Türk Telekom, Türkiye’nin İnternet Kullanım Haritasını çıkardı. Ipsos KMG tarafından Türkiye genelinde 38 ilde gerçekleştirilen araştırmanın amacı, Türkiye’nin internet kullanım alışkanlıklarını belirlemekti.
Türk Telekom, Türkiye’nin internet kullanımı haritasını çıkardı. Türk Telekom adına Ipsos KMG tarafından Türkiye profilini yansıtan, 38 ilde 15.000 üzeri hane ile yüz yüze görüşmelerle gerçekleştirilen çalışmanın sonuçları yayımlandı.
Buna göre Türkiye’deki 19,1 milyon hanenin yüzde 51,7’sinde yani yaklaşık 9,9 milyon hanede bilgisayar bulunuyor. Tüm hanelerin yüzde 34,6’sında masaüstü, 20,6’sında dizüstü bilgisayar bulunuyor. Hem masa üstü hem de dizüstü bilgisayar bulunan hane sayısı ise yüzde 4,2. Yeni nesil bilgisayar ürünleri olan netbook (%0,7) ve tablet (%0,2) bulunurluğu ise hayli düşük.
Araştırma sonuçlarına göre; internet kullanımında evden bağlanma oranı 2010 yılında % 58 iken, 2012 yılında bu rakam %66’ya ulaştı. Geçmiş yıllarda Türkiye’deki internet kullanım alışkanlıklarında önemli bir yer tutan internet kafelerden internete bağlanma oranı ise düşüş gösterdi.
2010 yılında 7 – 65 yaş arası nüfusun %43’ü olan internet kullanıcısı oranı 2012 yılında artış göstererek bu oran %45 oldu. Türkiye’deki hanelerin %31.2’si ADSL bağlantısını kullanırken 3G modem, kablo ve fiber gibi diğer bağlantı türlerinin sahipliği oranı %9.9 oldu.
Araştırma sonuçlarına göre internet kullanıcılarının %60,9’u erkek, %39,1’i ise kadın. İnternet kullanıcılarının %50,9’uise 18 – 34 yaş aralığında yer alıyor.
İnternet sahibi haneler interneti en çok sörf yapmak (%87) ve Facebook’a girmek (%82) için kullanıyor. Bunu %76 ile e-posta kontrolü, %71 ile yazılı mesajlaşma/chat yapma izliyor.
Türk Telekom’un araştırmasıyla ortaya çıkan Türkiye’deki internet bağlantısına sahip hanelerin internet kullanım amaçları ise şöyle:
İnternette gezme/inceleme %87;
Facebook %82; E-mail %76;
Yazılı mesaj/chat yapma %71;
Müzik/radyo dinleme %67;
Film/video izleme %66;
Haber/gazete okuma %61;
Görüntülü-sesli görüşme %59;
Sesli görüşme %56;
Oyun oynama %55;
Müzik indirme %54;
CD-DVD oyunları %45;
Film/video indirme %44;
TV izleme %41;
Diğer sosyal medya %37;
E-devlet işlemleri %32;
Twitter %31;
Yazılım indirme %29;
İnternetten alışveriş %24;
İnternet bankacılığı %23.
Alıntıdır Kaynak: PC Extra Online
Türk Telekom, Türkiye’nin internet kullanımı haritasını çıkardı. Türk Telekom adına Ipsos KMG tarafından Türkiye profilini yansıtan, 38 ilde 15.000 üzeri hane ile yüz yüze görüşmelerle gerçekleştirilen çalışmanın sonuçları yayımlandı.
Buna göre Türkiye’deki 19,1 milyon hanenin yüzde 51,7’sinde yani yaklaşık 9,9 milyon hanede bilgisayar bulunuyor. Tüm hanelerin yüzde 34,6’sında masaüstü, 20,6’sında dizüstü bilgisayar bulunuyor. Hem masa üstü hem de dizüstü bilgisayar bulunan hane sayısı ise yüzde 4,2. Yeni nesil bilgisayar ürünleri olan netbook (%0,7) ve tablet (%0,2) bulunurluğu ise hayli düşük.
Araştırma sonuçlarına göre; internet kullanımında evden bağlanma oranı 2010 yılında % 58 iken, 2012 yılında bu rakam %66’ya ulaştı. Geçmiş yıllarda Türkiye’deki internet kullanım alışkanlıklarında önemli bir yer tutan internet kafelerden internete bağlanma oranı ise düşüş gösterdi.
2010 yılında 7 – 65 yaş arası nüfusun %43’ü olan internet kullanıcısı oranı 2012 yılında artış göstererek bu oran %45 oldu. Türkiye’deki hanelerin %31.2’si ADSL bağlantısını kullanırken 3G modem, kablo ve fiber gibi diğer bağlantı türlerinin sahipliği oranı %9.9 oldu.
Araştırma sonuçlarına göre internet kullanıcılarının %60,9’u erkek, %39,1’i ise kadın. İnternet kullanıcılarının %50,9’uise 18 – 34 yaş aralığında yer alıyor.
İnternet sahibi haneler interneti en çok sörf yapmak (%87) ve Facebook’a girmek (%82) için kullanıyor. Bunu %76 ile e-posta kontrolü, %71 ile yazılı mesajlaşma/chat yapma izliyor.
Türk Telekom’un araştırmasıyla ortaya çıkan Türkiye’deki internet bağlantısına sahip hanelerin internet kullanım amaçları ise şöyle:
İnternette gezme/inceleme %87;
Facebook %82; E-mail %76;
Yazılı mesaj/chat yapma %71;
Müzik/radyo dinleme %67;
Film/video izleme %66;
Haber/gazete okuma %61;
Görüntülü-sesli görüşme %59;
Sesli görüşme %56;
Oyun oynama %55;
Müzik indirme %54;
CD-DVD oyunları %45;
Film/video indirme %44;
TV izleme %41;
Diğer sosyal medya %37;
E-devlet işlemleri %32;
Twitter %31;
Yazılım indirme %29;
İnternetten alışveriş %24;
İnternet bankacılığı %23.
Alıntıdır Kaynak: PC Extra Online