Politikayı bir kenara bırakıp kişisel olarak ele alalım.Forumu bırakalım koskoca milli eğitimin bile nitelikli bireyler yetiştirmek gibi bir hedefi yok . Zahiren var gözükmesi hiçbirşeye fayda sağlamıyor. Okulların kapısından giren öğrenci bir şekilde çıkış kapısını buluyor . Eğitim seçici değil, sınavlar seçici değil, müfredat ve eğitim basmakalıp, ufuk acıcı olmaktan çok uzak . Sonra ne mi oluyor . Piyasada mezun olmuş çapsız teknik - idari eleman enflasyonu. Tabi siyasi organizasyonlar asla sert , kırıcı ve seçici eğitime asla onay vermezler. Bunun sonucu halkın memnuniyetsizligi ve oy kaybıdır. Yani gündelik politikalar , gündelik politikalar , gündelik politikalar......
Evet devlet politikası, eğitim seviyesi ve eğitim kuruluşları ayrıca tartışılabilir.
Ancak bir kişinin öncelikli amacı önemlidir.
İYİ BİR ELEKTRONİKÇİ OLMAK İSTİYORUM diyebilen bir kişi ile İYİ BİR PİLOT OLMAK İSTİYORUM diyen bir kişi aynıdır.
Amaçlar farklı olsa da buradaki eğitim ve gerekli tüm bilgiler öğrenilmelidir.
Pilot olmak isteyen bir kişi kopya çekerek veya torpil ile pilot olamaz. Olursa daha ilk denemesinde yere çakılacaktır.
Bu sebeple pilotluk eğitiminde eğitim sistemi tartışılamaz. Öyle ya da böyle bir uçağı uçurabilmenin tüm bilgileri öğrenilmelidir.
Bir elektronikçi ise okulda temel şeyleri öğrenebilir. Transistör nedir özellikleri nelerdir gibi bir konuda ders anlatılırken derslerden tüyüp kız araklamaya gitmişse o kişi transistörü tanımayacak özellikleri bilemeyecektir.
Dersleri takip etmiş bir öğrenci ise sadece derste anlatılanları dinlemekle yetinmeyip ucuz bir ölçü aleti temini ile bulabildiği transistörleri muhtelif şekillerde ölçebiliyor ve edinmiş olduğu değerleri kavrayabiliyorsa o kişi bir üst seviyede öğrenmiş demektir.
Bizim zamanımızda değil bir ölçü aleti, bir transitörü bile zor temin eder, harçlıklarımızdan biriktirerek hurdacıların yolunu tutardık.
Okulda öğretilen temel bilgiler doğrultusunda bir transistör (Burada yarı iletken) tekniği ile uygun kalite amplifikatör yapabiliyorsa o kişi daha üst seviyede öğrenmiş olacaktır.
İşte bu daha üst seviyeye ulaşmak öğrencinin kendi kişisel gayreti ile olabilmektedir. Karşılaşacağı sorunları elbette ki hocasına sorabilir, çözüm bulamazsa bilen kişilerden bilgi talep edebilir.
Eski arkadaşlar bilir ki eskiden böyle bir sorunu sorabileceğimiz pek kimse bile bulunmazdı. Tatillerde birşeyler öğreneyim diye tamircilerde çıraklık yaptığım dönemlerde ustamın ağzından bilgi alabilmek öyle kolay değildi.
Ama günümüzde forumlar var.
Böyle birisi forumumuza gelse ve karşılaştığı sorunu dile getirse eminim yardımcı olabilecek onlarca arkadaşımız vardır.
Bu ve benzeri sorunları araştırıp çözüm üretebilen, ürettiği çözümün tekniklerini iyice öğrenebilen, ve hatta daha da ince detaylara girerek bizzat test ederek ve ölçerek ince detayları da öğrenebilen bir kişi ise EN ÜST DÜZEY MESLEK sahibi olmuş ya da olabilecek demektir.
KONUMUZ İLE İLGİSİ BURADA:
İki şalter ısınıyor.
Sebepleri ve olasılıkları üzerine tartıştık. Her katılımcı kendi fikirlerini ortaya sundu. SONUÇ....
ŞALTERİ 1000A lik ile DEĞİŞTİM SORUN DÜZELDİ
Yaf diğer şalter niye ısınmıyor peki
Demekki sadece eğitim düzenini değil başka şeyleri de tartışmamız gerekmektedir.