isteğinden dolayı sizin başlığınızda da birkaç kW lık bir güç isteği akla geliyor. Siz gücü belirttiğinizde işin kurulumu değişir. Yoksa ki bahsettiğim invertör sistemi hazırda düşük güçler için çok ucuza satılıyor.
Size şu sıraya kadar verdiğim tüm mekanik elektronik çözümler direk olarak sonucu üretmekte. Siz kendinize göre seçim yapabiir dilediğiniz gibi birçok araştırmalar yapabilirsiniz. Bir sorunun birçok çözümü olur. Hangisinin size uygun olduğunu iyi incelyerek anlamanız lazım.
Mesela bu elektriği satmak mı istiyorsunuz? Nerede kullanmak istiyorsunuz?
Maliyetin ne kadar tutmasını bekliyorsunuz(elektriğin ve kurulmun)?
Belki ifade ettiğim çözümler anlaşılamamış olabilir. Mekanikte çözüm belli de olsa hazır olanların dışında uyarlama gerektirebilir. Kimi zaman oluyor ki karşılıklı iletişim ve bilginin paylaşılması esasına uyarak patentlik sistemler buralardan yayınlanıyor.
Ugulamadığım ama aklıma gelen bir sistemi de ekleyeyim. Sonsuz dişli ve dişli çarkı sisteminde çift vida kullanılırsa; bu vidalardan birisi sadece devir sabitlemek için düşük bir güçle dişli çarkı döndürür. Çark bu dişli hızını geçemez. Sizin jeneratör kısmı da ikinci vida mile sadece akuple olur. Yani jeneratör türbine direk bağlı ancak jeneratör türbin milinde vida var ve bu vida sonsuz dişli çarkına bağlı. Çarkın diğer ucundaki sabit devirli vida hızı sabitlemiş olur. Bu sistem jeneratör milini sonsuz dişli çarkına akuple ederek de kullanılabilir. Her farklı kombinasyon farklı sistem özelliğini ortaya çıkarır. Yalnız bu sistemin verimliliği onca mekanik sistemde olduğu kadar yüksek olmaz ve
Bakım gerekliliği ortya çıkarır bir de iyi performans için vida ve çark yüzeyinde farklı biçim ugulamak gerekebilir.. Ancak ters otomatik varyatör sistemi zaten birçok uygulamaya çözümdür. Bu varyatör motorsiklet krankı hızlaırken kayışı sıkarak daha da yüksek devirde arkaya iletilmesini sağlayan sistemdir. Bu sistemin tersi de sizin çözümünüzdür. Mesela kranktaki sıkıcı varyatör arka kısma arkadaki yaylı kasnak ön kısma alınırsa arka hız arttıkça kayış arkadan sıkar ve arka kasnağın çapı büyür ön kasnak küçülür ve devir ayarlanmış olur. Bu belki direk çözer. Yoksa bazı uyarlamalar ister. Bunun fiyyatı 2. el çok düşük sıfırda da 30..100TL arasında olmalı.
çözümde sınır olmadığını ifade ederek; hız arttıkça merkezkaç kuvveti etkisiyle açılan sistemlerin açılma kısmına fren konulduğunda hız artınca fren yapılmış olur. Stabil bir devire yaklaşmak için frenleme elemanının merkezkaç kolu ve bağlantısı incelenerek üretilmelidir.
Konuya mekanik uzmanların makina mühendislerin ve zeki arkadaşların dahik olması gerektiğini düşünmekteyim. Tekin Bey in dediği gibi uygun çözümlerin kombinasyonu çok daha verimli sonuçlara götürebilir sizi. Mesela ön kısımdan kaba bir devir ayarı peşine çok daha etkili ayar kullanılırsa iyi bir çözüm olabilir.
Hayırlı günler dileriz.