Y ekseninde kullandığınız vidalı mil ve motoru kastediyorum. Makinede büyük ve yeterince rijit olmayan köprüyü alt-orta noktadan, tek bir vidalı milin somun gövdesine bağlayarak (bir noktadan) hareket ettiriyorsunuz. Köprü Y yönünde harekete geçtiğinde, büyük olasılıkla sağ ve sol arabaları eş zamanlı ve rijit bir hareket sağlayamıyor ve kasılıyordur. Bu nedenle hareketli köprüler ortadan tek bir vidalı mil yerine sağ ve sol taraftan iki ayrı vidalı mil (ve motor) ile hareket ettiriliyor.
Makinenin büyüklüğüne bağlı olarak Y raylarının ara mesafesi açılıyor ve rijitliğine de bağlı köprünün tek bir parça gibi sağlıklı (kasılmadan) hareket etmesi zorlaşıyor.
Hareketli köprü farklı kuvvetler altında zorlanan, büyükçe bir yapı. Tasarım, malzeme seçimi ve bağlantı kalitesi yüksek olsa bile, tek ve tam rijit bir parça gibi davranmasını beklemek de doğru değil, yoksa işleme alanı bize yakın olup tonlarca ağırlıklıkta makineler de olmazdı.
Birinci videyoda X ekseni tek başına hareket ediyor ve bir sorun gözükmüyor. Daha önce dediğim gibi Y ve X eksenlerini aynı anda hareket ettirdiğinizde, X ekseninde ikinci videyonuzdaki gibi bir sorun oluşuyorsa, yukarda bahsettiğim nedenden olabilir. Y ekseninin kasılmalı hareketi, X ekseninde de kasılmaya yol açıyor olabilir. Deneyebilirseniz anlaşılacaktır.