[FONT=&]Merhaba.Yapılıp kullanıma sunulan bu kombine (Kompakt) cihaz,işlevsel oluşu ve estetik görünüşü nedeniyle de takdir etmemek mümkün değil.Çok güzel olmuştur,tebrik de ediyorum sn. togitogi'yi.Ama kasa içi çalışma şartı açısından,özellikle yazın sıcak hava koşulunda bir sıkıntı yaratabilir diye yine de düşünüyorum.
Çünkü normal kasa içi hava sirkülasyonunun sağlandığı,yani çok normal koşullarda bile yazın kasa içi soğutma-havalandırmada yine de bazı sorunlar çıkabiliyor,bunu çok iyi biliyoruz ki.Burada gözden kaçan çok önemli bir nokta var.O da şudur:Kasa içindeki soğutma,hava sirkülasyonu çok düştüğünde en kritik parça (bileşen) olarak sadece cpu yanlış olarak düşünülmüş ve de görülmüştür.Halbuki kasa içi soğutma koşulu kötüleştiğinde cpu ve akran kartı parçaları kendi termostatik sıcaklık sensörleri ile bunu sezip devir sayılarını arttırmak yoluyla sıcaklık değerlerini emniyetli bir dereceye getirmeye çalışırlar.Ancak pasif soğutma ile soğuyan diğer bileşenler (Ram,anakarttaki kuzey köprüsü,güney köprüsü ve kart üzerindeki tüm chipset’ler,vb.) ise bildiğimiz gibi sadece,fanlarla kasa içinde sirküle eden hava sirkülasyonuyla soğumaya çalışır.
Dolaşımda olan hava,iç mahal sıkışık ve dar olduğundan,normal sayıda fanlarla da bu soğutma,dış ortam havasının da aşırı ısınması nedeniyle güçleşebilir.Örneğin içeride sirküle eden dolaşım havası 50-55 derecede olursa eğer,pasif soğutmalı bileşenler (Ayni şartı pasif soğutmalı,geniş ve lamel tipli plakalı=Sessiz pc çalışmasında tercih edilip de kullanılan psu soğutması gibi= cpu’ların soğuması içinde düşünürsek eğer,dolaşım havası 50-55 derecelerde bu plakalara çarparsa eğer,normalde 25-30 derecede çarpan ve yüzeyden ısı almak isteyen dolaşım havasına göre bu soğutma işlemi çok daha da güçleşecektir kanısındayım ben yine.[/FONT]
[FONT=&]Ancak aklımdan geçen naçizane bir çözümle belki daha emniyetli çalışma/soğutma havası şartı sağlanıp,tüm bileşenlerin daha emniyetli çalışması da sağlanabilir.Kasa içindeki cebri (Zoraki) havalandırma koşulunu iyileştirip,bunu da daha kritik olan şartlarda da,bu sıcaklık dolaşım havasını sezen ve ancak o zaman termostatik ilkeyle çalışarak fanın çalışma kontaklarını(Aslında mekanik kontakla da olmayıp bir yarıiletkenle) tam devreye alacak “sıcaklık kontrollü çalışan fan” sistemini ekstra olarak kasa içine kurup çalıştırmamızla,belki bu sıkışık sistem en güvenli çalışma koşuluna getirilmiş de olabilir.(Kişisel önerim)
Bu fanın sıcaklığı sezip de algılayacak ucu,bir cpu gibi direk çalışan bir bileşene de değil, sadece kasa içindeki en uygun bir yere konulup asılarak,bu noktaya da tespit edilerek,örneğin kasa içi dolaşım havası sıcaklığı 35-40 derecenin üzerinde çalışıp devreye girecek şeklide basit yapıdaki devresindeki (320volt.com’da en basit devreler kısmında,bu devrenin yapılışı ve kalibrasyonunun yapılması ayrıca vardır) trimpotla ayarlanarak sağlanabilir.[/FONT]
[FONT=&]Bu şekilde ekstradan kasa içine konulacak olan bu fazladan 1 veya 2 adet (120 mm.12 volt brushless fan gibi) fanlarla,en sıcak havalarda (En çetin koşullarda ve bu sıkışık olan kasa içi şartında bile) güvenli olarak bu kombine cihazın (Hem monitör,hem de kasa bileşimi şeklinde olan) çalıştırılması da sağlanabilir.Tozlu hava koşulu için de emme kısmındaki fanların (Basma yani egzoz hattındaki fanlara bu pc aksesuarı olarak satılan hava filtrelerini geçirip de ayrıca takmanıza gerek yoktur) mutlaka emiş kısmından tozun içeri girmesi önlenmelidir.Sıcak havayla birleşen bu aşırı toz, bileşenlerin üzerinde de sürekli kalırsa,bu soğutma büsbütün kötüleşebilir,buna özellikle dikkat ederseniz çok daha iyi olacaktır.Kolay gelsin.Saygılarımla.[/FONT]